منتديات داماس > >
رجاء صوت الدخول الخروج لا يعمل بعد دمج البرامج؟؟!! ارج الافادة

السلام عليكم
----

انا اليوم مشكلتى هتجننى

انا ف البداية جهزت النسخه اصلية

ودمجت تحديثات رايان بها

ودمجت ملف ال $OEM$

وعملت تجربتى على الفيرشوال

نجحت والوندز سريعه وكل شىء مظبوط

والاصوات المدمجه مع الثيمزات شغاله كويس اوى

سواء الدخول والخروج واللوج اون واوف والخطا كل شىء كل شىء شغال كويس

بس بعد مجيت اخلص شغل النسخه

دمجت اولا البرامج كلها بالعملاق RVM_Integrator

وبعدين دخلتها ع ال Nlite للحذف

وحذفت اللى بحذفوا كل مرة مزودتش اى حاجه جديده

لاكن المشكلة دلوقت

الاصوات ف الدخول والخروج واللوجو فقط هيا اللى موش شغاله

مع ان رسائل الخطا وغيرها شغاله كويس مع تغيير حتى كل ثيمز !!!

المشكلة دى هتجننى

ياترى دمج البرامج هياثر ؟؟

ولا ف برنامج معين هوة اللى بيعمل المشكلة ؟؟

انا قولت اسالكم يا اهل الخبرة لانى ذهقت بقه

من كتر التجريب والانتظار بجانب الفيرشوال !!

وهنتظر ردكم

ميرسى لوقتكم

السلام عليكم

لدعم قناة وسام الحمد على اليوتيوب

السلام عليكم ورحمة الله
اولا بخصوص تفعيل صوت البداية و النهاية حمل ملف الريجيستري الذي بالاسفل و ادمجة مع النسخة
عند التعديل ,وعدم الغاء خاصية Beep Driver .

Link
او من هنا
Link

طبعا دي لتفعيل اصوات الويندوز الاصلية و يرجي التعديل من الاول و دمج
ملف الريجيستري هذا لكي يشتغل بطريقة صحيحة
لا تقلد مواضيع غيرك و اجتهد من ذاتك
التعديل الأخير تم بواسطة Blackstar_tech ; 04-10-2007 الساعة 11:58 PM
اختى ياسمين : اول شىء كما قال اخى واستاذى ميدو : اولا : التأكد من أن اصوات الويندوز مفعلة . واستخدمى لذلك ملف الرجيسترى فى مشاركة اخى ميدو السابقة .
ثأنيا :ده رابط لأصوات الفيستا
Link
واهم شىء فى ثانيا ان اصوات الفيستا معها ملف ريجيسترى لازم تعمليه صامت ايضا
وطبعا ممكن تبدلى اى صوت ولكن حافظى على الاسم والامتداد
...........
بمنتهى السهوله هنعمل ملفين ريجسترى صامتيين :
اولا ريجسترى تفعيل اصوات الويندوز.
ثانيا رجيسترى تفعيل اصوات الفيستا . اعمليه وذلك بفك اصوات الفيستا بالونرر ومن ثم عمل الرجيسترى صامت.
أى شىء بخصوص عمل الويندوز اكس بى هكون متابع المشاركه دى وعلى استعداد لتقديم المعونه اذا كان هذا العمل يرضى الله ورسوله
اخوكى معتز
Link
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moatazshendy
اختى ياسمين : اول شىء كما قال اخى واستاذى ميدو : اولا : التأكد من أن اصوات الويندوز مفعلة . واستخدمى لذلك ملف الرجيسترى فى مشاركة اخى ميدو السابقة .
ثأنيا :ده رابط لأصوات الفيستا
Link
واهم شىء فى ثانيا ان اصوات الفيستا معها ملف ريجيسترى لازم تعمليه صامت ايضا
وطبعا ممكن تبدلى اى صوت ولكن حافظى على الاسم والامتداد
...........
بمنتهى السهوله هنعمل ملفين ريجسترى صامتيين :
اولا ريجسترى تفعيل اصوات الويندوز.
ثانيا رجيسترى تفعيل اصوات الفيستا . اعمليه وذلك بفك اصوات الفيستا بالونرر ومن ثم عمل الرجيسترى صامت.
أى شىء بخصوص عمل الويندوز اكس بى هكون متابع المشاركه دى وعلى استعداد لتقديم المعونه اذا كان هذا العمل يرضى الله ورسوله
اخوكى معتز
Link
شكرا يا غالي علي الاضافة و حبك للمساعدة
السلام عليكم

والله انا شاكرة جدا لكرمكم الوافر والمعلومة افادتنى وانا هجرب الموضوع وارد عليكم ان شاء الله

وربنا يبارك فيك Blackstar_tech على مرورك الكريم

وايضا اخى الكريم moatazshendy شكرا لردك الااكثر من ذوق ف المساعده واكيد هحتاج لمساعدتكم كثيرا

نظرا لانى برضو خبرتى قليلة ف المجال ده

شكرا لكم واطال الله عمركم بحق هذه الايام المباركة
جيد يا شباب انا الي مش داخل نفوخي ان البنات هم كدالك بيعدلو النسخة ايه ياسكربيون لبيب يسعد صباحك دابل اب موما ماكس ضياء لم يبقى لكم مكان في المنافسة الستات بينافسكم هههههه
شكرا لكم اخوني على التضامن..
تابعي اختي ياسين..
السلام عليك
ارجو من اخي blackstar توضيح عمل ملف الريجستري الخاص بالفيستا مع الاصوات نفسها كلهم كتنصيب صامت للدمج واعتقد اني قمت بعمل تنصيب صامت لملف الـActive لاصوات الويندوز الصالية وهل معني كلام الاخ moatazshendyاني سأضيف ملف الامتيفيت الصامت اولا ثم ملف اصوات الفيستا من بعده وهذا في الWpi مثلا وهوه ما استخدمه في دمج برامجي؟؟ ارجوا المساعدة وجزاك الله خيرا يا بلاك ياللي دايما بتساعدني .
السلام عليك
ارجو من اخي blackstar توضيح عمل ملف الريجستري الخاص بالفيستا مع الاصوات نفسها كلهم كتنصيب صامت للدمج واعتقد اني قمت بعمل تنصيب صامت لملف الـActive لاصوات الويندوز الصالية وهل معني كلام الاخ moatazshendyاني سأضيف ملف الامتيفيت الصامت اولا ثم ملف اصوات الفيستا من بعده وهذا في الWpi مثلا وهوه ما استخدمه في دمج برامجي؟؟ ارجوا المساعدة وجزاك الله خيرا يا بلاك ياللي دايما بتساعدني .
هههههههههههه

بشكرك يا Link لمرورك وكلماتك الحماسية

انا طبعا موش هاجى حاجه جنب الاساتذه العظماء

بس بحب اقولك شىء بسيط جدا

انا ولله الحمد وصلت لى جميع اسرار التعديل ف النسخ وقدرت بتوفيق من ربى انى اصنع وندوز اذا شفتها ما بتصدق عينك

اناعندى نسخه العقرب واسبايدر مان والهاك ولبيب ووسموس و ان ليميتد واخدت من كل نسخه شىء وعدلت واضفت

وبفضل الله اخرجت وندوز اهم شىء فية بيمتاز بالسرعه المهولة سواء ف العمل ودى اساس

وف الدخول هيا شرطة واحده فقط والوندوز يفتح وكمان اللوج اوف تقدر تعدلوا حالى 4 ثوانى

ومساحتها بالبرامج كلها بعد التسطيب 2.5 جيجا فقط وعلى الرغم تحتوى كل ما تتخيل الى جانب برامج قسمى

بالجامعه وفاضل مساحه فاضية ف الاسطوانة تكفى للهيرن سى دى ومنستش طبعا اللمسه الجمالية وانت بتعرف بقه

ذوق البنات اكيد بس فاضلى شوية مشاكل بسيطة اوى والبسيطه

دى هيا اللى مطلعه عينى وابسطها صوت الدخول والخروج

وجربت ودمجت الريجست اللى وضعوا ليا الاخوه الافاضل وحطيتوا ف ملف svcpack ومجبش نتيجه بعد التجربة ؟؟؟

ياترى الامل مفقود ان الاصوات تشتغل ؟؟ مع انى قصيتهم وعملت اصوات خاصه جميلة !! وكنت بتمنى يشتغلوا

بعد دمجى للبرامج بس مع الاسف زعلت كتير

بس برضو اية سبب انهم بيشتغلوا من غير مدمج حاجه وبعد الدمج للبرامج موش بيشتغلوا ؟؟؟؟

هستنى ردكم على المشكلة دى
التعديل الأخير تم بواسطة ياسمين مصطفى ; 05-10-2007 الساعة 05:27 AM
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thats me
السلام عليك
اولا اخي الكريم صبا ح الخير

و الله الاخ معتز يريد استبدال اصوات الويندوز العادية بالفيزتا فيوجد طريقة يدوية و كويسة
بدل ملفات الاصوات بتاعت الويندوز الاصلية ببتاعت الفيزتا يدويا مع مراعاة ان تكون نفس الاسماء
و شغل ملف الاكتيفيشن مسار الملفات 1368 , الملفات ممكن تكون مضغوطة ... اضغط ثم بدل و اقبل التبديل وريح نفسك اوك وسيبك من ملف الريجيستري اللي مع اصوات الفيزتا