العودة   منتديات داماس > منتدى البرمجة العام > تطوير المواقع

إضافة رد
24-04-2018, 11:30 PM
zazazazazaza
عضو مميز
رقم العضوية: 462227
تاريخ التسجيل: Apr 2014
المشاركات: 264
تلقى دعوات الى: 7 موضوع
إعجاب: 20
تلقى 180 إعجاب على 87 مشاركة
 


طرق لكسب المال مع WordPress

منقول و اللغة الأصلية إنجليزية و الترجمة من GOOGLE TRANSLATE


8 طرق لكسب المال مع WordPress


في أيامنا هذه ، وجد العديد من الأشخاص طرقًا لتحقيق الكثير من الأموال باستخدام WordPress. هناك العديد من الطرق المختلفة التي يمكنك من خلالها كسب لقمة العيش عبر الإنترنت معها. هل فكرت في كسب المال باستخدام WordPress؟ إذا كانت الإجابة بنعم ، فهذه المشاركة المفصلة هي علاج لك حيث سأناقش 8 طرق مثبتة لكسب المال باستخدام WordPress.

1. إنشاء وبيع المكونات الإضافية
إذا كنت قد استخدمت WordPress ، يجب أن تكون على دراية بشيء واحد - لا يمكنك تشغيل مدونتك دون استخدام بعض المكونات الإضافية على الأقل ، أليس كذلك؟ يستخدم كل شخص المكونات الإضافية لإضافة ميزات إضافية تساعد في تشغيل مدونة WordPress بنجاح. هناك الآلاف من الإضافات المتاحة في WordPress - بعضها مجاني تمامًا والباقي منها ممتاز.

إذا وجدت حلاً لمشكلة ما ، وأنشأت مكونًا إضافيًا (قد يهتم جمهورك بالشراء) ، فلا يوجد أي شيء يمكن أن يمنعك من تحقيق الدخل السلبي منه. قم بتحليل بعض المكونات الإضافية الموجودة التي تقوم بصنع المال اللائق واكتشف كيف يمكنك القيام بنفس الشيء لإنشاء تدفق نقدي ثابت مثل Pippins Plugins أو OptinMonster.

إذا كنت تفكر في تحقيق أرباح من خلال بيع إضافات WordPress ، فتأكد من إنشاءها بالتركيز على حاجة معينة. واحد من أفضل الأمثلة في هذه الفئة هو التعليق تعليق تعليق الوصلة Luv. يجعل مدونتك منطقة تعليق خالية من الرسائل غير المرغوب فيها ، ويستخدم الإصدار المجاني أكثر من 750 ألف مدوّن في جميع أنحاء العالم. بالإضافة إلى أن مطور المكون الإضافي حقق الدخل من خلال إطلاق إصدار مميز بميزات أكثر تقدمًا.

يمكنك بيع ملحقات WordPress الخاصة بك في CodeCanyon. يمكنك أيضًا بيعه من مدونتك الخاصة ، أو عن طريق إنشاء موقع منفصل له. يمكنك أيضًا كسب المال من خلال العمل على مشروعات المكوّنات المخصصة. سوف تجد مثل هذه المشاريع على مواقع مستقلة مثل Freelancer ، Elance ، Odesk ، إلخ.

2. تطوير وورد المواضيع


هل أنت مصمم ويب أو مطور؟ نعم فعلا! ثم يمكنك كسب المال من خلال تطوير وورد بريس. لا يجب أن تكون مصممًا أو مُبرمجًا من الدرجة الأولى لتصميم مظهر WordPress رائع المظهر ، ولكن يجب عليك بالتأكيد معرفة ما تصممه لجمهورك المستهدف. في نهاية اليوم ، يجب أن تكون على علم بمن صممت تصميمًا له ، وإلا ستنتهي إلى العثور على جمهور صفري لموضوعك.

هناك الكثير من الشركات التي تصمم موضوعات رائعة لمواقع وورد بريس لتدفق دخل سلبي. على سبيل المثال ، قام أشخاص مثل Brain Clark و Chris Pearson بتأسيس StudioPress و Thesis على التوالي لبناء موضوعات ذات جودة وجذابة لمواقع WordPress. لقد كانوا يحققون ملايين السنين الآن فقط من خلال توظيف عدد قليل من المصممين وبيع موضوعات جذابة كل يوم.

إذا كنت تبدأ في إنشاء سمات WP ولا تزال غير واثقة بما فيه الكفاية ، فبدلاً من القيام بذلك بنفسك ، يمكنك تشكيل فريق ، أو الانضمام إلى مشروع بالفعل في مجال صنع موضوعات للآخرين. بهذه الطريقة لن يكون لديك صعوبة في كسب المال أثناء إكمال عملك.

يمكنك بيع مواضيع WordPress الخاصة بك في Themeforest أو Creative Market أو Mojo Marketplace أو يمكنك بيعها من موقعك الخاص. تمامًا مثل المكونات الإضافية ، يمكنك أيضًا العمل على مشروعات تصميم WordPress مخصصة للعملاء للحصول على بعض الدولارات الإضافية.

3. تقديم خدمات الاستشارات وورد


واحدة من أسهل الطرق لكسب المال على الإنترنت باستخدام WordPress هي تقديم الخدمات الاستشارية. يمكن القيام بذلك بسهولة فقط إذا كنت جيدًا في WordPress - سواء كان ذلك بإنشاء تصميمات مخصصة للعملاء ، أو تعليم دروس WordPress للمبتدئين أو المستخدمين المتقدمين.

تأكد من أن لديك محفظة كبيرة إذا كنت تفكر في جعل تيار الدخل السلبي باستخدام هذه الطريقة. واحدة من أسهل الطرق لبناء محفظة رائعة لزيادة دخلك هو تقديم خدماتك الاستشارية (أو اختيار المنتجات التي أنشأتها) مجانًا لبعض كبار المدونين المؤثرين في مجتمع WordPress. اطلب منهم تقديم تعليقات إذا كانوا راضين عن عملك أو مشاركة مراجعة لخدماتك على مدونتهم. هذا يمكن أن يعزز حقا مبيعاتك على الإنترنت ، كما شهادات من كبار المدونين هو دليل اجتماعي كبير.

4. خدمة إعداد المدونة
وورد هو أكثر من منصة التدوين

هل أنت مبتدئ أو مدون غير متفرغ ليس لديه الكثير من مهارات WordPress على الرغم من أنك تريد كسب المال باستخدام WordPress؟ إذا كانت الإجابة بنعم ، فإن خدمة إعداد المدونة هي الخيار الأمثل لك. حتى المبتدئين يمكنهم تقديم هذا النوع من الخدمات. ولكن كيف؟

يريد العديد من الأشخاص استخدام WordPress في مدوناتهم ، ولكن ليس لديهم الكثير من المعرفة التقنية. لذا يختارون خدمة إعداد المدونة. ستكون مهمتك كمقدم خدمة إعداد المدونة هي تثبيت WordPress ، وتحميل موضوع WordPress ، وإضافة المكونات الإضافية الموصى بها ، وما إلى ذلك.

للحصول على عملاء ، قم ببساطة بإنشاء صفحة خدمة إعداد المدونة على مدونتك أو موقعك على الويب. جذب عدد قليل من العملاء المحتملين أو الزيارات المخصصة إلى تلك الصفحة ، إما عن طريق إضافة إعلانات بانر على خدمتك على موقعك الخاص أو تدوين المدعوين أو الإعلانات المدفوعة. وسائل الاعلام الاجتماعية تعمل كذلك.

إذا كان الناس مهتمين بك العرض ، سيتصلون بك. لكن العديد من المدونين الجدد لا يرغبون في الدفع. يمكنك توفير خدمات إعداد المدونة مجانًا ، ولكن سيتعين عليك الاعتماد على روابط الشركاء التابعين داخل صفحة الخدمات. على سبيل المثال ، إذا كان بإمكانك أن توصي باستخدام استضافة Bluehost WordPress ، لأنها تقدم استضافة بأسعار تنافسية يمكن للمدونين الجدد تحملها بالإضافة إلى أن عمولة الشركة التابعة تدفع ما يزيد عن 65 دولارًا مقابل كل اشتراك ناجح. وبالمثل ، يمكنك اقتراح المظاهر والمكونات الإضافية وخدمات الأمان والمنتجات التابعة الأخرى عند تسجيل الدخول من خلال صفحة الخدمة الخاصة بك. لكن تذكر شيئًا واحدًا - لا توصي إلا بالمنتجات التي اختبرتها وهي جيدة.

5. تخصيصات الموضوع تخصيصات WordPress

هل أنت مطور متقدم مع بعض الوقت الإضافي على يديك؟ حاول تقديم خدمات التخصيص. يقوم العديد من المطورين بتوفير دخل جانبي لائق يقدم خدمات تخصيص موقع الويب و / أو الموضوع و / أو المساعد على مواقع الويب مثل Upwork و Freelancer (بالإضافة إلى العديد من المواقع الأخرى - فقط قم بالخروج من هذه الوظيفة في أفضل مواقع الوظائف في WordPress حيث يمكنك العثور على عمل العميل). يمكنك أيضًا تقديم خدماتك عبر موقع الويب الخاص بك. على أي حال ، هناك العديد من مستخدمي WordPress الذين يمكنهم تثبيت سمة (أو ربما قام مقدم خدمة الاستضافة بتقديم هذا بالإضافة إلى إعداد تثبيت WordPress الخاص بهم) ولكنهم لا يمتلكون القدرة التقنية لإجراء تغييرات على تخطيطات الصفحات وأنواع النشر المخصصة هذا هو المكان الذي يمكنك فيه تقديم خدماتك في مهمة محددة أو متغير بالساعة.

6. خدمة كتابة المحتوى طريقة أخرى لكسب المال على الإنترنت

هي تقديم خدمات كتابة المحتوى. هل لديك المهارات اللازمة للكتابة بشكل جيد؟ نعم فعلا! ابدأ بتقديم خدمة كتابة محتوى WordPress. قد تجد وظائف كتابة محتوى WordPress في ProBlogger Job Board ، Elance ، Odesk ، peopleperhour ، إلخ. أو قم فقط بزيارة مدوناتك المفضلة عبر الإنترنت - العديد منها يحتوي على صفحات تطبيق المساهمين حيث يمكنك تقديم مقالاتك والحصول على أموال مقابلها. لذلك لن تحصل فقط على بعض الروابط الخلفية الرائعة من المواقع ذات الترتيب الأعلى ، ولكن يمكنك الحصول على أموال مقابل عملك الشاق. تأكد أيضًا من وجود صفحة على موقعك الإلكتروني تعرض عملك السابق. وبهذه الطريقة يمكن لأصحاب العمل المحتملين إلقاء نظرة على أسلوب الكتابة الخاصة بك وكذلك التعرض لمقالاتك عبر المدونات ووسائل الإعلام الاجتماعية.

7. ابدأ موقع الويب الخاص بك في عالم الإنترنت

يوصى دائمًا ببدء موقع ويب لنشاطك التجاري. فما تنتظرون؟ قم بإطلاق مدونة ذات صلة بـ WordPress وابدأ في جني المال. يمكنك إنشاء صفحة خدمات مخصصة وتقديم كل ما يمكنك القيام به لعملائك. اذكر بوضوح عملك السابق في المحفظة ، وقم بتضمين بعض الشهادات. حاول التفاعل مع المدونين المؤثرين لإنشاء شبكة مزدهرة حول مدونتك للحصول على المزيد من العملاء.

8. تحقيق الدخل من مدونتك

بالإضافة إلى تقديم منتجات أو خدمات على مدونتك ، يمكنك إنشاء دخل سلبي. يمكنك كسب المال باستخدام التسويق بالعمولة ، وبيع الإعلانات ، والمراجعات الدعائية ، وما إلى ذلك من مدونتك. لا يتطلب ذلك منك أي مجهود إضافي - إنها ببساطة طريقة للاستفادة الكاملة من المحتوى وحركة المرور التي لديك بالفعل. تقدم معظم الأسواق ومقدمي الخدمات برامج تابعة. بعض من المفضلة التي من السهل العمل معها تشمل Themeforest و Shareasale و CJ Affiliate و Creative Market. ما عليك سوى الاشتراك للحصول على حساب مجاني وإضافة روابط إلى مشاركاتك حيث تشعر أنها طبيعية. لبيع الإعلانات ، يمكنك تقديم حزم إعلاناتك الخاصة أو العمل من خلال شركة مثل BuySellAds. أو اشترك في حساب Google Adsense وأدخل شفرتك للسماح لشبكة Google بالتعامل مع الإعلانات بينما تحصل على القليل من الشيكات كل شهر. يمكنك أيضًا تقديم مشاركات برعاية على مدونتك. أضف صفحة أو نموذج اتصال إلى موقع الويب الخاص بك حتى تتمكن العلامات التجارية من الاتصال بك لتدفع لك مقابل المراجعات ، أو الأدلة ، أو وظائف نمط القائمة أو أي شيء آخر. فقط تأكد من النص في اتفاقية المشاركة التي ترعاها على أن جميع الآراء ستكون صادقة. ملاحظة نهاية ليس عليك أن تكون عبقريًا في WordPress لكسب الرزق. إذا كنت تستطيع القيام بأي من ما سبق وتعرف كيف تبيع نفسك أو منتجك فسوف يكون لديك الكثير من الفرص للحصول على أموال جيدة باستخدام WordPress. أيضا ، معرفة ما يريده جمهورك المستهدف حقا. بهذه الطريقة سوف تكون على الطريق الصحيح.



طرق لكسب المال مع WordPress




8 Proven Ways to Make Money with WordPress

Now days many people have found ways to make tons of money with WordPress. There are many different ways by which you can also earn a living online with it. Have you ever thought of making money using WordPress? If yes, this detailed post is a treat for you where I will be discussing 8 proven ways to make money with WordPress.

1. Creating and Selling Plugins
If you have used WordPress, you must be aware of one thing – you can’t run your blog without using at least a few plugins, right? Everyone uses plugins to add extra features that help run a WordPress blog successfully. There are thousands of plugins available in WordPress – some of them are absolutely free and the remaining are premium ones.

If you find a solution to a problem and create a plugin for it (that your audience might be interested in buying), there’s absolutely nothing that can stop you from making passive income from it. Analyze a few existing plugins that are making decent money and figure out how you can do the same to create a constant cash flow like Pippins Plugins or OptinMonster.

If you are thinking to make money by selling WordPress plugins, make sure to create them by focusing on a specific need. One of the best examples in this category is the Comment Luv commenting link-back plugin. It makes your blog a spam free commenting zone and the free version is used by over 750k bloggers worldwide. Plus the plugin developer monetized their creation by release a premium version with more advanced features.

You can sell your WordPress plugins at CodeCanyon. You may also sell it from your own blog, or by creating a separate site for it. You can also make money by working on custom plugin projects. You will find such projects on freelancing sites like Freelancer, Elance, Odesk, etc.

2. Develop WordPress Themes


Are you a web designer or developer? Yes! Then you can make money by developing WordPress Themes. You don’t have to be a top class designer or coder to design a great looking WordPress theme, but you should definitely know what you are designing for your targeted audience. At the end of the day, you should know to whom you are designing your theme for, or else you will end up finding zero audience for your theme.

There are so many companies which are designing fantastic themes for WordPress sites to make passive income streams. For instance, people like Brain Clark and Chris Pearson founded StudioPress and Thesis respectively to build quality and appealing themes for WordPress websites. They have been making millions over years now just by hiring few designers and selling appealing themes each and every day.

If you are starting out in creating WP themes and still not confident enough, instead of doing it all by yourself you can form a team, or join a venture that is already in the business of making themes for others. This way you won’t have as difficult of a time making money while completing your work.

You may sell your WordPress themes at Themeforest, Creative Market, Mojo Marketplace or you can sell them from your own website. Just like plugins, you may also work on custom WordPress theme projects for clients to make some extra dollars.

3. Offer WordPress Consulting Services


One of the easiest ways to make money online using WordPress is to offer consulting services. It can be done easily only if you are good at WordPress – be it creating custom designs for clients, or teaching WordPress tutorials to beginners or advanced users.

Make sure you have a great portfolio if you are thinking of making a passive income stream by using this method. One of the easiest ways to build a great portfolio to increase your income is to offer your consulting services (or select products you’ve created) for free to some of the top influential bloggers in the WordPress community. Ask them to give feedback if they are satisfied with your work or to share a review of your services on their blog. This can really boost your online sales, as testimonials from top bloggers is great social proof.

4. Blog Setup Service
WordPress Is More Than A Blogging Platform

Are you a beginner or a part time blogger who doesn’t have much WordPress skills even though you want to make money using WordPress? If yes, a blog set up service is the perfect option for you. Even beginners can offer this type of service. But how?

Many people want to use WordPress in their blogs, but they just don’t have much technical knowledge. So they opt for blog setup service. Your task as a blog setup service provider will be to install WordPress, upload a WordPress theme, add the recommended plugins, etc.

To get clients simply create a blog setup service page on your blog or website. Attract few leads or dedicated traffic to that page, either by adding banners for your service on your own site, guest blogging or by paid advertising. Social Media works as well.

If people are interested in your offer, they’ll contact you. But many new bloggers won’t want to pay. You can provide blog setup services for free, but you’ll have to rely on affiliate links within your services page. For instance, if you could recommend that they use Bluehost WordPress hosting, since they offer competitively priced hosting that new bloggers can afford plus their affiliate commission pays upwards of $65 for every successful sign up. Similarly, you can suggest themes, plugins, security services and other affiliate products to them when they sign up through your service page. But remember one thing – only recommend products which you have tested and are good.

5. Theme Customizations
WordPress Theme Customizations

Are you an advanced developer with some extra time on your hands? Try offering customization services. Many developers are making decent side incomes offering website, theme and/or plugin customization services on websites like Upwork and Freelancer (plus many others – just checkout this post on the best WordPress job sites where you can find client work). You can also offer your services through your own website.

In any case, there are many WordPress users who can install a theme (or maybe their hosting provider offered this along with the setup of their WordPress install) but they don’t have the technical ability to make changes for page layouts, custom post types, etc. This is where you can offer up your services at a set task or variable per hour rate.

6. Content Writing Service


Another way of making money online is to offer content writing services. Do you have the skills to write well? Yes! Start offering WordPress content writing service. You may find WordPress content writing jobs at ProBlogger Job Board, Elance, Odesk, peopleperhour, etc. Or just visit your favorite online blogs – many have contributor application pages where you can submit your articles and get paid for them. So not only will you get some awesome backlinks from top ranking sites, but you can get paid for your hard work.

Also be sure to have a page on your own website that shows off your previous work. This way potential employers can have a look at your writing style as well as the exposure that your articles get across blogs and social media.

7. Start Your Own Website

In the online world, it is always recommended to start a website for your business. So, what are you waiting for? Launch your own WordPress related blog and start making money. You can create a dedicated services page and offer what all you can do for your clients. Clearly mention your previous work in the portfolio, and include few testimonials. Try to engage with influential bloggers to create a thriving network around your blog to get more clients.


8. Monetize Your Blog


In addition to offering products or services on your blog you can generate a passive income. You can make money using affiliate marketing, selling ads, sponsored reviews, etc from your blog. This requires no additional effort from you – it’s simply a way to take full advantage of the content and traffic you already have.

Most marketplaces and service providers offer affiliate programs. Some of favorites that are easy to work with include Themeforest, Shareasale, CJ Affiliate and Creative Market. Just signup for a FREE account and add links to you posts where it feels natural.

To sell ads you can offer your own ad packages or work through a company like BuySellAds. Or signup for a Google Adsense account and insert your code to let Google’s network handle the ads while you get a nice little check each month.

You can also offer sponsored posts on your blog. Add a page or contact form to your website so brands can get in touch to pay you for reviews, guides, list style posts or something else. Just be sure to stipulate in your sponsored post agreement that all opinions will be honest.

End Note
You don’t have to be a WordPress genius to make a living. If you can do any of the above and know how to sell yourself or your product you will have plenty of chances to make really good money using WordPress. Also, figure out what your targeted audience truly wants; this way you will be on the right track.
طرق لكسب المال مع WordPress




24-04-2018, 11:47 PM
Oredshadow
عضو مميز
رقم العضوية: 813582
تاريخ التسجيل: Aug 2016
الإقامة: الجزئر
المشاركات: 392
تلقى دعوات الى: 9 موضوع
إعجاب: 278
تلقى 142 إعجاب على 119 مشاركة
 
بارك الله فيك في الحقيقة اطمح في ان اكون مطور ويب في مجال قوالب الووردبريس

25-04-2018, 03:24 AM
torrenty
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 722652
تاريخ التسجيل: Jan 2016
المشاركات: 9,679
تلقى دعوات الى: 259 موضوع
إعجاب: 7
تلقى 1,434 إعجاب على 1,315 مشاركة
 
شكرا لك


8 طرق لكسب المال مع WordPress



Powered by vBulletin® Version
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
The owner and operator of the site is not responsible for the availability of, or any content provided.
Topics that are written in the site reflect the opinion of the author.
جميع ما يُطرح من مواضيع ومشاركات تعبر عن رأي كاتبها ولا تعبر عن رأي مالك الموقع أو الإدارة بأي حال من الأحوال.