العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ

23-02-2018, 02:18 PM
حسن ابو يوسف
عضو جديد
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لو سمحتم والدى من 8شهور عرفنا انه جايبه حكم نهائى 3سنين بقضية ايصال امانه بمحافظة المنزلة بعتها محامى يشوف قصة القضيه اى المحامى لقا ايصال امانه ب420 الف جنيه واستغل القضيه ان والدى عامل توكيل المحامى المنزليه المحامى هاني وباع والدى ورفعة القضيه المحامى الخاين ده عارض واستئانف وعمل كل حاجه ومكنش بيحضر الجلسات ومطلبش اصل الايصال اتحكم عالصوره القضيه خلاص مقفوله يادفع ياالحبس ومواصلة لوالدى اى اخطارات بالقضيه وعرفنا بالحكم لما اجا بورسعيد عشان التنفيذ امين شرطه عرف والدى سألنا كذا محامى فى اللى قالنا نعمل ورق مرضى ان هوا اخر جلسه كان بالمستشفى ومحضرش ومحامى تأتى روحناله لما راح المنزليه وكيل ىالنيابه إللى فالمنزله طلب منه محضر ان المحامى والاتنين اللى باسمهم الايصال تواطئه عليه المحامى دخل بابا القسم بالفلوس وعمل المحضر والمحضر راح المنزله وفالمنزله بعتوه بورسعيد عشان الاتنين إللى الايصال باسمهم منهم واحد من بورسعيد والتانى من المنزليه ومن شهر9 القضيه بنيابة بورسعيد كان وكيل النيابه فاجازة رجع اول 10 فشهر 1اخد فيها قرار تحريات فبورسعيد المحامى قاله القضيه المنزليه ازاى التحريا.ت ببورسعيد قاله قدم طعن على قرارى وانا هخليها فالمنزله من اول شهر 1 لسه موقعش عالقرار مش عارفين ده طبيعى ولالاء إللى رافعين عليه القضيه بعرفة ظباط خايفين يكونو موقفين القضيه ولا حاجه مش عارفين مع العلم الاتنين اللى الايصال باسمهم كان مشارك والدى فمشروع وخسرو ومش عايز من والدى حاجه بالعكس والدى اللى عايز منه بس سامح عشان هما الاتنين خسرانين مش عارفين ده طبيعى تأخيرها ده فالنيابه والطريق اللى ماشيين فيه ده صح ولا اى

ارجو الرد وجزاكم الله خير

07-03-2018, 01:36 AM
Hany Adel
محامى ومستشار قانوني
تلقى دعوات الى: 1408 موضوع
إعجاب: 2
تلقى 122 إعجاب على 84 مشاركة

في حالة تلاعب المحامي .. يمكن بلاغ النيابه العامه للتحقيق في الموضوع

حكم نهائى بقضية ايصال امانه