العودة   منتديات داماس > الأقسام التقنية > إدارة الشبكات و حلول ومشاكل الشبكات

20-12-2017, 12:00 AM
alwahsh1223
عضو مشارك
تلقى دعوات الى: 1 موضوع
إعجاب: 2
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

أول مرة أستخدم راوتر ميكروتيك في مطعم محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951 , أنا ولا عايز أعمل يوزر نيم وباسوردات ومستخدمين وأفرق سرعات ولا الكلام ده كله محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951 , لإن ببساطة موصل أكسس بوينت بالميكروتيك وهيدخل عليه كل الزوار عادي هديهم باسوور الواي فاي محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951 , لكن المشكلة إلي كانت بتواجهني هيه إن العملاء فيه منهم إلي بيجي ويعمل دون لود لفيلم كامل محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951 من على الموبايل أو يشغلوا فيديوهات دقتها عالية فتتشل الشبكة محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951, أو إلي بيدخل على مواقع إباحية محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951 إلخ ,,

فأنا كل إلي محتاجه هوه رولات شغالة كويس محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951, أنا عملت الإعدادات الأساسية وشغال تمام محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951 لكن واجهتني مشكلة عدم تشغيل الرولات لما أحطها محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951 , ولا رول منع الدون لود مانيجر بشتغل (هوقفه خالص) قلت يمكن عشان الداون لود مانجر إصدار جديد وكل الرولات على إصدارات قديمة مثلا محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951,, ولا منع تحميل ملفات بوضع الإمتداد بتاعها (للفيديوهات والأفلام والبرامج إلخ,, ) , والمشكلة الأكبر جيت أدور على رول منع المواقع الإباحية لقيت الموضوع لافف محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951,, ليه ببساطة مفيش رول يمنع كله ,, هوه لازم أعد أحط أسماء المواقع , إفرد موقع جديد مش معروف ,, هعمل سيرش على جوجل وهيطلعلي مواقع جديدة محتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951.

إختصاراً عايز التالي/
1- أوقف تحميل جميع الملفات سواءاً أفلام أو أغاني إم بي ثري مثلا أو فيديوهات أو برامج إلخ,, سواءاً بالدون لود مانجر أو تحميل بالمتصفح كده, لإن الأغلبية بتعمل دون لود بالموبايل أصلاً.
2- أمنع المواقع الإباحية نهائيا كلها "لو فيه طريقة لوضع الكلمات الي تتحظر أظن هيكون أفضل ".
3- أمنع الفيديوهات الأون لاين (يعني من على الموبايل ميشغلوش يو تيوب أو أي موقع شبيه ليه).

وشكراً جداً ليكممحتاج مساعدتكم بجد تعبت جداً ميكروتك 951

24-12-2017, 02:10 AM
alwahsh1223
عضو مشارك

بليز محدش راضي يساعد ليه

29-12-2017, 05:01 AM
alwahsh1223
عضو مشارك

Up

03-01-2018, 01:12 AM
alwahsh1223
عضو مشارك

طيب يا شباب ممكن أحمل سوفتوير أقدم عشان يشتغل عليه الرولات؟

محتاج مساعدتكم بجد , تعبت جداً - ميكروتك 951