منتديات داماس > >
برنامج PSR مبيعات مشتريات مخازن مجانى 100% النسخة الثالثة ...

04:50 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema987
اولا شكرا جزيلا علي البرنامج الي خلاني معتمدش علي اي برنامج تاني
بس لو فيها رخامه مننا حضرتك لو كنت ضفت حذف عميل وحزف صنف كان بقي البرنامج كامل في كل حاجه والكمال لله وحده

لدعم قناة وسام الحمد على اليوتيوب

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazamezoo
حضرتك للاسف ده اخر تحديث للبرنامج
للتواصل
https://www.facebook.com/profile.php?id=100014989877738
جزاك الله خير
بارك الله فيك وزادك من علمه
غفر الله لوالدك ولموتي المسلمين جميعا
ام بعد اخى الغالى معى استفسار بخصوص قاعدة بيانات البرنامج كيف اضيف الاصناف واسعارها وكمياتها هل من صفحة تكويد الاصناف ام يوجد شيء اخر واذا كان الخيار الاول فانا لدى كمية كبيرة من الاصناف سوف تأخذ وقت كبير لتسجيلها هل هناك طريقة استيراد من ملف اكسل او ماشابه
ولك جذيل الشكر
اللهم اغفر لوالدكم اللهم اسكنه الفردوس الاعلى انه ولي ذلك والقادر عليه
اخى الكريم ارجو توضيح كيف اضيف الاصناف واسعارها وكمياتها أنا عندى داتا كثيره من الصعب اضفتها واحده تلو الاخرى عن طريق تبويب المخازن مع العلم أنه أول مرة استخدم البرنامج
ملحوظه أنا عندى بضاعه قطع غيار فى المحل وفى المخزن عايز ابيع من المحل وتنقص الكميه من الاصناف فى المحل والمخزن كمياته ثابته إلى حين سحب بضاعه منه
ولكم جزيل الشكر والتقدير
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
غفر الله لوالدك ولموتي المسلمين جميعا
تسلم ايدك يا هندسه ع البرنامج بس في كام ملحوظه هامه محتاجينها
1- محتاج اقلب ف الفواتير بمعنى عاوز سهم يتصفح الفواتير للامام وواحد يتصفح الفواتير للخلف سواء المباع او المرتجع او الخاص بعميل معين
2- لما اجى اعمل فاتوره مقدرش ادخل اسم العميل لازم ادخل الكود بتاعه فلازم اكون حافظ كود كل عميل وده صعب جدا
3- في حاجه مهمه جداااا لو بكتب فاتوره وحطيت اربع اصناف مثلا وفيهم صنف حطيته 10 دسته وحساب الدسته 100جنيه بيقم وجيت حذفت الصنف ده المفروض يحدف ال1000 جنيه قيمه ال10 دسته بس ده مبيحصلش اللى بيحصل انو بيحذف 100 جنيه من الفاتوره بس وبيسيب 900 ف حساب الفاتوره تحت
4- لو بجيب حركه صنف مثلا بيدينى رقم الفاتوره وايه اللي حصل للصنف سواءا بيع او مردود او كده بس احنا محتاجين امكانيه انى لما اضغط ع الفاتوره دى اقدر اشوفها كلها تانى علشان لو مش فاكرها او عاوز اراجعها

وشكرا ع مجهودك معانا وربنا يرحم موتاك وموتى المسلمين اجمعين
كمان في جزء مهم الفاتوره لو اختارتها نقدى يبقي لازم اسجل انو دفع الفلوس كلها ولو اجل لازم اسجل انو مدفعش حاجه طب محتاج امكانيه انى اسجل انو دفع جزء وباقي جزء
اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dwa2foqra
كمان في جزء مهم الفاتوره لو اختارتها نقدى يبقي لازم اسجل انو دفع الفلوس كلها ولو اجل لازم اسجل انو مدفعش حاجه طب محتاج امكانيه انى اسجل انو دفع جزء وباقي جزء
شوية تعديلات بسيطة البرنامج هيكون كامل والكمال لله واحد
بس صاحب البرنامج اغلق موضوع التعديل ياريت يتكرم ويكمل باقى التعديل كلها حجات بسيطة بالنسبالة ومهمة لينا جدا
:Ros e:
اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dwa2foqra
تسلم ايدك يا هندسه ع البرنامج بس في كام ملحوظه هامه محتاجينها
1- محتاج اقلب ف الفواتير بمعنى عاوز سهم يتصفح الفواتير للامام وواحد يتصفح الفواتير للخلف سواء المباع او المرتجع او الخاص بعميل معين
2- لما اجى اعمل فاتوره مقدرش ادخل اسم العميل لازم ادخل الكود بتاعه فلازم اكون حافظ كود كل عميل وده صعب جدا
3- في حاجه مهمه جداااا لو بكتب فاتوره وحطيت اربع اصناف مثلا وفيهم صنف حطيته 10 دسته وحساب الدسته 100جنيه بيقم وجيت حذفت الصنف ده المفروض يحدف ال1000 جنيه قيمه ال10 دسته بس ده مبيحصلش اللى بيحصل انو بيحذف 100 جنيه من الفاتوره بس وبيسيب 900 ف حساب الفاتوره تحت
4- لو بجيب حركه صنف مثلا بيدينى رقم الفاتوره وايه اللي حصل للصنف سواءا بيع او مردود او كده بس احنا محتاجين امكانيه انى لما اضغط ع الفاتوره دى اقدر اشوفها كلها تانى علشان لو مش فاكرها او عاوز اراجعها

وشكرا ع مجهودك معانا وربنا يرحم موتاك وموتى المسلمين اجمعين
حضرتك نزل التحديث الجديد

برنامج PSR مبيعات مشتريات مخازن مجانى 100% النسخة الثالثة ...