منتديات داماس > >
برنامج تحديد سرعة الداونلود والابلود لكل واحد بالشبكة SeriousBit NetBalancer v6

12:24 AM

تسلم ايدك وبارك الله فيك

لدعم قناة وسام الحمد على اليوتيوب

اذا كان كما بالشرح يتحكم بكل هذا سوف اظل اشكر فيك حتى ينتهى الحبر من الكمبيوتر ولا استطيع الكتابة مرة اخرى وهذا لن يحدث ابحث عن هذا البرنامج من سنين فانا اعمل على شبكة كل العاملين عليها مدمنين داونلود وانا اغلب استعمالى لها تصفح واسكاى بى ولا اطول منم غير الفتات المتبقى مع انى صاحب الشبكة اجرب وارجعلك
الاخ Link
ان كانت عندى نفس المشكلة ان صاحب الشبكة وكل واحد من الى عندى عاوز ياخد الخط لحسابة ودورت على برامج حتى لو تقسم السرعة وان شغال معهم ويعنى فى برامح بس لازم تحملها على الجهازين لكن بتغيير الوندز انتهى لدرجة انهم بدو يتخنقو مع بعض فجيبت سيرفر ميكروتك ب 550 جنية ومن يومها ريحت دماغى الى دولود زى ماهو عايز لانى بححد السرعة لية ومحدش يقدر يخش على الشبكة بدون علمى لانة باشغلة بالمك ادرس ولو واحد غير جهازة لزم يرجعلى
اخى الكريم طبعا من غير تجربة اقول لك ان البرنامج لن يحدد السرعة للمشتركين الا فى حالة واحدة وجود كارتين شبكة كارت يستلم وكارت يرسل

اما فى الحالة الاخرى فانت مثلك مثلهم مشترك عادى يدخل لة حصة انترنت ولا تستطيع ان تتحكم فى حصتهم بالانترنت
الا اذا دخل المصدر اليك اولا ثم انت ارسلتة لهم
فعلا اتضح بعد التجربة ان الجهاز يقوم بالتحكم فى البرامج الموجودة على الجهاز وسرعات اتصالها بالانترنت وليس له اى علاقة بمشتركين الشبكة شكرا اخوانى على التنبيه وحسن المتابعة
اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamee atef
الاخ Link
ان كانت عندى نفس المشكلة ان صاحب الشبكة وكل واحد من الى عندى عاوز ياخد الخط لحسابة ودورت على برامج حتى لو تقسم السرعة وان شغال معهم ويعنى فى برامح بس لازم تحملها على الجهازين لكن بتغيير الوندز انتهى لدرجة انهم بدو يتخنقو مع بعض فجيبت سيرفر ميكروتك ب 550 جنية ومن يومها ريحت دماغى الى دولود زى ماهو عايز لانى بححد السرعة لية ومحدش يقدر يخش على الشبكة بدون علمى لانة باشغلة بالمك ادرس ولو واحد غير جهازة لزم يرجعلى
اخى فعلا كلامك صحيح ولكن المشكلة انى اعمل من اللاب توب ولا استطيع ابقاء الكمبيوتر مفتوح 24 ساعة لاجل السيرفر او تركه فى مكان واحد فأنا دائم التحرك بالجهاز وانا فعلا استعمل فلتر الماك ادريس ولكن من اعدادات الرواتر نفسه
بارك الله فيك

برنامج تحديد سرعة الداونلود والابلود لكل واحد بالشبكة SeriousBit NetBalancer v6