منتديات داماس

Moved to new forum, Click Here to register

الاجراءات بالظبط خدت معاية 14 يوم واستلمت الشهاده والشهادة بيقى مكتوب فيها المذكور غير مطلوب نهايئينا للتجنيد بعد تحرر القضية تخلف رقم كذا وكافة الاجراءات القانونية ونصيحة خلصها اليومين دول القاضى بيقول الغرامه هتزيد على شهر اتنين ومتخفش ناس هناك جابت التلاتين ويوم وخلصت الشهادة وتوكل على الله

طلب الاستعجال اللى عاوزه بعد ميتحاكم ويسمع الغرامه هنالك مكتب الدور التانى اسم النيابة العسكرية بتجيب الطلب منه وبترجعله تانى ومعالك وصل الدفع وبيخلص الطلب فى خمس دقايق متقلش هناك هتلاقى زيك كتير ومش هتغلب يعنى وبالتوفيق

حبيت اسالك معلش هل ليك اخ اصغر منك ولا حاجه علشاني متخوف انه يسالو عليه او يقولو ليا هات روق ليه ولا كل حاله لوحدها بمعنى انه هيطلبو مني ورقي وبس وشكرا ليك

هتزيد هتبقي كام يعني

المهم ما يزودوش السن ويقولوا واحد وتلاتين سنه انا نازل اول شهر 3

انا جلسة يوم 1/27 هو لى الغرامه حسب السن ولى اى علشان انت بتقول واحد بس دفع 9000 والكل 8000 علشان انا سن 30 سنه و15 يوم بظبط

الجلسه بتاعت فى المحكمه العسكريه فى الحى العاشر واى اقرب موصله ليه من محطه الجراج جسر السويس

هو القاض بيسال حد اى سبب امتناعك عن الخدمة

انا جلسة يوم 1/27 هو لى الغرامه حسب السن ولى اى علشان انت بتقول واحد بس دفع 9000 والكل 8000 علشان انا سن 30 سنه و15 يوم بظبط
الغرامه ملهاش سبب او حاجه معينه دي بترجع للقاضي هوا الي بيحدد من طرفه فقط

هل ينفع اروح اعمل طلب استعجال بعد الحكم ودفع الغرامه بكام يوم كده ولا لازم يكون في نفس اليوم
يعني انا اتحاكمت ودفعت الغرامه يوم 9 .. هل ينفع اروح اليومين دول اعمل طلب استعجال .. ولا خلاص