منتديات داماس

English تم الإنتقال للبوابة الجديدة والتسجيل من هنا

ممكن موقع لتحميل توزيعات لينكس المختلفه

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ممكن المواقع الرسميه لكل توزيعات لينكس ضرورى

المواضيع المشابهه

مخزن توزيعات لينكس (محدث)

موقع لتحميل توزيعات اللينكس كملفات ISO

كل ماتحتاج من توزيعات لينكس

بعض من توزيعات لينكس المشهورة

عندما ادخل الى الروابط لتحميل احد توزيعات اللينكس اجد روابط كثيره لعده توزيعات .

وانا كذالك احتاج نفس الموقع

شكرا على مرورك الماسه حساسه

ايه يا جماعه اسبوعين ومافيش ولا رد

اخى الكريم شكرا على مرورك والرد

وانا كنت اقصد المواقع الرسميه لنسخ اللينكس بصوره عامه -لمختلف التوزيعات - المهم هو الموقع

الرسمى

وشكرا على ردك

يا غالى اللينكس ده نظام مفتوح يعنى انت بمجرد ما تدخل على الموقع الرسمى للتوزيعه اللى انت عايزها هتنزلها على طول + انت لو دخلت على موقع اللينيكس الرسمى هتلاقى كل اللى انت عايز تعرفه عن النظام ده هنا

اخي الكريم نظام لينكس مختلف عن باقي الانظمة فلا يوجد موقع رئيسي يجمعهم بصله مباشرة
كل توزيعة مستقلة وحدها

ان كنت تقصد موقع يتيح لك بعض المعلومات عن التوزيعات وطريقة تحميلها
زر هذا الموقع

تحياتي

اولا شكرا على الرد

ثانيا انا كل قصدى مثلا توزيعه زى الريد هت اكيد ليها موقع -موقع اول ناس عملو التوزيعه -

واعلم ان اللينكس مفتوح المصدر وممكن اى مبرمج محترف يعدل عليه ويعمله توزيعه خاصه ويبيعها او يوزعها مجانا وفى الحاله دى اكيد هايبيع التوزيعه الخاصه له من خلال موقعه وهنا مربط الفرس فانا اقصد المواقع الرسميه للتوزيعات الكبرى زى الريد هت مثلا

يا اخي صاحب الموضوع El nono
كما قال اخونا في المشاركة بتاعتة ان اللينكس مختلف عن الويندوز و مفيش حاجة اسمها موقع رسمي تنزل منة كل النسخة بتاع اللينكس زي بعضها من حيث المبدأ و ان كانت تختلف في المظهر او الاضافات التقنية . و انا هأتأكد بنفسي من الموضوع دا و لو فية حاجة زي كدا هأبلغك

و خذا هذة التوزيعة
هنا

و تقبل تحياتي و في انتظار الاستفسارات

ftp://ftp.klid.dk/ubuntu-cd/jaunty/u...sktop-i386.iso

دا سورس اخر لنسخة اوبنتو