المرحلة الرابعة : Multiboot عمل اسطوانه متعددة الانظمه ذاتية الاقلاع : التعامل مع برامج انشاء اسطوانة اقلاع متعددة الانظمه بالاضافه الى كيفية استخراج ملفات البوت من السيديهات و استخدامها

English تم الإنتقال للبوابة الجديدة والتسجيل من هنا

حصري:تقسيم اي فلاشة وحماية الجزء الخاص بملفات الويندوز

بسبب ان احد الاعضاء الشيب بتاع الفلاشة بتاعته طلع مش phision وكنت عاوز اساعده واتمني اكون ساعدته ,
على فكرة يا جماعة انا هو الشخص ده انا بشكرك جدا جدا يا محمد يا ابن لبيب انا هدعوا لابيك بالرحمة لانه خلف حد زيك مبدع ورائع ويحاول ان يساعد الناس انت فيك الخير يا محمد يا ابن لبيب والله يا جماعة الى كل من فى المنتدى انتوا عارفين لما تساعدوا واحد ويفرح والله اعظم شىء فى الدنيا كما قال النبى صل الله عليه وسلم يعنى انا مثلا اول ما شوفت الشرح ده فرحت لانه كدة خلاص ما بقى فيه فلاشة ممكن متتعملش ربنا يدخل السرور عليك يا محمد يا ابن لبيب كما ادخلته على جميع الاعضاء
ورحم الله والدك ولكن على فكرة لا يجوز بالنسبة للمسئلة شرعا لا يجوز قراءة الفاتحة ولا اى شىء من القران على الميت وانما يجوز الدعاء له بالمغفرة فقال النبى صل الله عليه وسلم او ولد صالح يدعو له وقال الشيخ ابى اسحاق الحوينى محدث عصرنا
انه لايجوز قراءة القران على الميت ولكن الدعاء فقط بالرحمة وان يرفع عنه العذاب علشان فيه ذنوب الواحد بتعذب عليها لكن الفاتحة عند الصلاة عليه فقط اللى هى صلاة الجنازة وبعيدن خلاص ما فيش قراءن تانى ابدا ولكن فيه دعاء فاسال الله عز وجل ان يرفع عنه العذاب وان تكون معه ملائكة الرحمة اللهم امين
سلام يا قمررررررررررررررر

بسبب ان احد الاعضاء الشيب بتاع الفلاشة بتاعته طلع مش phision وكنت عاوز اساعده واتمني اكون ساعدته ,
على فكرة يا جماعة انا هو الشخص ده انا بشكرك جدا جدا يا محمد يا ابن لبيب انا هدعوا لابيك بالرحمة لانه خلف حد زيك مبدع ورائع ويحاول ان يساعد الناس انت فيك الخير يا محمد يا ابن لبيب والله يا جماعة الى كل من فى المنتدى انتوا عارفين لما تساعدوا واحد ويفرح والله اعظم شىء فى الدنيا كما قال النبى صل الله عليه وسلم يعنى انا مثلا اول ما شوفت الشرح ده فرحت لانه كدة خلاص ما بقى فيه فلاشة ممكن متتعملش ربنا يدخل السرور عليك يا محمد يا ابن لبيب كما ادخلته على جميع الاعضاء
ورحم الله والدك ولكن على فكرة لا يجوز بالنسبة للمسئلة شرعا لا يجوز قراءة الفاتحة ولا اى شىء من القران على الميت وانما يجوز الدعاء له بالمغفرة فقال النبى صل الله عليه وسلم او ولد صالح يدعو له وقال الشيخ ابى اسحاق الحوينى محدث عصرنا
انه لايجوز قراءة القران على الميت ولكن الدعاء فقط بالرحمة وان يرفع عنه العذاب علشان فيه ذنوب الواحد بتعذب عليها لكن الفاتحة عند الصلاة عليه فقط اللى هى صلاة الجنازة وبعيدن خلاص ما فيش قراءن تانى ابدا ولكن فيه دعاء فاسال الله عز وجل ان يرفع عنه العذاب وان تكون معه ملائكة الرحمة اللهم امين
سلام يا قمررررررررررررررر
شكراً اخ احمد واتمني اكون فعلا حليت ليك المشكلة وده شئ يسعدني اني اساعدك واساعد اي حد في المنتدي

جزاك الله خيرا
ياريت تذكر طريقة ارجاعها لحالها مره اخرى

وكمان هل بهذه الطريقه سوف تقراء الفلاشه من الدوس فقط

جزاك الله خيرا
ياريت تذكر طريقة ارجاعها لحالها مره اخرى

وكمان هل بهذه الطريقه سوف تقراء الفلاشه من الدوس فقط
علشان ترجعها بارتيشن واحد زي الاول من الشاشة دي بتختار USB-HDD mode(single partion)

بالنسبة للدوس من داخل الويندوز فالبارتيشن لا تتم قرائته من هناك , لان البارتيشن ده بيكون مخفي بالنسبة للويندوز

يعنى هى بتشتغل على البوت تمام
لكن جوه الويندوز غير مرئيه

ممكن الموضوع ملف pdf لان الصورلا تظهر عندي جزاكم الله الف خير

يعنى هى بتشتغل على البوت تمام
لكن جوه الويندوز غير مرئيه
تمام كده البارتيشن بيشتغل على البوت بس

ممكن الموضوع ملف pdf لان الصورلا تظهر عندي جزاكم الله الف خير
ان شاء الله هرفع الشرح النهاردة في ملف

بارك الله فيك يا غالي وتم التقييم

دا رابط الشرح في ملف pdf للي ما بيظهرش عنده الصور

http://www.mediafire.com/view/?y4teu3ogjcmzvv2

بارك الله فيك يا غالي وتم التقييم