منتديات داماس

English تم الإنتقال للبوابة الجديدة والتسجيل من هنا

لا تدمج Daemon tools ولا تستخدم N LITE 1.4 أدخل لترى المصيبة

طبعا فى الأونة الأخيرة كلنا نريد دمج Daemon tools بأى شكل ممكن صح ؟ طيب شوف المصيبة يعنى مش بعد ما أنت قمت بتشغيل Daemon tools شعرت بشئ . أقولك الكمبيوتر مش قادر ينسخ أسطوانات
خالص صح دى المشكلة وانا متأكد من كده وجربت Nero و UltraISO و حرق على برنامج الكمبيوتر
العادى مفيش فائدة لكن بعد ان قمت بأزالته أصبح الحرق تمام . عايز بقى الحل . أنت أصا نزلت برنامج حرق
أسطوانات أصلى وأنت لا تعرف وهو UltraISO نعم هذا البرنامج العادى جدا جدا يقوم بعمل اسطوانات وهمية .Daemon tools تستخدم المصيبة

بالنسبة للاخ N Lite 1.4و N Lite 1.3 ده بقى حكاية حكاية بعد ان قمت بعمل أسطواناتك وتاتى لتجربة
تجد انه يريدك اثناء التنصيب يريد الباسورد مع أنك لم تعطيه شئ كما انه يريد أن تكون Workgrpub
والكثير من الأخطاء . أنا مازلت ابحث فى تللك المشكلة لأيجاد حل . الحل الصغير أمك تستخدم نسخة أقدم
وهاتكون احسن 100% بدون ولا كلمة.:1359:

والسلام عليكمDaemon tools تستخدم المصيبة

المواضيع المشابهه

برنامج DAEMON Tools Pro Advanced 7.0.0.0555 / DAEMON Tools Lite 10.3.0.152 Unlocked

برنامج DAEMON Tools Lite 10.1.0.741

DAEMON Tools Lite 4.40.1 (with SPTD 1.76)

DAEMON Tools Lite 4.30.2

DAEMON Tools Lite 4.30.3 32

بالنسبة لي سواء مع ديمون تولز أو بدونه فلقد تركت nLite نهائيا، البرامج أدمجها باستخدام برنامج ريان للدمج، التويكز والإصلاحات عن طريق الريجستري لا أكثر، تستطيع عمل الكثير من خلاله، الحذف سهل جدا ومشروح وتستطيع عمله يدويا

ببساطة الـnLite = نسخة ويندوز غير احترافية

مع كامل احترامى لا يمكنك قول هذا أبدا N Lite أمن طريقةموجودة على ظهر الأرض الموضوع
لا يتعلق بدرجة الصعوبة بل الفائدة وماذا سيحدث فى النهاية

طيب فين شرح الكلام دة يا عمنا Kingfire و لك جزيل الشكر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Blackstar_tech
طيب فين شرح الكلام دة يا عمنا Kingfire و لك جزيل الشكر

أولا هذا ليس كلامي، هذا كلام عمالقة صنع النسخ المعدلة مثل egyptian_hak و "العقرب"(أعذرني ما قدرت أهجئها بالإنجليزي) وفوق هذا كله مصمم أفضل نسخة في التاريخ، نسخة Vortex، وغيرهم الكثير من الأجانب

حتى أن بعضهم يقول : nLite = toubles يعني (ان لايت = مشاكل) ومع التجربة لاحظت أنهم جميعا محقون، المشاكل لا تظهر أثناء استخدام البرنامج لا، المشاكل الغريبة تحدث بعد تنصيب نسختك المعدلة والمحذوف منها بواسطته

وأنا لاحظت تفوق واضح للنسخ المعدلة بدون انلايت على النسخ المعدلة بالانلايت

طبعا الشغل اليدوي أصعب، لكن أكثر أمانا

تحياتي

طيب معلش فى الكلام كل النسخ دى من غير مطاولة معلش وانا فى قمة الأسف والخجل لكن كلها بتبوظ بعد 3 أيام بالعدد
هناك مثل لم يسمعه أحد من قبل لأنه حديث ( تقدمت الأله على الأنسان فى الذكاء والقوة والذاكرة ولم يبقى شئ للأنسان
سوى ربه الكريم ). لكن كل تلك النسخ اصاحابها عمالقة واعترف لهم بأنهم الأقوة فى هذا المجال

بعد اذن الجميع
لا احد يختلف علي احد هؤلاء العمالقه
وبصراحه الطريقه اليدويه ممتازه جدا
وان كانت صعبه جدا
الطريقه اليدويه تعطيك التحكم الكامل الامان الكامل وويندوز كامل
لا خلاف غلي ان برنامج nlite يقوم بمجهود كبير
ولكنه ايضا يحذف بعض الملفات قد تكون مهمه للنظام
واخيرا
ستبقي الطريقه اليدويه هي الاساس
سواء رضينا ام ابينا

انت اخى علىرأسى من فوق لكن N Lite لا يحذف شئ انت لا تخبره به إذن العيب ليس من البرنامج ولا يمكن لشركة طناعة برنامج يضرر شئ ثما أن ملايين حول العالم يؤكدون شئ واحد N Lite هو الأفضل
انما الطريقة اليدوية كماقلت نحن بشر ونخطئ اكثر مما ننجح

أحسن حاجة نبعد عن كل البرامج التافهة ديه ونشتغل يدوي !!!!!