منتديات داماس

Moved to new forum, Click Here to register

كيفية منع الدون لود على كل المستخدمين الى على الشبكة فى وقت معين ؟

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

انا عايز اعرف يا جماعة ازاى امنع الدون لود من على الشبكة لوقت معين لاى مستخدم على الشبكة
معاية او مشترك تبع الروتر بتاعى بردك اوضح اكتر اانا عندى روتر tp-link واحد بورت والنت سرعته
512kb وانا معاية الناس الى معاية مشتركة معاية على الشبكة 5 افراد وانا عايز اخلى الى يعمل دون لو د يكون من وقت معين يعنى لو حد بعمل دون لود عايز اوقف الدون لود دا لانو بيبقى مببطئ او متقل النت
قووووووووى وانا عايز اتحكم فى الشبكة وانا الى عندى الروتر فنا لو فى برنماج ولا حاجه تعمل الفكرة الى انا بقول عليها دى يا ريت يا جماعة حد يساعدنى لان الناس الى معايوة تعبتنى من الدون لود يا ريت
يا جماعة الى عارف طريقة او اسم برنماج يقول عليه وشكررررررررررررررا كيفية الدون المستخدمين الشبكة

المواضيع المشابهه

هل من افكار ممكن تطبيقها من قبل مسؤول الشبكة لتفيد المستخدمين؟

مطلوب شرح كيفية فصل الدون لود عن اى حد فى الشبكة

Network LookOut Administrator لتحكم باجهزة المستخدمين في الشبكة المحلية.

برنامج لمراقبه المستخدمين على الشبكة

ok ,
( I don't understand you very much so explain your problem in details )

anyway , if you want to control some clients , you must install server in your network ( like untagle , mekrotik ,,,, etc )

thanx

ok ,
( I don't understand you very much so explain your problem in details )

anyway , if you want to control some clients , you must install server in your network ( like untagle , mekrotik ,,,, etc )

thanx
لديه شبكة لمشاركة الانترنت يوجد بها خمس افراد و سرعة الانترنت 512 و المطلوب هو طريقة للتحكم بعملية التحميل , حيث هناك بعض افراد الشبكة يستنزفون السرعة.
نوع الرواتر TP-LINK

طب انا اعمل السيرفر دا ازاى يار ريت توضحىلى اعمل السيرفر دا ازاى ///// بالظبط كدا انا عايز اتحكم فى الاجهزة الى معاية على السبكة بالذات اتحكم فى الدون لو د بتاع اى جهاز على الشبكة وشكر اعلى المرور يا ريت حد من الاخوة يفدنا اكتر يا ربت ؟؟؟؟؟؟؟؟

I want exactly do I manage the individuals to Maip on the network / / / / possible that explain how to work server

اقتباس :-
Has a network to share Internet there are five individuals and the speed of the Internet 512 and what is required is a way to control the process of loading, where there are some members of a drain on the network speed.
Type Alroatr TP-LINK
yep , understood , thanks

I want exactly do I manage the individuals to Maip on the network / / / / possible that explain how to work server
first : download the appropriate server that cover you needs

second : configure it.

done

tip : don't put some pictures have not any relation with problem

thanx

بردك كدا افهم ازى خلاص يا جماعة شكرا انا هحاول اتعلم الطريقة دى وانشا الله لو ربنا وفقنى فى انى اعرف الطريقة هنزل فيدو لشح الطريقة وشكرا على الاهتمام والمرو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اسف على الصورة

السلام عليكم

حاجة التى اعرفها

انك تكون انت الموزع سرفور server

عليك بتثبيت

windows 2003 server
windows 2008 server

ام برامج فلا اعرف

تم بحث فى قوقل

يوجد برنامج

switch sniffer

You need to install

windows 2003 server
windows 2008 server
not actually , any local server will do a job

thanx

يعنى ممكن نعمل الفكرة دى ببرنماج switch sniifer ولا اية
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟