منتديات داماس

Moved to new forum, Click Here to register

شكراً لإفادتك أخي الكريم ، وللأهمية بالنسبة لموضوع تمام سن الـ30 هل أقدر أروح أقدم على المحاكمة وأنا مطمئن وإتباع كافة الإجراءات عند تمام السن 30 سنة باليوم "اي 30 عام باليوم بالتمام والكمال " أم الأفضل الإنتظار حتي مرور بضعة أيام أو حتي تخطي ميعاد الفرز اللي هوا كان بتاريخ 12/7/2010 ... وشكراً جزيلاً لنصحكم وإفادتكم
السن 30 ويوم بعدها روح وامشي ف الاجراءات ومتخافش من اي حاجة الموضوع حيطول شوية معاك عشان قدمت ورقك زيي بس باذن الله حيخلص ف الاخر

آسف للإطالة عليك لكن ممكن ياخد وقت قد إيه تقريباً لو الموضوع طول معايا ؟ وفي العادي ممكن يوصل لكام يوم وأكون خلصت الموضوع ؟ وجزيل الشكر والعرفان لك أخي الكريم

آسف للإطالة عليك لكن ممكن ياخد وقت قد إيه تقريباً لو الموضوع طول معايا ؟ وفي العادي ممكن يوصل لكام يوم وأكون خلصت الموضوع ؟ وجزيل الشكر والعرفان لك أخي الكريم
مفيش اطالة ولا حاجة انا تحت امرك ..والله يا اخي لو قدمت ورقك الموضوع حياخد من شهرين ونص ل 3 شهور ونص كده عشان لازم الاول يجيبوا الملف بتاعك ويتعملك الغاء اجراءات تجنيد !!

اولا الف مبروك ثانيا هو موضوع ان في من لم ينهي موقفة قبل 1/6/2015 هيعقاب10الاف و سنة حبس دة هل حقيقي ؟

اولا الف مبروك ثانيا هو موضوع ان في من لم ينهي موقفة قبل 1/6/2015 هيعقاب10الاف و سنة حبس دة هل حقيقي ؟
اول مرة اسمع الكلام ده والاشاعات ف موضوع التجنيد ده كتير اوي روح المنطقة هناك واسال ومتخافش مش بيمسكوا حد حتي لو هربان

اول مرة اسمع الكلام ده والاشاعات ف موضوع التجنيد ده كتير اوي روح المنطقة هناك واسال ومتخافش مش بيمسكوا حد حتي لو هربان
دة واحد كاتب كدا هنا وجع بطني ههههه بيقول ان في عسكريﻻقال كدا
www.damasgate.com/vb/t358992/

دة واحد كاتب كدا هنا وجع بطني ههههه بيقول ان في عسكريﻻقال كدا
www.damasgate.com/vb/t358992/
والله يا باشا انا بقول تسال ف الموضوع ده الاول انا برضه قبل ما اقدم سمعت كلام من ده كتير وكان من ظباط ف الجيش وطلع مش سليم بس برضه اتاكد من المنطقة العسكرية بنفسك ومتقلقش مش بيمسكوا حد هناك

والله يا باشا انا بقول تسال ف الموضوع ده الاول انا برضه قبل ما اقدم سمعت كلام من ده كتير وكان من ظباط ف الجيش وطلع مش سليم بس برضه اتاكد من المنطقة العسكرية بنفسك ومتقلقش مش بيمسكوا حد هناك
احنا عايزين بس اي حد يطمنا القانون دة حقيقي اطبق ولا لا لان احنا في شهر 7 اهو اظن لو كان اطبق كنا عرفنا من موقع الجيش او وسائل الاعلام

احنا عايزين بس اي حد يطمنا القانون دة حقيقي اطبق ولا لا لان احنا في شهر 7 اهو اظن لو كان اطبق كنا عرفنا من موقع الجيش او وسائل الاعلام
ارفع بوست ف المنتدي هنا واستني رأي المستشار جمال واي حد راح بعد 6/1 ومتقلقش ولو عاوز نمرة المحامي ال خلصلي موضوع الجيش ممكن اديهالك هو متخصص ف المحاكمات العسكرية و عنده اكيد معلومات عن الموضوع ده

المشكلة ان محاكمات المتخلفين عن التجنيد مش حاجة مهمة عشان تتناقلها وسائل الاعلام ولو حصل و طبقوا الحبس بدل الغرامات مش لازم اعلام ولا حاجة لانه كده كده القانون بينص ع الحبس او الغرامة او اي العقوبتين يعني مش حاجة جديدة ف القانون انما ف التطبيق بس