إعلان

Collapse
No announcement yet.

كبسووووووووولات قانونية – الوقــــــاية خير من العلاج - 2011 – متجدد

Collapse

Unconfigured Ad Widget

Collapse
هذا الموضوع مثبت لأهميته.
X
X
  • تصفية
  • الوقت
  • عرض
مسح الكل
مشاركات جديدة

    #6
    رسائل الايميل الالكتروني .. حاديك قرض كام مليون دولار .. او حأحول ليك فلوس ؟!!!!
    دي رسائل بتوصل لناس كتير على الانترنت ..
    وده عادي
    المصيبة بقه .. ان لسه فيه ناس بتصدق الكلام ده !!!!
    وتكون نهاية الامر خسارة مال كثير .. حيث انه عادة يقوم .. باغراءك بالمبلغ ..
    ثم يطلب رسوم تحويل وخلافه .. تصل للالاف ..
    وطبعا المأسوف على شبابه وتفكيره .. بيطمع ...
    والمثل بيقول ؟! .. طول ما الطماع موجود .. النصاب بخير ..
    وحدث هذا الامر مع العديد .. ويقوم بتحويل المال لهم .. ومع الف سلامه ..

    من ناحية اخري ربما يتحول هذا الامر الى ما هو اسوأ من النصب ..
    غسيل اموال .. وعلى السجن باذن الله ..
    حيث تجد نفسك في شبكه مافيا ..

    ويحولوا مبلغ باسمك بقدر ضئيل .. ليتم متابعتك ..
    من قبل الامن في النهاية .. ايا كان البلد ..
    ومع السلامه يا خفيف .. ضعت والحمد لله ..
    احذر !!!!

    تعليق


      #7
      تهديد فتاة على الانترنت بصور فاضحة كاذبة ومفبركه



      وحتى لو حقيقية ..
      عليك فورا ابلاغ الاهل ..
      والتوجة الى مباحث جرائم المعلومات والحاسبات بمديرية الامن التابعه لك ..
      لاتخاذ الاجراءات في مواجهة هذا الشخص قبل ان تتطور الامور بشكل سئ . ليتم تنظيم كمين له والقبض عليه ..
      اي محاولة للاعتماد على النفس فقط ستؤدي الى كوارث ..
      مثلما حدث لفتيات من قبل ووقوعهن في فخ الرذيلة تحت التهديد ..
      وانهيار اسر بسبب شخص تافه . واي استجابه فردية للشخص ستؤدي الى مزيد من السقوط والخساره .
      وعلى كل فتاة أو اخت او امرأة ان تتجنب نهائيا وضع صور شخصية حقيقية لها ..
      على الانترنت او الفيس بوك ..
      لان اي مريض او ضعيف نفس .. يعجب بها .. سيستخدم برنامج ..
      لا يساوي جنية .. ليدمر مستقبلها ويشوه سمعتها .. وفي النهاية من يتق الله يجعل له مخرجا ..
      وربنا يستر علينا جميعا .

      تعليق


        #8
        بعد اذنك يا استاذنا عندي استفسار بخصوص ايصالات الامانه اللي بتاخدها الشريكات على العاملين بيها مثلا شركة ايفا فارم مثلا انا هشتغل فيها بس قلقان من الامضا على الايصالات

        تعليق


          #9
          خطر عليك جدا

          بتبقى تحت رحمتهم في اي وقت
          عشان ياخدوا مستحقاتك او يخلوك تتنازل عن حقوقك
          او تسكت مثلا على فساد ما في الشركة

          الاختيار لك ..
          ولكن اسلوب غير محترم في العمل من ناحيتهم ...

          تحياتي

          تعليق


            #10
            خطر عليك جدا

            بتبقى تحت رحمتهم في اي وقت
            عشان ياخدوا مستحقاتك او يخلوك تتنازل عن حقوقك
            او تسكت مثلا على فساد ما في الشركة

            الاختيار لك ..
            ولكن اسلوب غير محترم في العمل من ناحيتهم ...

            تحياتي

            تعليق

            تنفيذ...
            X