إعلان

Collapse
No announcement yet.

هام جدا كيفية الحماية من الهكرز ؟

Collapse
X
  • تصفية
  • الوقت
  • عرض
مسح الكل
مشاركات جديدة

هام جدا كيفية الحماية من الهكرز ؟

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    انا فى واحد هاكر سرق جميع حساباتى
    ياهو وفيسبوك وجيميل وهوتميل وميكروسوفت بتاع الايفون كان الجهاز هايعمل ايكلود الحمد لله
    الحمد لله تم ارجاع الفيسبوك والجيميل وميكروسوفت والياهو والهوت ميل لم استطع ارجاعهم
    وبعد الارجاع تم وضع كلمات سر قوية جدا من كمبيوتر بعيد خوفا انة يكون مراقب الجهاز وتحركاتة ومعة ايبي الشبكة
    السؤال هنا
    انا خايف يكون مراقب الجهاز وتحركاتة ومهما اعمل كلمات سر هايكتشفها
    نرجوا الحل ضروري
    اعمل اية ؟؟؟
    هل فعلا مراقب جهازى ولو صح اغير الوضع ازاى
    هل فى حاجة تصدة انا ركبت جدار ناري اسمة كومودوا وعندى انترنت توتال سيكورتي 360
    لكن مش عارف هل كدة كافى ولا اية
    الهاكر انا كلمتة وهو سعودي وكل غرضة الابتزاز واخد الفلوس لارجاع الحسابات لكن الحمد لله رجعت اغلبهم والباقى مفهوش حاجة مهمة

نرجوا الحل ان تكرمتم لمن لدية الخبرة

يبدو عندك فايروس بالجهاز واي كلمة سر تكتبها راح تصير عنده

الحل تعمل فورمات وتعيد تركيب النظام وبرامج الحماية مع جدار ناري ثم تقوم بتغير الباسوردات كلها من جديد

جزاك الله خير على الرد

انا والله عامل زي التايهه
      من امس لليوم عامل اشوف الموضوع
      لأن تخيل فجأة تلاقى حساباتك كلها اتسرقت انا الهكر اتكلمت معاه وهو مخترق شبكات وليس ايميلات يعنى بتتعامل مع محترف
      تخيل حساب الفيس كنت عامل لية حماية انة يفتح على اجهزة معينة وعند الدخول للفيس يرسلي رقم سري للموبيل للدخول على الفيس تخيل انة تعدي كل دة لدرجة انه بيدخل علي صفحات بيقفلها ولا يمكن استعادتها من الشركة
      على العموم انا يوم كامل معاه
      قدرت بفضل الله ارجع جميع حساباتى اخرهم اليوم الهوتميل ماعدا الياهو لأن الايميل البديل كنت مسجلة من ١٣ عام ونسيت اسمة ورقمة السري ودة خطئى
      تم تغيير الباسوردات من جهاز بعيد وباسوردات مختلفة وقوية جدا وتم اكتشاف اليوم ٢٠ باتش مزروع بالجهاز والقضاء عليهم خارج الاتصال بالنت وتنزيل جدار حماية قوي ومضاد للترجوان ومالوير وسباي وير
      تم عمل جميع الاحتياطات الحمد لله وسيتم تأكد غدا عمل فورمات كامل للجهاز وتنزيل ويندوز
      والجهاز الان بستخدمة لمرقبة اي تغيرات دون الدخول على الايميلات والدخول من اجهزة بعيدة
      السؤال الاخير ممكن يوصلي تاني عن طريق ايبى الشبكة او عن طريق نفس الايميلات بارسال باتشات لها

المشاركة الأصلية بواسطة kinghaert
        جزاك الله خير على الرد

انا والله عامل زي التايهه
        من امس لليوم عامل اشوف الموضوع
        لأن تخيل فجأة تلاقى حساباتك كلها اتسرقت انا الهكر اتكلمت معاه وهو مخترق شبكات وليس ايميلات يعنى بتتعامل مع محترف
        تخيل حساب الفيس كنت عامل لية حماية انة يفتح على اجهزة معينة وعند الدخول للفيس يرسلي رقم سري للموبيل للدخول على الفيس تخيل انة تعدي كل دة لدرجة انه بيدخل علي صفحات بيقفلها ولا يمكن استعادتها من الشركة
        على العموم انا يوم كامل معاه
        قدرت بفضل الله ارجع جميع حساباتى اخرهم اليوم الهوتميل ماعدا الياهو لأن الايميل البديل كنت مسجلة من ١٣ عام ونسيت اسمة ورقمة السري ودة خطئى
        تم تغيير الباسوردات من جهاز بعيد وباسوردات مختلفة وقوية جدا وتم اكتشاف اليوم ٢٠ باتش مزروع بالجهاز والقضاء عليهم خارج الاتصال بالنت وتنزيل جدار حماية قوي ومضاد للترجوان ومالوير وسباي وير
        تم عمل جميع الاحتياطات الحمد لله وسيتم تأكد غدا عمل فورمات كامل للجهاز وتنزيل ويندوز
        والجهاز الان بستخدمة لمرقبة اي تغيرات دون الدخول على الايميلات والدخول من اجهزة بعيدة
        السؤال الاخير ممكن يوصلي تاني عن طريق ايبى الشبكة او عن طريق نفس الايميلات بارسال باتشات لها
        حتي لو كان محترف برامج الحمايه ايضا قويه وما تخلي الهكرز يخرب في جهازك كيف ما يحب

اخلى الحل عمل فورميت لجهازك وبعد تنصيب ويندوز جديد استخدم برنامج حمايه قوى

وينصح عدم الضغط على اى روابط مشبوهه او غير معروفه

تنفيذ...
          X