أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده



العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > صور - طرائف - الغاز - مسابقات - تسالي - مرح - نكت - فوازير


مواضيع مميزة  


آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة


06-11-2007, 01:50 PM
moooss غير متصل
عضو محترف
رقم العضوية: 48260
تاريخ التسجيل: Jul 2006
المشاركات: 638
إعجاب: 74
تلقى 135 إعجاب على 41 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1 موضوع
    #1  

أسئلة أتحدى أحد يجاوبها‏





ليه لما نمشى فى المطر نرفع أكتافنا لفوق ؟


ليه إذا دخلنا طريق غلط وإحنا سايقين السياره بنقصر
صوت المسجل أو راديو السيارة؟


ليه لما تكون بطارية الريموت فاضية ، بنضغط على الزر بقوه
أو نضرب الريموت في الأرض ؟


ليه لما يعطينا احد قلم جديد .. أول شي نسويه نجرب نكتب
إسمنا أو نوقع؟


ليه نقول هدية مجانية ..؟ مو المفروض إن الهدية تكون مجانية ؟


ليه لما نكون داخل المنزل والسماء بتمطر نسأل في مطر بره ؟ يعني
المطر بيكون جوه ؟


ليه إذا قالك أحد انتبه الجدار مصبوغ ما نصدقه ونمد
اصبعنا نتأكد ؟


ليه الخدمة تكون سريعة إذا كان المطعم مزدحم وبطيئه إذا كان نص نص ؟


ليه لما الواحد يصف السيارة فى موقف فاضى اللى جاى وراه يصف جنبه ؟


ليه دايما لما واحد يجري يلحق الباص تلاقيه مبتسم أو يضحك ؟


ليه نعتقد إن لما نضغط على زر المصعد كثير يجي بسرعة ؟


ليه وإحنا بنأكل الطفل الصغير فى فمه بالملعقة .. بنفتح فمنا ؟


ليه دايما عندنا إستعداد تام إننا نصدق أى أحد بيكلمنا فى الاذن..
بيوشوشنا ؟


ليه لما بنتصل بالتليفون .. دايما الرقم الغلط مايكون مشغول ؟


ليه لما بنصحى من النوم دايما بنحس إن كمية النوم ناقصها عشر
دقايق؟



اللي يعرف يجاوب



في انتظار إجاباتكم





المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
متجدد:::من جماليات كلك 2010 :::متجدد btl22 خطوط عربية - خطوط فوتوشوب - برنامج الكلك 93 22-05-2017 07:13 PM
كتاب أسئلة حرجة و أجوبة صريحة مع الشعراوي -أسئلة في الصميم yassinovic الاسطوانات والصوتيات والمرئيات والبرامج الاسلامية 0 28-12-2013 12:55 PM
أسئلة مصيبة جداً أتحدى أى أحد يستطيع حلها لا تفوفكم...........ههههههههههههههه moseba أرشيف المواضيع المخالفة والمحذوفات 12 18-04-2010 04:55 PM
واحد يكتب أسئلة أتحدى أي عضو يحلها وآخر أسئلة صعبة فأنا أحضرت لكم أسئلة أصعب abcman صور - طرائف - الغاز - مسابقات - تسالي - مرح - نكت - فوازير 4 12-08-2008 09:44 AM
أسئلة علمية wasas المنتدى العام 0 13-03-2007 04:58 PM
06-11-2007, 02:58 PM
Blackstar_tech غير متصل
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 98185
تاريخ التسجيل: Aug 2007
الإقامة: Egypt
المشاركات: 3,116
إعجاب: 805
تلقى 1,047 إعجاب على 266 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #2  
مش في المنهج


لا تقلد مواضيع غيرك و اجتهد من ذاتك

06-11-2007, 02:59 PM
Blackstar_tech غير متصل
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 98185
تاريخ التسجيل: Aug 2007
الإقامة: Egypt
المشاركات: 3,116
إعجاب: 805
تلقى 1,047 إعجاب على 266 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #3  
يمنع وضع اسئلة صعبة و خارجة عن المقرر والا هتعرف شغلك
ماش و لا مش ماشي هههههههههههههههههههههههههههه

06-11-2007, 03:51 PM
moooss غير متصل
عضو محترف
رقم العضوية: 48260
تاريخ التسجيل: Jul 2006
المشاركات: 638
إعجاب: 74
تلقى 135 إعجاب على 41 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1 موضوع
    #4  
ماشى Blackstar_tech
اشكرك على مرورك ويارب يكون عجبك

07-11-2007, 01:47 AM
فتاة الاسلام غير متصل
عضو ماسـي
رقم العضوية: 77187
تاريخ التسجيل: Apr 2007
المشاركات: 1,460
إعجاب: 45
تلقى 83 إعجاب على 23 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #5  
ايه ده يا بلاك ستار مش الحاجات ديه ملغيه من المنهج ؟؟!!
هو الدكتور ده اللي بيلعيه بيجيبه و اللي يقول انه في المنهج مش بيجي!!!!
طب معاك الكتاب عشان ننقل منه؟؟!!
هههههههههههههههههههههههه
مشكور ياموووس عالموضوع بتاع ليه؟؟!!


لا تنسونا من صالح دعائكم
الامتحانااااااااااات

07-11-2007, 03:54 AM
بتاتا غير متصل
عضو فعال
رقم العضوية: 88742
تاريخ التسجيل: Jul 2007
الإقامة: Syria - Aleppo
المشاركات: 91
إعجاب: 0
تلقى 32 إعجاب على 15 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #7  
فين السؤال
أشووووووووووووووووووفة
أنا أحطي أيدي ع السؤال
تلئيني مجاوب على طول
أنا عاوز السؤال
هههههههههههههههههههههههههههههههههه


07-11-2007, 07:32 AM
امير الغرباء غير متصل
عضو ماسـي
رقم العضوية: 7477
تاريخ التسجيل: Mar 2004
المشاركات: 1,297
إعجاب: 9
تلقى 9 إعجاب على 8 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #8  
إذا عرفت علمنا

يعطيك العافية على الأسئلة الحلوة


07-11-2007, 12:14 PM
fadynicola غير متصل
عضو جديد
رقم العضوية: 62923
تاريخ التسجيل: Jan 2007
المشاركات: 2
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #9  

مش عارف ازا كان هيكون ردى صح ولا غلط بس هى دى اجاباتى

ليه لما نمشى فى المطر نرفع أكتافنا لفوق ؟
علشان انت بتحاول تضم جسمك كلة فى بعضة بس مابتقدرش فبتضم رقابتك بس علشان اسهل حاجة.

ليه إذا دخلنا طريق غلطوإحنا سايقين السياره بنقصر
صوت المسجل أو راديو السيارة؟
علشان مانركز مع الكاسيت ونشوف هانخرج ازاى.

ليه لماتكون بطارية الريموت فاضية ، بنضغط على الزر بقوه
أو نضرب الريموت في الأرض؟
علشان مش عايزن ننزل نشترى بطارية جديدة.

ليه لما يعطينا احد قلم جديد .. أول شي نسويه نجرب نكتب
إسمنا أونوقع؟
علشان نشوف ازا كان بيكتب ولا خربان.

ليه نقول هدية مجانية ..؟ مو المفروض إن الهدية تكون مجانية؟
علشان مش كل الهدايا مجانية فى محلات شغلتها انها تبيع الهدايا.

ليه لما نكون داخل المنزل والسماء بتمطر نسأل في مطر بره ؟يعني
المطر بيكون جوه ؟
علشان تحس ان المطر بعيد عنك.

ليه إذا قالك أحد انتبه الجدار مصبوغ مانصدقه ونمد
اصبعنا نتأكد ؟
علشان احنا دايما ماشيين بالمثل اللى بيقول ماحك ظهرك غير ظفرك.

ليه الخدمة تكون سريعة إذا كان المطعممزدحم وبطيئه إذا كان نص نص ؟
علشان الاستف بيبقى مهتم اكتر انة يخلص من الزحمة علشان يريح اما ازا كان نص نص فهو كدة كدة مريح.

ليه لما الواحد يصف السيارة فى موقف فاضىاللى جاى وراه يصف جنبه ؟
علشان مايحسش انة لواحدة فى الطل.

ليه دايما لما واحد يجري يلحق الباص تلاقيهمبتسم أو يضحك ؟
علشان بيقى حاسس انة بيعمل حاجة تكسف فبيبتسم علشان يدارى كسوفة.

ليه نعتقد إن لما نضغط على زر المصعد كثير يجي بسرعة؟
علشان اتعودنا ان كتر الزن هو اللى بيجيب نتيجة .

ليه وإحنا بنأكل الطفل الصغير فى فمه بالملعقة .. بنفتح فمنا؟
علشان دى حركة تلقائية غير شعورية.

ليه دايما عندنا إستعداد تام إننا نصدق أى أحد بيكلمنا فىالاذن..
بيوشوشنا ؟
علشان بنتخيل انة بيقول حاجة مهمة مش عايز غيرنا يعرفها.

ليه لما بنتصل بالتليفون .. دايما الرقم الغلطمايكون مشغول ؟
علشان مش محتاجة.

ليه لما بنصحى من النوم دايما بنحس إن كمية النوم ناقصهاعشر
دقايق؟
علشان هى دى الفترة بين الرنة الاولى للمنبة والرنة التانية.


اللي يعرف يجاوب

07-11-2007, 12:24 PM
moooss غير متصل
عضو محترف
رقم العضوية: 48260
تاريخ التسجيل: Jul 2006
المشاركات: 638
إعجاب: 74
تلقى 135 إعجاب على 41 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1 موضوع
    #10  
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadynicola 
مش عارف ازا كان هيكون ردى صح ولا غلط بس هى دى اجاباتى

ليه لما نمشى فى المطر نرفع أكتافنا لفوق ؟
علشان انت بتحاول تضم جسمك كلة فى بعضة بس مابتقدرش فبتضم رقابتك بس علشان اسهل حاجة.

ليه إذا دخلنا طريق غلطوإحنا سايقين السياره بنقصر
صوت المسجل أو راديو السيارة؟
علشان مانركز مع الكاسيت ونشوف هانخرج ازاى.

ليه لماتكون بطارية الريموت فاضية ، بنضغط على الزر بقوه
أو نضرب الريموت في الأرض؟
علشان مش عايزن ننزل نشترى بطارية جديدة.

ليه لما يعطينا احد قلم جديد .. أول شي نسويه نجرب نكتب
إسمنا أونوقع؟
علشان نشوف ازا كان بيكتب ولا خربان.

ليه نقول هدية مجانية ..؟ مو المفروض إن الهدية تكون مجانية؟
علشان مش كل الهدايا مجانية فى محلات شغلتها انها تبيع الهدايا.

ليه لما نكون داخل المنزل والسماء بتمطر نسأل في مطر بره ؟يعني
المطر بيكون جوه ؟
علشان تحس ان المطر بعيد عنك.

ليه إذا قالك أحد انتبه الجدار مصبوغ مانصدقه ونمد
اصبعنا نتأكد ؟
علشان احنا دايما ماشيين بالمثل اللى بيقول ماحك ظهرك غير ظفرك.

ليه الخدمة تكون سريعة إذا كان المطعممزدحم وبطيئه إذا كان نص نص ؟
علشان الاستف بيبقى مهتم اكتر انة يخلص من الزحمة علشان يريح اما ازا كان نص نص فهو كدة كدة مريح.

ليه لما الواحد يصف السيارة فى موقف فاضىاللى جاى وراه يصف جنبه ؟
علشان مايحسش انة لواحدة فى الطل.

ليه دايما لما واحد يجري يلحق الباص تلاقيهمبتسم أو يضحك ؟
علشان بيقى حاسس انة بيعمل حاجة تكسف فبيبتسم علشان يدارى كسوفة.

ليه نعتقد إن لما نضغط على زر المصعد كثير يجي بسرعة؟
علشان اتعودنا ان كتر الزن هو اللى بيجيب نتيجة .

ليه وإحنا بنأكل الطفل الصغير فى فمه بالملعقة .. بنفتح فمنا؟
علشان دى حركة تلقائية غير شعورية.

ليه دايما عندنا إستعداد تام إننا نصدق أى أحد بيكلمنا فىالاذن..
بيوشوشنا ؟
علشان بنتخيل انة بيقول حاجة مهمة مش عايز غيرنا يعرفها.

ليه لما بنتصل بالتليفون .. دايما الرقم الغلطمايكون مشغول ؟
علشان مش محتاجة.

ليه لما بنصحى من النوم دايما بنحس إن كمية النوم ناقصهاعشر
دقايق؟
علشان هى دى الفترة بين الرنة الاولى للمنبة والرنة التانية.


اللي يعرف يجاوب

ماشى هاوفق على الاجابة دى مع ان فيها
اجابات غلط بس
موافق لانك الوحيد الى جاوبت

07-11-2007, 03:35 PM
SLIM SHADY غير متصل
عضوية الشرف
رقم العضوية: 2794
تاريخ التسجيل: Dec 2003
الإقامة: Damascus
المشاركات: 7,162
إعجاب: 609
تلقى 186 إعجاب على 90 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #11  
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moooss 



ليه لما نمشى فى المطر نرفع أكتافنا لفوق ؟
عشان ما يدخل مي لجسمنا


ليه إذا دخلنا طريق غلط وإحنا سايقين السياره بنقصر
صوت المسجل أو راديو السيارة؟
عشان ما حدى يسمعنى


ليه لما تكون بطارية الريموت فاضية ، بنضغط على الزر بقوه
أو نضرب الريموت في الأرض ؟
منشان ما نجيب بطاريات جديدة


ليه لما يعطينا احد قلم جديد .. أول شي نسويه نجرب نكتب
إسمنا أو نوقع؟
فخر يا اخي


ليه نقول هدية مجانية ..؟ مو المفروض إن الهدية تكون مجانية ؟
منشان نحمل الشخص جميلة


ليه لما نكون داخل المنزل والسماء بتمطر نسأل في مطر بره ؟ يعني
المطر بيكون جوه ؟
بركي ما في مطر


ليه إذا قالك أحد انتبه الجدار مصبوغ ما نصدقه ونمد
اصبعنا نتأكد ؟
لأنو مو كل العالم صادقين معنى


ليه الخدمة تكون سريعة إذا كان المطعم مزدحم وبطيئه إذا كان نص نص ؟
هي بدك تسأل الشغيلة عليها


ليه لما الواحد يصف السيارة فى موقف فاضى اللى جاى وراه يصف جنبه ؟
منشان ما يعملوا زحمة بالموقف


ليه دايما لما واحد يجري يلحق الباص تلاقيه مبتسم أو يضحك ؟
لأنو بيعرف حالو شو عم يعمل


ليه نعتقد إن لما نضغط على زر المصعد كثير يجي بسرعة ؟
لأنو كمان المصعد بيحس


ليه وإحنا بنأكل الطفل الصغير فى فمه بالملعقة .. بنفتح فمنا ؟
منشان نعلموا كيف يفتح تموا


ليه دايما عندنا إستعداد تام إننا نصدق أى أحد بيكلمنا فى الاذن..
بيوشوشنا ؟
لأنو بيكون ما بدو حدى يسمع الحكي غيرنا


ليه لما بنتصل بالتليفون .. دايما الرقم الغلط مايكون مشغول ؟
لأنو غلط


ليه لما بنصحى من النوم دايما بنحس إن كمية النوم ناقصها عشر
دقايق؟
منشان المطمطة



اللي يعرف يجاوب
أنا







تحياتي


08-11-2007, 09:45 PM
رؤف غير متصل
عضو ذهبي
رقم العضوية: 78151
تاريخ التسجيل: Apr 2007
المشاركات: 822
إعجاب: 60
تلقى 109 إعجاب على 38 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #12  
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadynicola 
مش عارف ازا كان هيكون ردى صح ولا غلط بس هى دى اجاباتى


ليه لما نمشى فى المطر نرفع أكتافنا لفوق ؟


علشان انت بتحاول تضم جسمك كلة فى بعضة بس مابتقدرش فبتضم رقابتك بس علشان اسهل حاجة.



ليه إذا دخلنا طريق غلطوإحنا سايقين السياره بنقصر


صوت المسجل أو راديو السيارة؟


علشان مانركز مع الكاسيت ونشوف هانخرج ازاى.



ليه لماتكون بطارية الريموت فاضية ، بنضغط على الزر بقوه


أو نضرب الريموت في الأرض؟


علشان مش عايزن ننزل نشترى بطارية جديدة.



ليه لما يعطينا احد قلم جديد .. أول شي نسويه نجرب نكتب


إسمنا أونوقع؟


علشان نشوف ازا كان بيكتب ولا خربان.



ليه نقول هدية مجانية ..؟ مو المفروض إن الهدية تكون مجانية؟


علشان مش كل الهدايا مجانية فى محلات شغلتها انها تبيع الهدايا.



ليه لما نكون داخل المنزل والسماء بتمطر نسأل في مطر بره ؟يعني


المطر بيكون جوه ؟


علشان تحس ان المطر بعيد عنك.



ليه إذا قالك أحد انتبه الجدار مصبوغ مانصدقه ونمد


اصبعنا نتأكد ؟


علشان احنا دايما ماشيين بالمثل اللى بيقول ماحك ظهرك غير ظفرك.



ليه الخدمة تكون سريعة إذا كان المطعممزدحم وبطيئه إذا كان نص نص ؟


علشان الاستف بيبقى مهتم اكتر انة يخلص من الزحمة علشان يريح اما ازا كان نص نص فهو كدة كدة مريح.



ليه لما الواحد يصف السيارة فى موقف فاضىاللى جاى وراه يصف جنبه ؟


علشان مايحسش انة لواحدة فى الطل.



ليه دايما لما واحد يجري يلحق الباص تلاقيهمبتسم أو يضحك ؟


علشان بيقى حاسس انة بيعمل حاجة تكسف فبيبتسم علشان يدارى كسوفة.



ليه نعتقد إن لما نضغط على زر المصعد كثير يجي بسرعة؟


علشان اتعودنا ان كتر الزن هو اللى بيجيب نتيجة .



ليه وإحنا بنأكل الطفل الصغير فى فمه بالملعقة .. بنفتح فمنا؟


علشان دى حركة تلقائية غير شعورية.



ليه دايما عندنا إستعداد تام إننا نصدق أى أحد بيكلمنا فىالاذن..


بيوشوشنا ؟


علشان بنتخيل انة بيقول حاجة مهمة مش عايز غيرنا يعرفها.



ليه لما بنتصل بالتليفون .. دايما الرقم الغلطمايكون مشغول ؟


علشان مش محتاجة.



ليه لما بنصحى من النوم دايما بنحس إن كمية النوم ناقصهاعشر


دقايق؟


علشان هى دى الفترة بين الرنة الاولى للمنبة والرنة التانية.




اللي يعرف يجاوب
الإمتحان مسرب ياجماعة

دا مين ده

دخل يجاوب على الأسئلة وفلسع

مطلوب ضبطه وإحضار مجلس الكلية

موووووس حلوة الأسئلة

سليم الأسئلة مسربه يا حلو

دفعت كام علشان تجاوب عليها


08-11-2007, 09:52 PM
رؤف غير متصل
عضو ذهبي
رقم العضوية: 78151
تاريخ التسجيل: Apr 2007
المشاركات: 822
إعجاب: 60
تلقى 109 إعجاب على 38 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #13  
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فتاة الاسلام 
ايه ده يا بلاك ستار مش الحاجات ديه ملغيه من المنهج ؟؟!!
هو الدكتور ده اللي بيلعيه بيجيبه و اللي يقول انه في المنهج مش بيجي!!!!
طب معاك الكتاب عشان ننقل منه؟؟!!
هههههههههههههههههههههههه
مشكور ياموووس عالموضوع بتاع ليه؟؟!!
فتاة الإمتحان وضع من أجلك

عليك بأصحبنا فى المدرسة إياها

أكيد عندهم الحل الأمثل

وبعدين انت ما بيعصى عليك سؤال

وبعدين كتاب أيه اللى انت عيزاه

انت بيشغلك كتب

ولا هنسوء الإنضباط على الخلق

هههههههههههههههههه

ههههههههههههه

09-11-2007, 03:04 PM
mmkmaa غير متصل
عضو جديد
رقم العضوية: 49119
تاريخ التسجيل: Jul 2006
المشاركات: 1
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #14  
ليه لما نمشى فى المطر نرفع أكتافنا لفوق ؟
لأن ربنا سبحانه وتعالى خلق الأطراف أكثر حساسية لمتغيرات الجو فعشان كده بتحاول تحمى رقبتك وودانك عشان تاخد أكثر كمية حرارة ممكن تولدها

ليه إذا دخلنا طريق غلط وإحنا سايقين السياره بنقصر
صوت المسجل أو راديو السيارة؟
علميًا لأن الفص الأيسر من الدماغ بيتصدم وبيحاول يفكر وبتلقائية بيدى إشارة للدماغ فبتوطى الصوت عشان الفص الأيسر يكمل عمله
ومن ناحية تانية عشان نسمع أى حد موجود بحيث نسأله على المكان

ليه لما تكون بطارية الريموت فاضية ، بنضغط على الزر بقوه
أو نضرب الريموت في الأرض ؟
لأن الناسش اتعودت كده
بس علمياً مادة السيريبيودين (المادة السوداء) بتكون خلصت تفاعلاتها داخل البطارية فلما نخبطها أو نعضعضها بتتولد احتكاك بين جدار البطارية وبين السيريبيودين فتتفاعل وتولد طاقة
عشان كده لما البطارية تخلص ونعضعضها او نخبطها السيريبيودين بيلامس جدار البطارية ويكونوا الموجب والسالب فتلاقي الريموت يشتغل معاك عادى

ليه لما يعطينا احد قلم جديد .. أول شي نسويه نجرب نكتب
إسمنا أو نوقع؟
لأننا بنكون حاسين إنها حاجة قيمة وبنحاول نجربها

ليه نقول هدية مجانية ..؟ مو المفروض إن الهدية تكون مجانية ؟
لأن في بعض الهدايا غير مجانية
يعنى مثلا اشترى منتدى بوابة داماس واحصل على التانى مجاناً
اشترى كمبيوتر واحصل على طابعة هدية مجانية
فدى بتبقا مشروطة
اوكى

ليه لما نكون داخل المنزل والسماء بتمطر نسأل في مطر بره ؟ يعني
المطر بيكون جوه ؟
أنا مش هعرف أجاوب السؤال ده لأن بصراحة ما حصلش ششفت كده أول مرة أعرفها دى
لأن المطر طبيعى بره
بس اللى عارفه إننا ساعتها بنقول الدنيا بتشتى
عشان نعرف اللى حوالينا

ليه إذا قالك أحد انتبه الجدار مصبوغ ما نصدقه ونمد
اصبعنا نتأكد ؟
محاولة في التأكد من صدق اللى قدامك
وكمان عشان تبين له إنك مش هامك
يعنى

ليه الخدمة تكون سريعة إذا كان المطعم مزدحم وبطيئه إذا كان نص نص ؟
لأنه وهو مزدحم طبيعى لازم يخلص الطلبات
لكن وهو نص نص عادى يعنى براحتك
الدنيا مش هتطير


ليه لما الواحد يصف السيارة فى موقف فاضى اللى جاى وراه يصف جنبه ؟
استغلالا للمساحة وتباعاً للسيارات الأخرى من الفوضى

ليه دايما لما واحد يجري يلحق الباص تلاقيه مبتسم أو يضحك ؟
ما حصلش خالص بالعكس الواحد بيبقا متضايق وحاسس إنه في موقف حرج


ليه نعتقد إن لما نضغط على زر المصعد كثير يجي بسرعة ؟
لأن ساعات الباب بيكون مفتوح او فى حد بيلعب فى الأسانسير
عشان نتأكد

ليه وإحنا بنأكل الطفل الصغير فى فمه بالملعقة .. بنفتح فمنا ؟
ععشان الطفل فى المرحلة دى بيقتبس من الكبار
يعنى لازم نعرفه إن ده مكان الفم وإن ده أكل بيتاكل لما تفتح بقك
على فكرة أنا خدتها فى علم الأسشرة والطفولة مش تهريج


ليه دايما عندنا إستعداد تام إننا نصدق أى أحد بيكلمنا فى الاذن..
بيوشوشنا ؟
بالعكس كل اللى بيوشوشك عادة بيكون كلام فاضى او مش صحيح وهو كل هامه إنك تصدقه
عشان تقول إنه ما أعلنوش بمثابة السر فتصدق

ليه لما بنتصل بالتليفون .. دايما الرقم الغلط مايكون مشغول ؟
لأنك مش هتعرف إنه غلط إلا إذا اتفتح عليك

ليه لما بنصحى من النوم دايما بنحس إن كمية النوم ناقصها عشر
دقايق؟
علمياً غرفة التيرتون بتحتاج على الأقل من تمانية إلى اتناششر دقيقة عشان تبدأ تمارس عملها طبيعياً
لأن يومياً الخلايا بتتآكل منها وأول ما بتصحى بتبدأ تكون الخلايا عن طريق ربلسة الخلايا القديمة فى الاتناشر دقيقة دول

 


أسئلة أتحدى أحد يجاوبها‏

English

Powered by vBulletin® Version
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
The owner and operator of the site is not responsible for the availability of, or any content provided.
Topics that are written in the site reflect the opinion of the author.
جميع ما يُطرح من مواضيع ومشاركات تعبر عن رأي كاتبها ولا تعبر عن رأي مالك الموقع أو الإدارة بأي حال من الأحوال.