أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > المنتدى العام

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

07-09-2007, 10:38 AM
احمد عبدالباقى غير متصل
عضـو
إعجاب: 18
تلقى 146 إعجاب على 38 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

3/4 حيتنا لازم نقطعها

حيتنا لازم نقطعها
3/4 حياتنا لازم قطعها .
تعالو نشوف الكلام ؟! كم مره قلنا كلمه انت مالك . كم مره قلنا انت رايح فين . كم مره قلنا لو ككان كان يا مكان . كم مره قلنا مين ده . كم مره قلنا باى . وكم وكم و كم و............
يا اخى والله ده حاجه غريبه انى مش عارف الناس بتدخل فى الى مشلها يعنى مثلا رايح مشوار واقابل حد معرفه فيسألنى انت جاى منين ورايح فين وعلشان ايه وليه وابتاع ايه وفى الاخر مش عارف ايه .
طيب بالذمه واسأل نفسك عمرك ما عملتها طيب انا عاوز اعرف رأيك لو كنت رديت عليك بانت مالك ايش اللى دخلك بالله عليك مش كنت عتزعل . طيب من السبب فى الكلمه الى بتنرفز الواحد ( انت مالك ) ميت السبب فيها مش انت .
ده جزء من مائه جزء فى الكلام .

تعالوا نشوف اليوم بعنى :
انا دلوقتى اقدر اقول ان اغلب الاعضاء لا يفرقوا الحاسب لاكثر من 12 ساعه يوميا . طيب 12 ساعه (هنفرض انه بيتعلم ) بالذمه 12 ساعه علام لو قام بيها عدد الاعضاء فى المنتدى ده بس لكنا دلوقتى اخترعنا قمر صناعى قمر صناعى مين ده احنا كنا دلوقتى ملكنا العالم زى ايام زمان كده .
بقول ياحبيبى ان اليوم فيه 24 ساعه فحرام عليك تقعد 12 ويمكن اكثر قدامه علشان حاجه قمه فى التفاهه تصدقوا فى ناس مش بتفارق الموقع او المنتدى وليل ونهار عليه عرفين ليه علشان يزود عدد نقاطه و يبقى اسمه المشرف المحترف الفلان الفلانى .
تصدقوا شفت واحد فى كليه طب وبنديله يا دكتور وهو لسه فى اول سنه فى كليه الطب ومجال علمه مايزال ابيض ويزعل وممكن يعيط لو نادته بأسمه حاف لازم تقوله يا دكتور .
تخيلوا ده علشان تاخد لقب الدكتوراه لازملك مش اقل من 20 سنه علم ودراسه ومذكره ممبعد دخولك الكليه وده عاوزنا نسميه يا دكتور ده حاجه تفقع . ايه الناس دم .

واخنم بالحمد والشكر لله الذى وفقنى لهذا
اكمل باقى الموضوع لاحقا كفايه كده اصل اللى جاى بلاش .

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
جبل يحبنا ونحبه..! محب الصحابه المنتدى الاسلامي 2 18-07-2013 02:39 PM
شو لازم يسألو rania_r أرشيف المواضيع المخالفة والمحذوفات 1 28-03-2010 11:30 AM
حسن الخاتمة لازم تدخل المهندس/حماده المنتدى العام 4 03-03-2007 02:45 PM
صلة الرحم وقطعها koktail المنتدى الاسلامي 1 24-01-2007 01:55 AM
جيبوا القهوة يا النشامى العجمية المنتدى العام 6 16-04-2006 05:47 PM
07-09-2007, 01:31 PM
الرجل المدمر غير متصل
الوسـام الذهبي
إعجاب: 261
تلقى 180 إعجاب على 51 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
جزاك الله خيرا اخى
فى بعض الاحيان يتوجب علينا السؤال فمثلا تخيل انك قابلت صديق لك فى الطريق ووجهه ملىء بالحزن
يا ترى هتكبر دماغك ولا هتسأله وتحاول تعرف ايه الى مزعله لعلك تستطيع ان تخفف عنه وتخرجه مما هو فيه ز ولو رد الرد الى انتا قلته " انتا مالك او ملكش دعوة " يباه انتا عملت الى عليك واخدت حسنة
_______

اما بالنسبة للجلوس على الكمبيوتر
فى وقت من الاوقات كنت بقعد حوالى 18 ساعة متواصله بس ده لانى كنت بتعلم
دى الكلمة الى انتا قلتها قبل كدا صح
المهم فى بعض الاوقات فى حجات محتاجة ممارسة علشان تطقنها يعنى فى الوقت ده انا كنت لسا بدرس فى شوية برامج فجول بيسك وسرى دى ستديو ماكس والفتوشب
وعلشان تحترف اى برنامج من الثلاث برامج يجب عليك ممارستها لفترة طويلة لاتقانها

_____

اخى لو اردنا ان نكون كسابق عهدنا الامة الاولى على العالم فلن يكون بالجلوس فقد امام الكمبيوتر

المشكلة لسيت فى الكمبيوتر او فى الطلاب المشكلة مشكلة نظام تعليم نظرى خالى من التجربة ومواد دراسية مفروضة على الطلبة بعيدا عن ميوله
____
تحياتى

3/4 حيتنا لازم نقطعها

English