أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > اسطوانة الويندوز الخاصة > المنتدى العام لتصميم الأسطوانة > المرحلة الثالثة : إضافة البرامج و الدرايفرات وبعض ملفات الميديا أو الخلفيات

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

21-08-2007, 02:28 PM
phoronex غير متصل
عضو محترف
إعجاب: 24
تلقى 82 إعجاب على 20 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

عندي جهاز hp workstation xw 8000 الهارد الي فالجهاز دة بيشتغل بكنترولير

عندي جهاز workstation 8000 الهارد وبه نستعين
المشكلة الي عندي شرحها يطول ولكن حلها في كلمة وان شاء الله اجد الحل هنـــــــأ
.....

المشكلة ان عندي جهاز hp workstation xw 8000 الهارد الي فالجهاز دة بيشتغل بكنترولير
scsi فعشان تنزل نسخة ويندوز لازم وهو بيعمل لود فالاول تدوس علي f6 وتدخل الدسك الي علية تعريف
الكنترولير عشان الويندوز يشوفو الكلام دة لغايت ويندوز 2000 انما لما جات اصطب اكس بي
عمل كل حاجة تمام وشاف الديسك وبعدين اتعرف علي الكنترولير وبعدين شاف الهارد لاكن المشكلة بدائت
لما جه يعمل creat copy list طلب انو ينسخ الملفات الي علي الدسيك بس المشكلة ان فالاكسبي مش بيشوف الديسك لازم تكون علي الاسطوانة
قلت يكمن بيعمل سيرش علي الاسطوانة كلها حطاط الملفات دية في كل حتة فالاسطوانة طبعاً دون جدوة
كانت محاولة مني لاكن دلوقتي طلبي انا عايز اضيف الملفات دية للنسخة بحيث اني محتجش الديسك ويتعرف علي الكنترولير اوتوماتك زي اي حاجة انا بعرف اعدل علي ملفات الويندوز كل الي انا عايزو
اسم الملف المسؤل او الذي يحوي هذة لاملفات وشكراً

مـــــــا كان لله دام واتصل .:. ومــــــا كان لغير الله انقطع وانفصل
أن الله في عون العبد ما دام العبد في عون أخيـــــــــــة.
الـــــــــــــدين الحـيــــــــــــــــــــــــــــاة.

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
VMware Workstation تحويل الجهاز الحقيقي إلى جهاز وهمي Ahmad Saleh مكتبة الدروس المشروحة والمصورة 82 04-11-2017 01:42 AM
عند فصل الهارد لكى أضع عليه أشياء من جهاز آخر وعند توصيلى الهارد يعمل الجهاز رستارت sindrasara برامج 7 09-08-2010 01:10 PM
عندي جهاز toshiba qosmio g30 الويندوز لا يتعرف على الهارد ؟؟ Adelalwandi صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 1 06-11-2009 04:30 AM
مشكله في جهاز p3 مش بيشتغل خالص moon-light صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 10 15-04-2009 02:24 PM
مشكلة في الهارد عندي في القسم دي في الجهاز في الهارد ديسك محمد جرامنة صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 1 14-11-2008 05:16 PM

عندي جهاز hp workstation xw 8000 الهارد الي فالجهاز دة بيشتغل بكنترولير

English