أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

28-02-2018, 06:15 PM
lalyleee غير متصل
عضو مشارك
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

قضايا التشهير والسب

قضايا التشهير والسب يا استاذ جمال
انا كنت بعمل شغل تقويم اسنان ووالدتى عملت طقم اسنان عند طبيب اسنان و للاسف تضررت كتير جدا وعملت عملية لاصلاح المشاكل اللى سببهالى ووالدتى ايضا طلع الطقم غير المتفق عليه , يعنى الطبيب شغله مكانش مظبوط و تكلمنا معاه كتير وهو كان رافض يعوضنا عن الخساره.

الكلام ده كان ف 2015
دلوقتى هو عامل صفحه عالانترنت للمركز الطبى بتاعه , انا دخلت و فخانة كتابة الريفيوز او اراء المرضى فالمركز والطبيب
انا كتبت تجربتى معاه انا ووالدتى
وكتبت انى عملت شغل تقويم و كل التركيبات وقعت فخلال 4 شهور و اضطريت اعمل عمليه جراحيه فاسنانى وتكلفت مبالغ كبيره ووالدتى عملت عنده طقم اسنان وخامته طلعت غير المتفق عليه, وكله مثبت بالقارير والاشعه.

ده بس اللى كتبته , المهم لقيت الدكتور قفل الصفحه و بعت يهددنى انه هيرفع عليا قضية تشهير وهتسجن ومعاها رساله موبايل كنت بعتها ليه من رقم مش رقمى شتمته فيها ودعيت عليه لانى كنت وقتها لسه خارجه من العمليه وكنت على اخرى ومنهاره منه , الرساله كانت قد\يمه كانت فسنة 2016 .

واسلوبه كان سئ جدا و طلب منى اشيل الكومنت مقابل يدى لوالدتى جزء من فلوس الطقم وهو غير معترف بانه اخطا فحقى رغم كل التقارير والاشعه اللى بتدينه .

السؤال هل فعلا يقدر يرفع عليا قضية سب بسبب الرساله القديمه دى اللى مش من رقمى خاصة انى عايشه بره مصر.
السؤال التانى هل كتابة ريفيو فى صفحة دكتور من غير اى تطاول او شتيمه يعتبر تشهير ويقدر يقاضينى بيها .
ياريت حضرتك ترد عليا بسرعه عشان اقدر الحق الموقف
وميرسى قوى لحضرتك

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
قضايا شمال حبك حياه مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 3 05-02-2015 11:29 PM
حكم اللعن والسب . كمال بدر المنتدى الاسلامي 10 15-05-2014 06:54 AM
توضيح الفرق بين الراجل والست او الولد والبنت grayfox صور - طرائف - الغاز - مسابقات - تسالي - مرح - نكت - فوازير 3 04-06-2011 03:02 PM
قضايا التعويض omar kamel مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 18 17-06-2010 10:37 PM
قضايا بدل الوجبة في مصر m_elkery2007 مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 2 30-04-2009 06:06 AM
07-03-2018, 01:43 AM
Hany Adel غير متصل
محامى ومستشار قانوني
إعجاب: 2
تلقى 115 إعجاب على 78 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1385 موضوع
ما تقلقيش من الرسالة القديمه

بالنسبه ليكي ممكن تعملوا له مشاكل كتير .. من خلال اختيار محامي ذو خبره او تثقوا فيه ..
حيضايقه في حياته لحد ما يدفع الخساره مع التعويض
بالتوفيق

هـــانــــى عــــادل
محام ومستشار قانوني بمحكمة الاستئناف المصرية العليا
ماجستير في القانون وباحث بدرجة الدكتوراه

hany.a.legalcounsel@gmail.com
الإستشارات المجانية في المنتدى فقط !!

المكتب : القاهرة - الاسكندريه

قضايا التشهير والسب

English