أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > برامج الكمبيوتر والانترنت > سيرفرات المايكروتك, صفحات هوت سبوت

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

07-10-2017, 04:22 AM
ثابت يحيي غير متصل
عضو مشارك
إعجاب: 16
تلقى إعجاب 1 على مشاركة واحدة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

عملت سيرفر الميكروتك تمام بس في حاجه عايز الغيها في السيرفر

عملت سيرفر الميكروتك تمام حاجه
لو سمحتم انا دلوقتي عملت سيرفر الميكروتك تمام بس في حاجه عايز الغيها في السيرفر انا لما اشغل الكيسه اللي منزل عليها السيرفر بيجبلي الشاشة السوده اللي بتطلب مني اليوز والبسورد علشان اخش على السيرفر اللي هي admin انا دلوقتي مش عايز كل لما اطفي الجهاز واشغله يطلب مني الكلمه ده ويفتح السيرفر علطول علشان موصلهوش كل شوية على الشاشة وبالكيبورد واكتب اليوزر والبسورد

عملت سيرفر الميكروتك تمام حاجه

ودلوقتي انا عايز اعمل مثلاً يوزر وباسورد واحد لمجموعة أجهزة مع بعض يعني عميل واخد نت على فون وكمبيوتر مع بعض مثلاً وعايز اديله يوزر واحد وباسورد واحد للاتنين بحيث اي حاجه اعملها على الكمبيوتر تتعمل على الفون رسالة تنبيه سعت تحميل معينه سرعه معينه كده ...وازي اخلي حساب عامله مثلأ بصلاحيات المسئول يكون بتاعي انا اللي بتحكم بيه في السيرفر وهل ينفع اتحكم في السيرفر من اي مكان ....... وشكراً على مجهودكم الرائع .

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
طلب (هام جداً) :: شرح تركيب سيرفر الميكروتك . Ahmad Saleh سيرفرات المايكروتك, صفحات هوت سبوت 4 30-08-2012 07:17 PM
نزلت ويندوز 7 فحبيت اخد صوره جوست ليه بالطريقه العاديه لكن الظاهر انى عملت حاجه غلط مهاب شرف برامج 13 27-07-2010 12:53 PM
عملت نسخة الخاصة elallam xp وخلصت وبعد السيطب وتعمل تمام عند التصفح ELALLAM المرحلة الاولى : إنشاء نسخة مصدرية معدلة 9 10-04-2009 08:47 PM
عايز تحول ملفات ميديا اي حاجه لكل حاجه Im Too Mpeg sharara برامج تحرير الفيديو وتحويل الصيغ وبرامج الصوتيات والملتيميديا 8 07-08-2005 04:16 AM
لو حد عايز اى حاجه يقول M.K.E.M.P.e بيع وشراء منتجات ومقتنيات وبضائع 5 19-08-2004 06:48 PM
07-10-2017, 03:33 PM
mmhs_m غير متصل
مشرف سيرفرات المايكروتك
إعجاب: 949
تلقى 1,760 إعجاب على 575 مشاركة
تلقى دعوات الى: 3046 موضوع
حبيب قلبى لاتكتب شئ فى الشاشه السمراءلا يوزر ولا باص اتركها على حالها من غير ماتلعب فى شئ

07-10-2017, 03:42 PM
ثابت يحيي غير متصل
عضو مشارك
إعجاب: 16
يعني كده السيرفر يبقا شغال مش محتاج اكتب اليوزر يعني تمام طب انا حضرتك وصلت كل حاجه تمام الكيسه وصلت كارت من الراوتر وكارت طالع للسيوتش من الكيسه ووصلت كل وصلاتي والاكسس بوينت من السويتش بس في مشكلة اني مش راضي يجب معايا النت ومش عارف اخش كامسئول علشان اتحكم في السيرفر من جهازي التاني لكن لما بوصل الجهاز بكابل مباشر من الكيسه اللي عليه السيرفر بيجيب معايا نت على جهازي بس وبقدر اتحكم في السيرفر عايز اعرف اعمل ايه علشان اخلي الجهاز يوزع لكل اللي معايا وانا ابقا المسئول من غير ماوصل الكابل مباشر من السيرفر ...

07-10-2017, 11:16 PM
mmhs_m غير متصل
مشرف سيرفرات المايكروتك
إعجاب: 949
تلقى 1,760 إعجاب على 575 مشاركة
تلقى دعوات الى: 3046 موضوع
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ثابت يحيي 
يعني كده السيرفر يبقا شغال مش محتاج اكتب اليوزر يعني تمام طب انا حضرتك وصلت كل حاجه تمام الكيسه وصلت كارت من الراوتر وكارت طالع للسيوتش من الكيسه ووصلت كل وصلاتي والاكسس بوينت من السويتش بس في مشكلة اني مش راضي يجب معايا النت ومش عارف اخش كامسئول علشان اتحكم في السيرفر من جهازي التاني لكن لما بوصل الجهاز بكابل مباشر من الكيسه اللي عليه السيرفر بيجيب معايا نت على جهازي بس وبقدر اتحكم في السيرفر عايز اعرف اعمل ايه علشان اخلي الجهاز يوزع لكل اللي معايا وانا ابقا المسئول من غير ماوصل الكابل مباشر من السيرفر ...
بدل السلك

25-10-2017, 07:22 PM
سيادة اللوا غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
قبل كل حاجة اتأكد ان الاعدادات تمام يعني جرب لوحدك بدون اضافة اكسيس او اي شيء لو تمام وصل لسوتش العملا و الاكسيس واجعل الوصلات موحده اما لو مفيش نت سطب السرفر من جديد

عملت سيرفر الميكروتك تمام بس في حاجه عايز الغيها في السيرفر

English