أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > برامج الكمبيوتر والانترنت > برامج

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

28-07-2016, 04:33 AM
stetofski متصل
مشرف قسم الحماية
إعجاب: 2,351
تلقى 2,221 إعجاب على 1,114 مشاركة
تلقى دعوات الى: 2803 موضوع
04:33 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmaged1 
الحمد لله والشكر لله ولك اخى الفاضل
تمت ونجحت العملية
وانا فعلا بحمل اخر اصدار ديما
شكرا اخى الفاضل ويارب الاقى باقى السويتشات وتنجح
مرة تانية شكرا جزيلا وربنا يبارك فيك
بالتوفيق ان شاء الله اخي الكريم

بسْم الله الرحْمن الرحيم
قُلْ هُو اللهُ أحد (1) اللهُ الصمدُ (2) لمْ يلدْ ولمْ يُولدْ (3) ولمْ يكُنْ لهُ كُفُوا أحد (4).
صدق الله العظيم.

اخوكم في الله مـصطــفى
stetofski

28-07-2016, 07:57 AM
Dzhamza غير متصل
مشرف عام
إعجاب: 5,566
تلقى 15,076 إعجاب على 2,798 مشاركة
تلقى دعوات الى: 2432 موضوع

وما أوتينا من العلم إلا القليل
من ظن أننا نعلم ونخبئ فقد ظن بنا السوء فليستغفر لربه

كم سؤال من الإخوة في مجال الصامت لم أكن أعلمه بالبتة وبسؤاله تعلمت أنا ونقلت المعلومة للبوابة
يعني من الأخر تعلمت أنا تعلمت بأسئلة من أسميه الأستاذ احمد رضا أحمد بالخصوص فهو السبب في معظم مواضيعي المطروحة والردود المشروحة المملة
ومن أسئلة البعض تجعل منك متعلم يعني أنا نفسي أعتبر أن بذرة العلم في السؤال

فيا أخي الكريم موضوعك هذا فيه ظن في البعض أنه يحتكر المعلومة وهو قلا يعلم المعلومة حتى يحتكر أصلاً
كما أن كل من في البوابة وأنا منهم تعلمنا من البوابة الكثير فقد سبقونا خبراء ومحنكين في الميدان وما البقية إلا مبتدئين متواضعين لا يحتكرون أدنى معلومة
كذلك بالبحث في البوابة ستجد مواضيع قديمة تشرح طرق سهلة وصعبة وتعلمت منها ووجدت فيها طرق مختصرة وأعدت تكرار الموضوع باختصار حتى يتسنى لنا العمل ببساطة

لهذا أخي الكريم ننتظر من البحث في البوابة أولاً
ثم السؤال ثانياً فمن سؤالك نبحث ونجد بإذن الله ثم ننقل للبوابة وتكون أول المدعوين ولك الشكر والفضل دائماً يعود لمن سأل وندون ذلك في رأس الموضوع احتراماً وتقديراً لمن ساعدنا بسؤال جعل منا خدماً له وتزكية له لطلب العلم

أخي الحبيب نحن في انتظار طلباتك على أحر من الجمر

أرقى الناس هو أقلهم حديثاً عن الناس
وأنقى الناس هو أحسنهم ظناً بالناس
وأجمل النفوس تلك التي لا تنكرالمعروف رغم شدة الاختلاف
DzHamza

28-07-2016, 01:57 PM
احمد رضا احمد غير متصل
عضـو
إعجاب: 2,634
تلقى 848 إعجاب على 259 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1533 موضوع
النت عندك ميت .. يبقى انت اكيد .. اكيد فى مصر
كلنا هذا الرجل يا عزيزى
وفى انتظار الاخ الغالى حمزة علشان يدينا خبراته
اة من مصر ام الدنيا

28-07-2016, 02:54 PM
مصطفى مراد متصل
VIP
إعجاب: 1,292
تلقى 4,993 إعجاب على 1,163 مشاركة
تلقى دعوات الى: 586 موضوع
اخى الفاضل شكرا جزيلا على التواصل
طبعا كلامك فى الاول مهم جدا وخاصة ان فعلا بلاقى برامج كتير بتحتوى على اضافات غير مهمة احيانا ومضرة احيانا وعلشان كدة الواحد بيتخطاها اثناء التنصيب العادى
اما بالنسبة للملف الدفعى فهو فعلا مهم وجميل وسهل وانت وضحته مشكورا ولكن تبقى المشكلة الاساسية وهى الخاصة بالسويتشات ومعرفة السويتشات
أخي الكريم الموضوع ليس بهذه الصعوبة فالبرنامج الذي تريد معرفة السويتش الصامت له لديك أداة ussf أما البرنامج الذي لا تجد هذه الأداة كوده فتستطيع البحث عبر الانترنت عن أكواد للبرامج التي ليس لها سويتش و هناك أكواد جاهزة تستطيع تجربتها للبرامج التي ليس لها سويتش و تنجح معك و لكن و الله لم أعد أذكر ما هي الأكواد و من أين حصلت عليها مع أنها نجحت نجاحا رهيبا معي و على كل حال ادعيلي أنت و الأخوة اذا وفقني الله أن أقوم بعمل فيديوهات باسم البوابة لفنيات في التنصيب الصامت و أعملها على شكل اسطوانة و أطرحها كموضوع في البوابة و لكن لن أعدك بمدة محددة لأننا كلنا لدينا مشكلة في الوقت و الفراغ و لكن الموضوع في بالي حتى قبل طرحك لهذا الموضوع .

28-07-2016, 04:52 PM
احمد ماجد غير متصل
عضو مميز
إعجاب: 91
تلقى 97 إعجاب على 69 مشاركة
تلقى دعوات الى: 63 موضوع
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dzhamza 

وما أوتينا من العلم إلا القليل
من ظن أننا نعلم ونخبئ فقد ظن بنا السوء فليستغفر لربه

كم سؤال من الإخوة في مجال الصامت لم أكن أعلمه بالبتة وبسؤاله تعلمت أنا ونقلت المعلومة للبوابة
يعني من الأخر تعلمت أنا تعلمت بأسئلة من أسميه الأستاذ احمد رضا أحمد بالخصوص فهو السبب في معظم مواضيعي المطروحة والردود المشروحة المملة
ومن أسئلة البعض تجعل منك متعلم يعني أنا نفسي أعتبر أن بذرة العلم في السؤال

فيا أخي الكريم موضوعك هذا فيه ظن في البعض أنه يحتكر المعلومة وهو قلا يعلم المعلومة حتى يحتكر أصلاً
كما أن كل من في البوابة وأنا منهم تعلمنا من البوابة الكثير فقد سبقونا خبراء ومحنكين في الميدان وما البقية إلا مبتدئين متواضعين لا يحتكرون أدنى معلومة
كذلك بالبحث في البوابة ستجد مواضيع قديمة تشرح طرق سهلة وصعبة وتعلمت منها ووجدت فيها طرق مختصرة وأعدت تكرار الموضوع باختصار حتى يتسنى لنا العمل ببساطة

لهذا أخي الكريم ننتظر من البحث في البوابة أولاً
ثم السؤال ثانياً فمن سؤالك نبحث ونجد بإذن الله ثم ننقل للبوابة وتكون أول المدعوين ولك الشكر والفضل دائماً يعود لمن سأل وندون ذلك في رأس الموضوع احتراماً وتقديراً لمن ساعدنا بسؤال جعل منا خدماً له وتزكية له لطلب العلم

اخى الفاضل ؟ ممكن حضرتك تقولى على الجزء اللى فى كلامى صور لحضرتك ان انا بقول على الاخوة هنا انهم بيخبوا العلم او المعرفة على باقى اخواتهم ؟
ممكن تقولى حضرتك وتشاورلى على كلامى اللى حضرتك زى ما بتقول فيه الظن ان الاخوة هنا تحتكر المعلومة ؟
انا كل اللى قولته ودةة على لسانى

وناس تانية بتنزل البرامج Aio والناس الاخيرة دى بصراحة بتغيظنى قوى .. يعنى مش كفاية انك عملت البرنامج صامت .. لا وكمان عملته للنواه 64 والنواه 86

وفى اخر الجملة انهيتها بـ ايموشن ضحك .. ودة للفكاهه وتلطيف الاجواء مش اكتر

لكن فين بقى اللى بيدل على انى قولت على الاخوة او اى حد فيهم انهم يحتكرون العلم والكلام دة ..

انا بقى عايز اقولك على حاجة ..

اولا فى مثل عندنا فى مصر بيقولك اللى على راسه بطحه بيحسس عليها .. لو تلاحظ ان الاخوة الافاضل المحترميين كلهم كان ردهم انهم حاولوا يساعدونى وربنا يجازيهم كلهم خير .. حتى اللى معرفش يساعدنى فعليا فكفاية كلامه كان بشكل مشجع ..
انت الوحيد اللى شفت كلامى بالمعنى دة .. ودة معناه ايه ؟ امممممم .. بلاش اقولك معناه ايه علشان انت اكيد عارف

ثانيا انا بعتذر لحضرتك جدا جدا انى دعيتك على الموضوع او طلبت من حضرتك المساعدة .. دى غلطة منى اوعدك مش حاتتكرر .. وبدل ما حضرتك كاتب نص صفحة بسم الله ما شاء الله وفى الاخر مخدتش منك كلمة مفيدة ولا ساعدتنى بحاجة كان اوفرلك فى الوقت والمجهود انك متكتبهاش

ثالثا لو تلاحظ انا قولت فى اخر كلامى فى الموضوع ... ملحوظة .. انى راجعت كل المواضيع القديمة ولكن اغلبها بدون صور لان تمت ازاله الصور من عليها لان واضح ان رفع الصور كان بيتم على مواقع تانية غير البوابة

رابعا بقى ودى اخر حاجة حضرتك بتقولى فى اخر كلامك
مش عارف ليه حسيت ساعتها انى قدام ممثل خدمة عملاء شركة من شركات الاتصالات .. او انى داخل على كنتاكى او ماك
انا بصراحة مش عارف اشكرك ازاى .. ربنا يكرمك يارب واوعدك انى لما احتاج حاجة .. ان شاء الله ان شاء الله .. مش حاطلبها منك

28-07-2016, 04:57 PM
احمد ماجد غير متصل
عضو مميز
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى مراد 
أخي الكريم الموضوع ليس بهذه الصعوبة فالبرنامج الذي تريد معرفة السويتش الصامت له لديك أداة ussf أما البرنامج الذي لا تجد هذه الأداة كوده فتستطيع البحث عبر الانترنت عن أكواد للبرامج التي ليس لها سويتش و هناك أكواد جاهزة تستطيع تجربتها للبرامج التي ليس لها سويتش و تنجح معك و لكن و الله لم أعد أذكر ما هي الأكواد و من أين حصلت عليها مع أنها نجحت نجاحا رهيبا معي و على كل حال ادعيلي أنت و الأخوة اذا وفقني الله أن أقوم بعمل فيديوهات باسم البوابة لفنيات في التنصيب الصامت و أعملها على شكل اسطوانة و أطرحها كموضوع في البوابة و لكن لن أعدك بمدة محددة لأننا كلنا لدينا مشكلة في الوقت و الفراغ و لكن الموضوع في بالي حتى قبل طرحك لهذا الموضوع .
ربنا يكرمك يا حبيبى
انا فعلا بقيت اعمل كدة اهو بس الموضوع مرهق شوية وخصوصا ان فى برامج مش بلاقى ليها الويتش خالص .. لبكن ان شاء الله زى ما انت قولت بالبحث اكيد حاوصل لحاجة
انا فى انتظار موضوعك اللى واثق ان لو ليا عمر ان شاء الله اكيد حاستفيد منه انا والاخوة الكرام اعضاء البوابة
طبعا مش حاستعجلك خالص ولا طالب منك وقت لانى عارف ومقدر مشكلة الوقت بالنسبة لينا كلنا ..
فى انتظارك فى اى وقت ان شاء الله بعد 10 سنين انا معاك
وبالمناسبة كمان .. الملف الدفعى نفعنى جدا جدا جدا .. بقيت اخلى نسخة البرنامج زى ما هى عندى نسخة التثبيت العادى وبجانبها بحفظ ملف دفعى مع تغير بينانات كل برنامج .. وبكدة بقى عندى الطريقتين للتصبيت
ربنا يجازيك كل خير اخى الكريم مصطفى

28-07-2016, 05:21 PM
Dzhamza غير متصل
مشرف عام
إعجاب: 5,566
تلقى 15,076 إعجاب على 2,798 مشاركة
تلقى دعوات الى: 2432 موضوع
اخى الفاضل ؟ ممكن حضرتك تقولى على الجزء اللى فى كلامى صور لحضرتك ان انا بقول على الاخوة هنا انهم بيخبوا العلم او المعرفة على باقى اخواتهم ؟
ممكن تقولى حضرتك وتشاورلى على كلامى اللى حضرتك زى ما بتقول فيه الظن ان الاخوة هنا تحتكر المعلومة ؟

وناس تانية بتنزل البرامج Aio والناس الاخيرة دى بصراحة بتغيظنى قوى .. يعنى مش كفاية انك عملت البرنامج صامت .. لا وكمان عملته للنواه 64 والنواه 86

لكن فين بقى اللى بيدل على انى قولت على الاخوة او اى حد فيهم انهم يحتكرون العلم والكلام دة ..

اولا فى مثل عندنا فى مصر بيقولك اللى على راسه بطحه بيحسس عليها .. لو تلاحظ ان الاخوة الافاضل المحترميين كلهم كان ردهم انهم حاولوا يساعدونى وربنا يجازيهم كلهم خير .. حتى اللى معرفش يساعدنى فعليا فكفاية كلامه كان بشكل مشجع ..
انت الوحيد اللى شفت كلامى بالمعنى دة .. ودة معناه ايه ؟ امممممم .. بلاش اقولك معناه ايه علشان انت اكيد عارف

ثانيا انا بعتذر لحضرتك جدا جدا انى دعيتك على الموضوع او طلبت من حضرتك المساعدة .. دى غلطة منى اوعدك مش حاتتكرر .. وبدل ما حضرتك كاتب نص صفحة بسم الله ما شاء الله وفى الاخر مخدتش منك كلمة مفيدة ولا ساعدتنى بحاجة كان اوفرلك فى الوقت والمجهود انك متكتبهاش

ثالثا لو تلاحظ انا قولت فى اخر كلامى فى الموضوع ... ملحوظة .. انى راجعت كل المواضيع القديمة ولكن اغلبها بدون صور لان تمت ازاله الصور من عليها لان واضح ان رفع الصور كان بيتم على مواقع تانية غير البوابة

مش عارف ليه حسيت ساعتها انى قدام ممثل خدمة عملاء شركة من شركات الاتصالات .. او انى داخل على كنتاكى او ماك
انا بصراحة مش عارف اشكرك ازاى .. ربنا يكرمك يارب واوعدك انى لما احتاج حاجة .. ان شاء الله ان شاء الله .. مش حاطلبها منك
بداية محبة وجربني
أنا شفت وفهمت كلامك بالخطأ وأنا أعتذر
ولك خيار القبول أو الرفض
أنا أعمتذر أرضى الله عنك والديك وأسكنك وأياهم الجنة
بربك اقبل اعتذاري
أنا خدامك

28-07-2016, 05:41 PM
احمد ماجد غير متصل
عضو مميز
بداية محبة وجربني
ولك خيار القبول أو الرفض
بربك اقبل اعتذاري
أنا خدامك
ياسيدى العفو مش تشيلنى ذنب
الموضوع مش مستاهل اعتذار ولا حاجة .. انت على راسى من فوق اخى الكريم وكل الناس اللى هنا على راسى ولا انا زعلان ولا احب فى يوم انى اكون زعلان من حد ولا حد زعلان منى .. انا اللى اسف لو زعلتك
حصل خير اخى الفاضل
وربنا ديما يجعلك سباق بالخير

28-07-2016, 05:45 PM
txoo2 غير متصل
الوسـام الذهبي
إعجاب: 5
تلقى 496 إعجاب على 157 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1092 موضوع

لا تنغاظ ولا تزعل نفسك البرامج التجميعيه alo ما في اسهل منها

موضوع لعمل برنامج للنظامين
باتش عمل تجميعه صامته للنواتين 32bit + 64bit (سهل جدا)

28-07-2016, 05:52 PM
مصطفى مراد متصل
VIP
إعجاب: 1,292
تلقى 4,993 إعجاب على 1,163 مشاركة
تلقى دعوات الى: 586 موضوع
بداية محبة وجربني
ولك خيار القبول أو الرفض
بربك اقبل اعتذاري
أنا خدامك
أخي الكريم استاذ حمزة

أخي الكريم صاحب الموضوع

يرجى ازالة الردود و الاقتباسات التي حصل فيها سوء التفاهم و الاشكال الحاصل لأننا لا نريد في بوابتنا رؤية الخلافات و الصدامات

نحن أخوة و لم يحصل بينكما سوى خلاف بسيط و سوء تفاهم و تم حله و الحمد لله لذلك أرجو من الأخ الفاضل حمزة اذا كانت لديه صلاحيات حذف الردود و الاقتباسات أن يزيل هذه الردود كي نحافظ على المحتوى المفيد فقط في الردود و كي لا يستغلها أحد من أصحاب النفوس المريضة و يأتي برد جديد يعيد الخلاف مرة أخرى .

و في النهاية تحياتي لصاحب الموضوع و لمشرفنا الحبيب حمزة بارك الله فيكما و أرجو رجاء و ليس طلبا أن يتم تلبية الطلب .

مناقشة بخصوص طريقة عمل البرامج تنصيب صامت

English