أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

18-11-2015, 08:10 AM
jackichan غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

سؤال بخصوص تجديد البطاقة مرة اخرى

دلوقتى انا جددت بطاقتى بقالى حوالى ثلاث شهور من غير تغير بيانات بس هناك قالولى ان حتى مع عدم تغير البيانات لازم تجيب اخر مؤهل او ورقة من العمل تثبت انك تعمل وانا اصلا شغال فى محل اكسسوارات موبايل صغير يعنى مينفعش اجيب منه حاجه وكده كده اصلا كانت صلاحية البطاقة بقالها سبع سنين فكنت لازم اغيرها عشان استخدمها فى شراء شئ بالتقسيط المهم غيرتها بس مكانش معايا مؤهل ساعتها لانه كان مفقود فكتبت بدون عمل وانا دلوقتى عايز اغيرها لثانوية عامة

فالسؤال هل ينفع اجيب حاجه اسمها بيان نجاح من الادارة التعليمية مختوم وهل ينفع يحل محل الشهادة الضائعة ويغيرلى الخانة لتكتب حاصل على الثانوية فى مكان بدون عمل

وسؤال اخر هل ينفع اجددها مرة اخرى دلوقتى مع انى جددتها بقالى ثلاث شهور فقط و ما عدد مرات التجديد المسموح بها للبطاقة هل غير محدود كل ما تغير بيان مسموح عادى بالتغير حتى بعد مرور بضع شهور عن اخر مرة

ارجو الرد من الخبيرين فى هذا المنتدى الرائع وشكرا

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
بخصوص تجديد البطاقة الشخصية ياسمين 91 مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 2 26-06-2015 11:30 PM
بخصوص تجديد البطاقة محمد جاد شويرى مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 3 18-10-2014 11:26 PM
استشارة بخصوص تجديد البطاقة وتحديد المهنة TigerKing3 مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 1 10-08-2014 02:51 AM
سؤال بخصوص تجديد البطاقة الشخصية midoemara مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 3 25-05-2014 09:24 PM
سؤال بخصوص تجديد البطاقة للمتخلف عن التجنيد ؟ potter1991 مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 12 24-02-2013 12:21 AM
18-11-2015, 02:11 PM
Hany Adel غير متصل
محامى ومستشار قانوني
إعجاب: 2
تلقى 93 إعجاب على 59 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1254 موضوع
بالنسبة لقبول شهادة الثانوية العامة فالاجابة لدى مصلحة السجل المدني حيث استخراج البطاقة

بالنسبة لتجديد البطاقة .. ليس تجديدا متعددا
ولكن تغيير بيانات .. ويمكنك تغييرها كما تشاء حسب معلوماتنا .. وفي اي وقت
طالما هناك داع

تحياتي

هـــانــــى عــــادل
محام ومستشار قانوني بمحكمة الاستئناف المصرية العليا
ماجستير في القانون وباحث بدرجة الدكتوراه

hany.a.legalcounsel@gmail.com

سؤال بخصوص تجديد البطاقة مرة اخرى

English