أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

01-11-2015, 06:39 PM
هيثم عبد الغنى غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

سؤال عاجل جدا للتجنيد هل انا كده متخلف وايه العقوبه ولو قدمت ؟

سؤال عاجل للتجنيد متخلف وايه ورحمه الله وبركاته
لو سمحتم انا فى كليه اداب ولظروف معينه اتاخرت فى الدراسه لحد نهايه التاجيل من الجيش عند سن 28 انا مواليد 2-11-1986
نهايه التاجيل كان العام السابق ومنهم لله شئون طلبه كليه اداب جامعه اسكندريه لما روحت عشان اطلب منهم بطاقه 6 جند عشان اتقدم للجيش رفضو اعطائى اياها عشان قالو انت لسه ليك تأجيل وان الجيش مش هيتعامل معاك وهيقولك تعالى عن طريق الكليه وطبعا كلهم حفنه من الاغبياء وده كلام خاطئ لكن اكتشفت ده متاخر لاأنى مشيت فى خطواتهم وقدمت شهاده 2 جند التى تطلب التاجيل وفضلت 4 شهور اتابعها واتحايل على الموظفين يتابعو هذا التأجيل لحد مااتبعت شهر 4 الماضى عام 2015 وكنت مقدم شهر 11 عام 2014 ولكنى فوجت امس ان التاجيل اترفض وطبعا كنت بسل فى الكليه يقولولى مستنين الرد عشان لسه مجاش لحد متم الرفض وقالولى لازم كنت تقدم العام ايلى فات وطبعا هما غير معترفين با أى اخطاء وحتى لايوجد عميد للكليه عشان اطلع اخد حقى منهم الدنيا بايظه فى هذه الجامعه الفاشله المهم لو سمحتم انا دلوقتى موقفى ايه هل انا كده متخلف وايه العقوبه ولو قدمت غدا هيبقى ايه الوضع مع العلم انى هقدم ببطاقه 6 جند مكتوب فيها نهايه التأجيل عند سن 28 عام وانا الان 29 عام هتمهم غدا يوم 2-11-2015 هل كده هدخل جيش زياده ولا يمكن اى اعفاء ولا ممكن ولاايه الوضع ارجو سرعه الرد جزاكم الله كل خير

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
هل لو مروحتش خالص ابقى متخلف ام هارب .وايه الاضرار اللى هتعود عليا ؟ matrixsano مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 0 21-04-2016 08:32 PM
عاجل: معي اعفاء مؤقت انتهي سببه ولم اتقدم للتجنيد Mahmoud Morsy مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 17 06-11-2014 08:47 PM
استفسار عاجل عن عائل الاسرة بالنسبة للتجنيد h federer مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 1 19-08-2014 02:51 AM
قدمت نفسي للتجنيد واصبحت مجند وعلي خدمة الزامية للجيش بعد كده عملت تاجيل ديميروناني مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 1 12-09-2010 05:15 PM
كتب إسلامية قيمة eBook قام بعملها الأخ عادل محمد eXPerience badara برامج 13 12-08-2007 02:33 PM
01-11-2015, 07:55 PM
Hany Adel غير متصل
محامى ومستشار قانوني
إعجاب: 2
تلقى 93 إعجاب على 59 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1253 موضوع
بالنسبة للجيش انت متخلف
ليك سنة زيادة .. بتبقى حوالي 45 يوم ..
ولا اتذكر في الحقيقة قابليتهم للرفع من عدمه .. اذا كنت حسن السلوك طوال فترة الخدمه

فلا تقلق الجيش حيتعامل معاك كويس ..
لكن مشكلتك بس انك خلاص داخل داخل ما لم يكن هناك مانع طبي او عائلي او أمني

لا تقلق بالتوفيق ان شاء الله

هـــانــــى عــــادل
محام ومستشار قانوني بمحكمة الاستئناف المصرية العليا
ماجستير في القانون وباحث بدرجة الدكتوراه

hany.a.legalcounsel@gmail.com

03-11-2015, 09:58 PM
هيثم عبد الغنى غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
طب ياباشا معلش هو لو انا روحت واخدت معايا نموذج 2 جند ايللى قدمته عن طريق الكليه للتاجيل ايلى هو اترفض مش كده هثبتلهم انى قدمت للتاجيل فى ميعادى بناء على طلب الكليه هل فى الوضع ده ممكن يكون ليه ارجاء ولا هما مش هيعترفو بالكلام ده واكيد ليا جيش واشكر حضرتك على ردك جزاك الله كل خير

03-11-2015, 10:38 PM
Hany Adel غير متصل
محامى ومستشار قانوني
إعجاب: 2
تلقى 93 إعجاب على 59 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1253 موضوع
والله حاول
لكن انت اصلا عديت 28 سنة وكده كده تقريبا داخل بكل الطرق
الا اذا كان هناك مانع اخر

قدم وحاول لكن مسألة الارجاء صعبه جدااااااااا سنك كبير

تحياتي

سؤال عاجل جدا للتجنيد هل انا كده متخلف وايه العقوبه ولو قدمت ؟

English