أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

28-07-2015, 05:16 PM
الفانتوم23 غير متصل
عضو مشارك
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

عايز اسوي موقفي بس خايف من الكلام الكتير اللي اتقال بتاع السنة حبس

دلؤقت انا جامعة ازهر وكملت 31 سنة وكان بيتم تاجيل تجنيدي لغاية سن ال 28 او 29 عشان الدراسة وتم ايقاف قيدي عشان التجنيد ولاكني لم اذهب بسبب ظروف عائلية
انا حاليا عايز اسوي موقفي بس خايف من الكلام الكتير اللي اتقال بتاع السنة حبس هل فية اي طريقة نعرف ان كان الفترة دي بيتم تطبيق الغرامة فقط ولا ممكن اتحبس

حاجة تانية انا مش معايا شهادة ال 6 جند بس معايا صورة البطاقة الورقية القديمة هل الصورة دي تغني عن شهادة ال 6 جند
استفسار تاني
لما اعمل الفيش والتشبية بتاع الفيش هايسالني اسم الجهه اللي هاقدم ليها الفيش فانا خايف اقلة ادارة التجنيد هل لو قلتلة ادارة التجنيد يمسكني وهل التخلف عن التجنيد بيظهر في الفيش
حاجة كمان انا البطاقة القومي القديمة كان مكتوب فيها طالب ولسة سارية بس من سنة عملت تغيير للمهنة هل اقدم بطاقة الطالب ولا البطاقة الجديدة وهل يظهر عندهم اني مغير مهنة في البطاقة

ارجوكم يا جماعة اللي يعرف حاجة ومتاكد منها يجاوبني عشان انا خلال اليومين الجايين ان شاء الله هاقدم وخايف جدا

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
حوار بين فتاه ورجل اسود !!... يالله ع الكلام الجميل شروق الامل المنتدى العام 9 22-05-2016 04:08 PM
لو سمحت انا كنت عايز ازود مساحه السى dentist1 صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 14 28-04-2013 02:35 PM
عندما اضغط على الايقون بتاع الصوت يظهر الرسالة اللى فى الصورة ديه عشرى2005 صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 2 19-10-2009 04:37 PM
خايف لاى سبب من الاسباب اقدم التجنيد وادخل لظروفى ولان انا كنت الكبير Aerospeed مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 3 27-07-2009 11:23 PM
اللى خايف من الاهلى يروح لأنه بيطوح aroop أرشيف المواضيع المخالفة والمحذوفات 1 21-05-2009 04:05 PM
28-07-2015, 09:52 PM
Walidn غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى إعجاب 1 على مشاركة واحدة
تلقى دعوات الى: 1 موضوع
أنا أتميت المحاكمة بتعتى من 3 شهور يعنى بعد صدور القانون الجديد وكنا حوالى 300 واحد ومفيش ولا واحد خد سجن . تقدر تطلع الفيش بتاك عادى وتقولة عاوزة للتجنيد مفيش مشكلة . هوما ملهومش دعوة انت عاوزة لية . كان معاى ناس كتير من الازهر ومحدش حصلة اى شئ . لا تخف مفيش حبس . اهم حاجة تكون عارف الرقم الثلاثى بتاعك ومعاك ورقة من الجامعة بايقاف القيد . لانك حتجها .

عايز اسوي موقفي بس خايف من الكلام الكتير اللي اتقال بتاع السنة حبس

English