أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

07-04-2015, 08:37 PM
البرنس المنشاوى غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

سؤال مهم عن غياب سنتين ونص عن التجنيد أرجو رد الأستاذ جمال

سؤال غياب سنتين التجنيد أرجو يأستاذ جمال أنا عامل غياب بئالى سنتين ونص تقريبا من شهر 9 _2012 وأبل ما أعمل غياب كان عليا حكم 6 شهور مع الأيقاف لأنى مرحتش فى الأول قى اليوم اللى كنت المفروض أروح للوحده فيه

وأريت فى المنتدى هنا قى مشاركه لأخ ان السجلات العسكريه بتخلص اليومين دول فى اللى هربو بعد 2005 فعايز أعرف
الكلام ده صح ولا لأ أنا دلوئت عندى 30 سنه و3 شهور وأخر حاجه عرفتها من المنتدى ان اللى هربوا أبل شهر 5 _2004

وتموا 30 سنه هما اللى ممكن يروحوا يخلصوا موقفهم أما اللى هرب بعد 5 _2004 لازم يستنى لحد 36 سنه طبعا أنا عملت غياب فى 2012 يعنى لو المشاركه اللى كتبها الأخ (انى السجلات بتخلص قى اللى هربوا بعد 2005 صح) يبئى انا المفروض أروح اليومين دول أخلص موقفى ولا ايه لأنى هربان بعد 2005 وعندى 30 سنه و3 شهور دلوئت

فأرجو من حضرتك توضح النقطه دى بعد اذنك لأنها هتفرء مع ناس كتير أوى

معلش سؤال كمان أنا عرفت من حضرتك أبل كده انى لو رحت بعد 30 سنه سلمت نفسى للوحده هيتحكم عليا بالحبس بس لكن مش هرجع الوحده تانى (أهم حاجه عندى انى مرجعش الوحده لأنى أصلا عملت غياب لأن أعصاب رجلى تعبانه ومتحملتش الطوابير والخدمات) وأنا دلوئت تميت ال30 سنه وبئالى فتره بروح لدكتور نفسى لأنى حصلتلى ظروف فتعبت نفسيا

والدكتور ألى لو عايزنى أكتبلك شهاده انك كنت بتتعالج عندى هكتبهالك عشان لو رحت سلمت نفسك بعد ال30 تنفعك فى المحاكمه

بس هو ألى اسأل محامى أكتبلك فيها ايه بالظبط عشان تنفعك فى المحاكمه (فعايز بعد اذنك أعرف من حضرتك ايه اللى المفروض الدكتور يكتبهولى بالظبط يعنى مثلا ايه هو نوع المرض النفسى اللى عندى اللى المفروض يكتبوا فى الشهاده عشان تنفعنى فى المحاكمه وكمان ايه هو تاريخ الشهاده دى بالظبط يعنى يكون تاريخها اليومين دول فى شهر 4 _2015 ولا يكون تاريخ أديم شويه قى 1_2015 مثلا ولا لازم يكون تاريخ أديم خالص أبل ما أدخل الجيش أصلا ولا ايه

وهل لو هو كتبلى الشهاده بتاريخ اليومين دول 4_2015 لازم اسلم نفسى بعد ما يكتبها علطول ولا ممكن أتأخر كام شهر كمان
(يعنى أصدى لازم أما أجى أسلم نفسى يكون تاريخ الشهاده حديث فى نفس الوئت اللى أنا بسلم نفسى فيه ولا ممكن أسلم نفسى فى تاريخ بعد تاريخ الشهاده بسبع أو تمن شهور مثلا وبرده يكون ليها تأثير فى المحاكمه) وسؤال أخير معلش لو سلمت نفسى سواء خدت معايا الشهاده دى أو لأ أقصى مدة حبس ممكن أخدها أد ايه مع العلم انى أبل مع أعمل غياب كان عليا 6 شهور مع الأيقاف أرجو من حضرتك توضيح النقطتين دول ومعلش ع الأطاله بس أنا بئالى فتره مش كبيره مشترك فى المنتدى ده وبصراحه من ساعة ما أشتركت أستفدت من حضرتك جامد جدا

قبحب أستفسر من حضرتك وجزاك الله خيرا على وقتك اللى بتديه لأعضاء المنتدى العريق

سؤال غياب سنتين التجنيد أرجو

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
هل ينفع أجدد البطاقه وأنا عامل غياب من الجيش أرجو رد الأستاذ جمال البرنس المنشاوى مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 3 19-05-2015 07:34 PM
سؤال ضرورعن الجيش أرجو الرد من الأستاذ جمال البرنس المنشاوى مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 1 02-11-2014 04:45 PM
هل موضوع الحكم مع الأيقاف هيأثر عليا ؟ البرنس المنشاوى مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 2 25-10-2014 09:07 PM
لو اتمسكت بعد ما أتم 30 سنه او حتى رحت سلمت نفسى للوحده هيكون موقفى ايه ؟ البرنس المنشاوى مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 2 21-10-2014 11:47 PM
استفسار بخصوص التعديل فى قانون التجنيد أرجو الرد من الأستاذ جمال البرنس المنشاوى مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 5 12-10-2014 08:09 PM
08-04-2015, 01:25 AM
gamal gamal غير متصل
محامى ومستشار قانوني
إعجاب: 1,042
تلقى 429 إعجاب على 67 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1334 موضوع
عليكم السلام

المعلومات التى لديك صحيحة ولكنك
تطلقها خطأ ...........

لأن حالتك لا تنتهى الا ببلوغك سن
36 سنة فقط ........

ولا ينفع معك لا شهادة دكتور ولا غيرها ....

فأرح نفسك لحين بلوغك 36 سنة فقط ...

السـيد الـجمـل
المحامى
بـالنقض والإدارية والدستورية العليا
30 ش عنتر من ش الإنتاج من ش كريستال عصفور عزبة عثمان شبرا الخيمة
الإستشارات المجانية في المنتدى فقط !!
ت / 18303730 010
المعلومات القانونية في هذا المنتدى ملكية فكرية لبوابة داماس فقط فاعلم

11-04-2015, 10:58 PM
البرنس المنشاوى غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 0