أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

16-10-2014, 10:46 PM
البرنس المنشاوى غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

لو اتمسكت بعد ما أتم 30 سنه او حتى رحت سلمت نفسى للوحده هيكون موقفى ايه ؟

اتمسكت سلمت نفسى للوحده هيكون

يا أستاذ جمال لو سمحت انا كنت نزلت أجازه وعملت غياب بئالى سنتين وأنا اصلا كنت ابل ما اعمل غياب واخد حكم 6 شهور مع الأيقاف يعنى أنا دلوئت عامل غياب وعليا حكم 6 شهور مع الأيقاف وكنت سألت هنا فى المنتدى فعرفت انو

لما أتم 36 سنه ان شاء الله أروح وأدفع غرامه وأخد الشهاده بس انا عايز أسال انا دلوئت فاضلى شهرين وأتم 30 سنه

لو لاقدر الله اتمسكت بعد ما أتم 30 سنه او حتى رحت سلمت نفسى للوحده هيكون موقفى ايه بالظبط لأنى سمعت ان مدام حد تم 30 سنه مينفعش يرجع الوحده تانى حتى لو كان عامل غياب يعنى لو الكلام ده صح وأنا اتمسكت المفروض انى اخد سجن بس مش هرجع الوحده تانى يعنى أخد سجن وبعدين لما اتسجن واخرج اخد شهادتى فكنت عايز أعرف الكلام ده صح ولا لأ يعنى انا دلوئت لما أتم ال30 وبعدين لا قدر الله اتمسكت او رحت سلمت نفسى هيتحكم عليا بالسجن مع انى أكمل المده فى الوحده تانى ولا هيتحكم عليا بالسجن بس وبعد لما أتسجن اخد شهادتى وخلاص علطول من غير ما أرجع الوحده تانى أكمل المده

ياريت حضرتك توضحلى النقطه دى لأنى سمعت فيها كلام كتير ومش عارف الصح فين

مع العلم انى اصلا عندى تعب فى أعصاب رجلى وهو ده اللى خلانى اعمل غياب انا مش مهم عندى السجن المهم انى مرجعش الوحده تانى لأن أنا رجلى تعبانه ومش هئدر على خدمات وتمارين الجيش خالص يعنى انا لو هروح بعد لما أتم 30 سنه وأتسجن وبعدين أخد شهادتى وأمشى علطول من غير ما أرجع الوحده تانى هكون مبسوط أوى والحمد لله والسجن أتحملوا وخلاص وأمرى لله

معلش ع الأطاله بس ياريت حضرتك توضحلى النقطه دى لأنها هتفرق معايا كتير وجزاك الله خيرا

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
عملت غياب من الجيش لو سلمت نفسي اية الاجراء اللي هيتم ؟ dabou مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 1 26-12-2016 01:34 AM
هل لو سلمت نفسى للجيش بعد أما أتم 30 سنه واتحبست ممكن أغير الشهاده لجيده البرنس المنشاوى مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 4 28-07-2015 05:22 AM
هل لو انا رحت سلمت نفسى وخدت الأشاعه دى معايا وينفع اعمل تظلم تانى ؟ البرنس المنشاوى مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 7 15-09-2014 01:03 AM
هارب من التجنيد فما هو موقفي الان اذا سلمت نفسي وانهاء هذه المشكلة؟ taymoor_25 مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 11 13-07-2014 03:54 PM
ايه اللى هيحصل لو سلمت نفسى للجيش وهل اسلم نفسى فى نفس المكان اللى مشيت منه mo7arp مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 3 03-05-2014 12:19 AM
18-10-2014, 11:02 PM
gamal gamal غير متصل
محامى ومستشار قانوني
إعجاب: 1,042
تلقى 429 إعجاب على 67 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1333 موضوع
عليكم السلام

بالفعل يا غالى اذا - لا قدر الله - تم
القبض عليك ستتم المحاكمة مع الحبس فقط
جون الرجوع للوحدة لأن دفعتك أصلا خلصت
من زمان ..........

السـيد الـجمـل
المحامى
بـالنقض والإدارية والدستورية العليا
30 ش عنتر من ش الإنتاج من ش كريستال عصفور عزبة عثمان شبرا الخيمة
الإستشارات المجانية في المنتدى فقط !!
ت / 18303730 010
المعلومات القانونية في هذا المنتدى ملكية فكرية لبوابة داماس فقط فاعلم

21-10-2014, 11:47 PM
البرنس المنشاوى غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
شكر ياأستاذ جمال ع الرد جزالك الله خيرا

لو اتمسكت بعد ما أتم 30 سنه او حتى رحت سلمت نفسى للوحده هيكون موقفى ايه ؟

English