أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > اعلانات تجارية > مواقع الانترنت > الربح من الانترنت

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

07-01-2014, 04:29 PM
aladinoeg غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

العمل من المنزل و الربح من الإنترنت

كل واحد فينا ليه دخل محدود أكيد بيبقى عايز يزود دخله بحاجة أحسن أو يكون عنده مصدر دخل إضافي بس في نفس الوقت يكون حمل المصدر الجديد ده خفيف، طيب فين ممكن نلاقي حاجة زي كده؟!

أكيد كلنا سمعنا عن الربح عن الطريق الإنترنت وشوفنا مواضيع كتير تقولك اشترك في الموقع الفلاني والعلاني واكسب الاف الدولارات وكلام كتير زي كده و فعلا باشتراكك في بعض المواقع دي هتكسب بس مش بالشكل المبالغ فيه ده انت مش داخل مغارة علي بابا يعني 

طالما انت كده كده بتقضي وقت كتير على النت طب ليه مايكونش وقتك دا ليه تمن؟؟

أسهل الطرق للربح من الإنترنت هي مواقع الإعلانات اللي بتكسب فيها مقابل إنك تشوف الاعلانات اللي بتنزل فيها يوميا والمواقع دي قسمين قسم لازم تستثمر فيه فلوس عشان تكسب منها وبتكسب فعلا منها بس المواقع دي البعد عنها أحسن لأنها بتنصب عاجلا أو أجلا

والقسم التاني وده اللي هنتكلم عنه اللي مش محتاج تستثمر فيه وبتكسب منه واستثمارك فيه اختياري لو حبيت تعلي أرباحك والقسم ده بيشمل بعض المواقع المشهورة و المعروفة واللي بقالها فترة في المجال ده وهنتكلم عنهم واحدة واحدة بس ياريت ماتزهقوش 

هنتكلم عن أشهر موقعين وأحسنهم في الوقت الحالي في المجال ده واسمهم Neobux و Probux وهحاول أختصر عشان ماتملوش مني 

Neobux

www.neobux.com

Probux

www.probux.com

الموقعين دول باختصار من أحسن المواقع الربحية تقدر تكسب من كل حاجة و أقل حاجة فيهم:

1- الضغط على الإعلانات اليومية اللي بتجدد كل يوم

2- عمل مهام معينة زي الترجمة أو إدخال البيانات ودي أنا أهملتها في البداية لكن لما لقيت ناس كتير بتكسب من وراها فقولت الناس دي زيادة عني في ايه و بدأت أنا كمان أركز معاها و بدأت فعلا أكسب منها وساعدتني في تقوية حسابي

3- مشاهدة فيديوهات

4- الجوائز اللي ممكن تكسبها من الضغط على الإعلانات اليومية زي مبالغ مالية بتوصل ل 50 دولار في بعض الأوقات أو عضوية ذهبية أو حتي نقط تقدر تجمعها وتستبدلها بفلوس و عضوية ذهبية ودا في نيوبوكس أما في بروبكس فبيبقي عندك فرصة تكسب مبالغ مالية يوميا ممكن توصل ل 5 دولار من لعبة Progrid

عموما كل اللي فات ده، بدون نقطة الجوائز اللي هي بتبقى انت ونصيبك، بتكسب منه سنتات وجمع بقى وعيش بس ياتري هو دا بس مكسبك من الموقع؟!!
أكيد لأ وإلا ليه بقى نشترك فيه ونضيع وقتنا يعنى عشان خاطر كام دولار كل شهر

عشان تزود مكاسبك في أي موقع ربحي في مفتاحين مهمين:

1- ترقية العضوية بتاعتك ودي هنوصل ليها مع الوقت
طبعا إنت مع بداية تسجيلك بتبقى على العضوية المجانية العادية ودي تعتبر من أهم العضويات في أي شركة ربحية لأنها أول خطوة بتخطيها على سلم الدخل الإضافي اللي بنحلم بيه اللي لازم تطلعه واحدة واحدة من غير استعجال
العضوية العادية بتكون أرض خصبة عشان تتعلم وتعرف إزاي تدير حسابك في أي شركة ربحية وبعده بيبقى عندك القدرة عشان ترقي حسابك و تزود أرباحك أكتر

2- الإحالات أو الريفيرال
ودول الاشخاص اللي انت بتقوم بدعوتهم عشان يسجلوا تحتك و تكسب من وراهم بدون ما تأثر في مكاسبهم والدعوة دي بقى ممكن عن طريق مدونة أو المنتديات أو مواقع التواصل الإجتماعي يعني مفيش مانع انك تكسب و تستفيد و تفيد غيرك كمان

بالنسبة لنقطة الإحالات فالمواقع دي بتتيح ليك فرصة إنك يبقى عندك القدة تحصل على ريفيرال في حسابك مقابل شوية سنتات من عندك بنظام الإيجار الشهري وتجددلهم كل شهر واللي مش عاجبك ممكن تستبدله بحد تاني ممكن يكون أحسن من غير ماتدعي حد بقى يعني ناس بتكون بتشتغل معاك وبتكسب من شغلهم و الشركة كمان بتكسب من الإيجار اللي انت بتدفعه لأنها بردو مش فاتحاها سبيل يعني أكيد هي كمان عايزة يكون ليها نصيب من المكسب  يعني من الأخر كله بيبقى كسبان

أنا عن نفسي مش هقول بقى إني كسبت كتير و مش عارف أعد الفلوس اللي كسبتها و كده بس بمنتهى الصراحة أنا فعلا كسبان من الشركات دي وسحبت منهم أكتر من مرة عشان بس أتأكد من صدقهم ومن الكلام اللي بيتقال عنهم و عن روعتهم وكان السحب فعلا بينزل في حسابي في البنك الإلكتروني فورا بدون تأخير بس بقيت بعد كده اللي بكسبه بستثمره فيهم و مش بستعجل و بسحبه لأني عايز أكبر مكاسبي أكتر و أكتر بترقية عضويتي و استئجار ريفيرال كتير يشتغلوا معايا و بعد كده تبقى تيجي مرحلة جني الأرباح، الموضوع جميل جدا بس محتاج منك صبر و حسن إدارة ودول أهم نقطتين في الموضوع كله، اللي بيمل وبيزهق بسرعة بيخسر وبيفوته كتير واللي بيصبر بينول زي مابيقول المثل

طيب إزاي نقدر نسحب فلوسنا من المواقع دي؟
المواقع دي بتتعامل مع حاجة اسمها البنوك الإلكترونية ومن أشهرها طبعا Paypal وفي Payza و Neteller
بس Paypal ممكن يكون مشكلة في بعض الدول اللي مش بتدعم السحب من خلاله فبيكون عندنا البنكين التانيين وطرق السحب منهم بتكون عن طريق كروت ائتمان بتطلبها منهم بعد ماتسجل معاهم أو حتى عن طريق تحويل بنكي عادي على حسابك في أي بنك محلي

و دي الروابط الخاصة بالبنوك:

www.payza.com

www.neteller.com

www.paypal.com

بتسجل في أي واحد فيهم و تقدر تسحب عليه فلوسك و بتسجل ببيانات صحيحة طبعا

أنا حبيت أشرح الموضوع بالمختصر المفيد عشان الملل و كده و ماحبتش أصدع دماغكوا بكلام و رغي كتير بس لو في أي استفسار بخصوص الموضوع فأنا هكون سعيد طبعا إني أرد عليه، وفي النهاية بتمنى للكل ربح سعيد 

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
[ قنبلة الموسم ] :إربح ألاف الدولارات + هدية لتبدأ بها الربح strat الربح من الانترنت 4 08-07-2016 09:45 PM
حصــ قنبلة الموسم --الاسطورة الجديدة في عالم الربح 50دولار في 5 ايام فقط ــريا Ghooster الربح من الانترنت 0 26-10-2014 03:57 PM
شارك خدماتك وابدأ الربح عن طريق الإنترنت + هدية 1$ ام عمر سعد اعلانات لمواقع الانترنت 0 26-03-2014 04:08 AM
العمل من المنزل مع شركة كاش فيستا - الربح من الانترنت من غير تعب 2014 mohammed sleeam الربح من الانترنت 1 23-02-2014 05:36 PM
جميع كتب الربح من الإنترنت المدفوعه هنا riquelminho الربح من الانترنت 1 21-09-2011 03:48 PM

العمل من المنزل و الربح من الإنترنت

English