أستغفر الله العظيم ,, اللهم لك الحمد

العودة   منتديات داماس > برامج الكمبيوتر والانترنت > إدارة الشبكات و حلول ومشاكل الشبكات

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

03-02-2014, 03:57 PM
txoo2 متصل
الوسـام الذهبي
إعجاب: 5
تلقى 467 إعجاب على 144 مشاركة
تلقى دعوات الى: 777 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 2 عدم اعجاب على 2 مشاركة
03:57 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cute-fox 

انا اخترقت شبكة المايكروتك عن طريق التحايا قبل كده
الشبكة سرعتها 8 ميجا على خطين وكان عن طريق الصدفة كنت عامل بحث عن الايبيهات والماك ادرس
وكان معايا تقريبا كل الماك ادرس اللى على الشبكة وجربت واحد منهم طلع بيدخل من غير باس ولا يوزر وقعدت شغال بيه حوالى اكتر من 3 شهور لحد ما اتغير عن طريق صاحب الشبكة وجبت واحد تانى بس اتمسك بسرعه وحاليا لما اعوز اخترق الشبكة واشتغل باكتر من جهاز باخد اى ماك ادرس مع اى يوزر وباس لمشتركين احيانا بينفع الموضوع واحيانا لا
وخصوصا ان عدد كبير من المشتركين بيكتفى بعمل يوزر بدون باس وده بيسهل عليا انى ادخل باكتر من جهاز
طبعا صاحب الشبكه بيحدد سرعه بطيئة للدونلود والتصفح 50كب وبعد تحميل 5 جيجا يبقى 20كب وده اللى بيضطرنى انى اقتحم شبكته
وعموما انا ناوى اعمل شبكة جديده واريح كل المستخدمين بتوعى
يوجد طريقه اخره وهي تخمين الباسوورد باحد برامج التخمين طبعا اكتر الناس بتعمل الباس ارقام بس وده سهل جدا علي برامج التخمين وممكن كمان تعمل تخميت علي باس الادمن وتخترق الجهاز نفسو وتوقع السوفت وتخرج او ممكن تعمل لنفسك ايبي مفتوح من غير هوت سبوت ولا اي حاجه
بس الاسهل ان الواحد يعرف ماكات الي موجودين معاه علي الشبكه ويخمن باسورداتهم وياخد 3 يوزرات ويعمل وندوز وهمي ويسهب من ال3 في نفس الوقت يعني تبهدل لصاحب الشبكه الدنيا كلها ولا عمرو هيعرف مين الي بهدل كل الدنيا دي ههههههههههه

16-02-2014, 07:38 PM
LOMA2 غير متصل
عضـو
إعجاب: 15
تلقى 32 إعجاب على 15 مشاركة
تلقى دعوات الى: 7 موضوع
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
بص يا جماعه البرنامج المستخدم في جلب الماك ادرس هو برنامج netscan وانا بأخد الماك وبغير الماك بتاعي بالماك الجديد الي انا واخده من البرنامج ودي الطريقه واعزروني لاني ما شرحتش الطريقه لاسباب خاصه و والطريقه ساهله جدا علي اي حد

13-03-2014, 12:11 PM
emadgwad غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 7
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1 موضوع
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yemenonly 
اخي لوتكرمت بالشرح لكي احمي شبكتي من هذة الثغرة

اخواني الكرام اللي عاوز يحمي الشبكه يربط الماك بتاع الراوتر مع كل الاجهزه وبكده يبقي استحاله ان حد يخترق الشبكه علشان كل الاجهزه بنفس المااالك ادريس

29-04-2016, 02:20 AM
mohamed elfnan غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى إعجاب 1 على مشاركة واحدة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
الاخواه العزاء كل الكلام دى طبعا فى الهوا لانينا عملنا نظام تشفير عالى جدا ومش ممكن ولا نت كات ولا غيره من البرامج يقدر يخترك المكرو تيك وللعلم يوجد نظام تشفير لجميع السيرفرات عالى جدا والاخ الى بيقول انا بخترك وبسرق وحط خط تحت كلمة بيسرق حاجه مش من حقه المشكله انه بيسرق واحد لسه بيقول يا هادى يا رب عاوز ياكل عيش بس بيقابل اشكل زى الى فاكر نفسه نور وبياخد ماك غيره يعنى لو جه مع واحد محترف هيخليه يلف حولين نفسه لا هياخد نت منه ولا من غيره مع العلم انه ممكن يخليك تقفل جهازك مدى الحياه مع تحياتى للجماعه السريقه \\\\\\\ اتقو يوم ترجعون فيه الى الله \\\\\\\

07-05-2016, 10:28 AM
أحمد العرمرم غير متصل
عضو مشارك
إعجاب: 1
تلقى 3 إعجاب على 3 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
لا حول ولا قوة الا بالله....سرقة مع الشرح!!...اتقوا الله في ارزاق العباد

جديد تم اختراق المكرو تك