أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > اسطوانة الويندوز الخاصة > المنتدى العام لتصميم الأسطوانة > المرحلة الاولى : إنشاء نسخة مصدرية معدلة

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

25-05-2013, 01:24 PM
عبدالله شريف غير متصل
عضو محترف
إعجاب: 34
تلقى 67 إعجاب على 11 مشاركة
تلقى دعوات الى: 155 موضوع

مجموعه استفسارات

مجموعه استفسارات لدى عده استفسارات احتاج شرحها حتى اتمم الويندوز الذى اصممه
1-وانا بصمم الهيرن بوت باجى اختار الصوره على برنامج easy boot بيطلع رساله(خطأ بنسق صوره الشعار..ليس16 لون صوره نقطيه)
2-طريقه عمل الفلاش بلاير تنصيب صامت
3-انا صممت المشروع بتاع الويندوز اللى بيفتح بعد فرد الويندوز عاوز اصمم مشروع كمانsetup بتفتحه من ماى كمبيوتر والمشروع دوت عاوز اضيف فيه نفس البرامج اللى فى المشروع الاولانى وطبعا عاوز استغل المساحه مش عارف فهمتونى ولا لأ يعنى المشروعين يكون برامجهم واحد
4-عاوز الويندوز لما يتسطيب يكون الشريط الجانبى اللى على اليسار فى ماى كمبيوتر يكون مش موجود (use windows classic folders)
وشكرا مقدما مجموعه استفسارات

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
استفسارات حول freeskycd THE DARK NICK المرحلة الثالثة : إضافة البرامج و الدرايفرات وبعض ملفات الميديا أو الخلفيات 3 05-11-2011 03:59 PM
مجموعه ارسنال الإحترافيه لملفات الفكتور 13 مجموعه bloodyelf خلفيات فوتوشوب - فريمات وزخارف للفوتوشوب GFX 1 24-04-2009 06:35 PM
لدي عدة استفسارات في الشبكات م.عمرو إدارة الشبكات و حلول ومشاكل الشبكات 0 16-08-2007 10:23 AM
لدي مجموعه اسئله و استفسارات ارفقت لكم صور لتوضيح المطلوب ؟ الراضي المرحلة الثانية : العمليات التجميليه على النسخة 1 07-08-2007 07:30 PM
25-05-2013, 02:31 PM
DreamWorld غير متصل
الوسـام الماسـي
إعجاب: 395
تلقى 1,674 إعجاب على 170 مشاركة
تلقى دعوات الى: 2327 موضوع
حياك الله اخى
نبدا مشكلة بمشكلة
----------------------------------------------------------------------------------------
1- يرجى وضع صورة للخطأ
----------------------------------------------------------------------------------------
2- سويتش الفلاش بلاير هو
-install
3- لهذه المشلة استخدم مسار البرامج خاصتك فى كلا المشروعين ولن يحدث مشاكل باذن الله
4- لهذه المشكلة استخدم المفتاح الى بالمرفقات

" في سبيل الله قمنا ، نبتغي رفع اللواء ، لا لدنيا قد عملنا ، نحن للدين الفداء ، فليعد للدين مجده ،
وليعد للدين عزه ، أو ترق منا الدماء "
" إذا فتحت لكم السجون ، وعلقت لكم أعواد المشانق، اعلموا أن دعوتكم بدأت تثمر "
" لا توجد معركة بين حق و حق لان الحق واحد
ولا تطول معركة بين حق و باطل لأن الباطل دائمآ زهوق
"
" لا تيأسوا فليس اليأس من أخلاق المسلمين وحقائق اليوم أحلام الأمس وأحلام اليوم حقائق الغد ولازال
في الوقت متسع ولازالت عناصر السلامة قوية عظيمة في نفوس شعوبكم المؤمنة رغم طغيان مظاهر
الفساد والضعيف لا يظل ضعيفاً طول حياته
"

25-05-2013, 03:13 PM
عبدالله شريف غير متصل
عضو محترف
إعجاب: 34
تلقى 67 إعجاب على 11 مشاركة
تلقى دعوات الى: 155 موضوع
1-شكرا جدا على اهتمامكم انا الحمدلله تخطيت اول مشكله وعملت الهيرن بوت وحفظتها ايزو بس فى فولدر فى الايزو اسمه ez boot فيه صور الاسطوانه وكل حاجه انا مش عاوزه يبقى موجود اعمل ايه لان بشوف نسخ مافيهاش الفولدر دوت.
2-بالنسبه للفلاش بنزله واجى اسطبه بينشال بس بيتسطب وممكن توضحلى النقطه ديت اكثر.
3-ممكن مسار عشان افهمه لان متهيقلى مش هعرف اكتبه ادينى مسار مثال وانا هغير اللازم فيه.
4-جربت الملف الريجستيرى ولاكنه لم يفعل شئ

مجموعه استفسارات

English