أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > أرشيف المواضيع المخالفة والمحذوفات

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

02-03-2013, 05:44 PM
tashamz غير متصل
عضـو
إعجاب: 0
تلقى 105 إعجاب على 32 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

بعد البحث الطويل حلم تسريع النت اصبح حقيقه (ملفى الخاص )

الان اصبح الحلم حقيقه بين ايديكم مع ملفى الخاص لتسريع النت وذلك بعد طول البحث عرفت السر الحقيقى لتسريع النت

اولا احب اقولكم ان كلمة تسريع النت مش دقيقه والصح هو اعادة النت الى سرعته الاصليه لان بصراحه مفيش حاجه اسمها تسريع النت او مضاعفة السرعه اضعاف مثلا زى ما بنسمع ده كلام فارغ وغير منطقى اخوانى لان سرعتك هيه اللى انت شغال بيها لكن هل فعلا انت شغال بسرعتك الحقيقيه بمعنى لو انت موصل سرعة نت مثلا 1 ميجا هل انت فعلا شغال على السرعه دى الاجابه لا لأن الريجستري يوجه المتصفح للبحث عن ملفات مشتركة والتي تكون موجودة في الشبكة مما يؤدي الى بطء المتصفح , وبازالتها من الرجستري يصبح المتصفح أسرع يعنى باختصار انا هرجعك لسرعتك الاصليه اللى انت شغال بيها وسعتها بس هتحس انك قدام نت جديد وكانك زودت السرعه لكن طبعا احنا مزودنيش سرعه ولا حاجه لكن بس رجعنا للسرعه الاصليه

النقطه التانيه ملفى الخاص هذا عباره عن طرق لاعادة النت الى سرعته الاصليه بدون اى برامج لان معظم البرامج مش مجديه وربما تؤثر على النظام وقد تودى فى النهايه الى انهيار نظامك اما الطرق بتاعتى كلها امنه وفعاله وبصراحه هذه الطرق مش من اكتشافى انا بل وضعت من قبل خبراء اكفاء جربوا وتوصلوا الى الاصلح والامن يعنى متخافش هذه الطرق فعاله وامنه انا بس كان دورى انى جمعت لكم هذه الطرق وقمت بعمل ملف خاص ملحق بها صور توضيحيه وكلها سهله جدا حتى على المبتدئين

زى ما اتفقنا احنا هنرجع النت الى سرعته الحقيقيه يعنى اختصار المسافه وحضرتك ستشعر بفارق فى التصفح والتحميل لكن مفيش حاجه اسمها زيدة السرعه الى اضعاف زى ما وضحت لكم

طيب واحد هيسالنى ليه ما رفعت الطرق دى على المنتدى هنا لتعم الفائده هقولكم انا وضعت الطرق دى على رابط واحد لانها اكثر من طريقه وحتى تكون عندك على جهازك موجوده باستمرار لانه فى حالة تغير الوندز مثلا ستحتاج الى اعادة تطبيقها فوجدت الافضل ان تكون عندك على جهازك وانا منظمه ومرتبها لكم بشكل سهل وكل طريقه لوحدها فى ملف وكل طريقه تشمل شرحى نظرى ثم شرح بالصور وارفقت لكم كمان برنامج انا بعتبره كويس لكن لا تستخدموه الا عند الحاجه والافضل اتبه الطرق لانها الاقوى والاكثر فعاليه

لو الرابط مشتغلش معاك قولى علشان ارفعلك على رابط اخر المهم لاتفوت هذه الطرق الرائعه وخليها دايما على جهازك حتى تستعيد سرعتك الاصليه

قبل التحميل ارجو الرد باى كلمه لانى تعبت فى البحث و التنسيق لحد ما عملت لكم هذا الملف الخاص
حمل الطرق والبرنامج دفعه واحده من هنا

http://depositfiles.com/files/ou091j0nc

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
الحلم اصبح حقيقه ...نسخة الاحلام بين ايديكم windows diamond 7 2010 نسر الاسلام ويندوز Windows 7 33 14-05-2011 02:57 AM
برنامج التعرف على مكونات حاسوبك HWiNFO32 لن تحتاج الى البحث الطويل عن الدرايفر play3wiki برامج 9 24-02-2011 02:23 AM
الوعد اصبح حقيقه اول نسخه عربيه منشطه تلقائيا من اوفيس 2010 مع تحذير اخير نسر الاسلام تحميل مايكروسوفت اوفيس وحزم التحديثات واللغات والتفعيل 32 03-08-2010 04:30 PM
ممكن ملفي sysmd و Explorer الخاص بالفيستا العربي kamelsoft المرحلة الثانية : العمليات التجميليه على النسخة 1 14-09-2009 02:20 AM
لن تصدق هذا الخبر مع انه اصبح حقيقه وفي دوله عربيه anwar المنتدى العام 18 30-12-2005 02:58 AM
02-03-2013, 08:02 PM
abohasham غير متصل
مشرف سابق
إعجاب: 692
تلقى 945 إعجاب على 128 مشاركة
تلقى دعوات الى: 979 موضوع

لا يصح ان ترفع ملف حجمه 13 ميجا لنجد شرح ببعض الصور لا يتعدى الميجا والباقى خارج الموضوع
لا اعتقد ان الاسلام سيرتقى بطريقتك هذه
نحن مسلمون وملتزمون ومتدينون جدا والحمد لله
ونحن لدينا قسم اسلامى كامل تضيف مواضيع كما تشاء فيه
اتمنى ان تكون الرسالة وصلت

بعد البحث الطويل حلم تسريع النت اصبح حقيقه (ملفى الخاص )

English