أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

24-09-2012, 09:15 PM
amrloih غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

ارجو المساعده جالي جواب من الضرائب وانا خارج البلاد

ارجو المساعده جالي جواب من الضرائب وانا خارج البلاد انا مهندس مدني مقيم في السعودية في سنة 2008 كان باقلي متخرج من 3 سنوات وعملت سجل تجاري وبطاقة ضريبة عشان اشتغل حر في المدن الجديده في تعديل الرسومات والرخص للمباني والله العظيم دخت وحولت ومعرفتش حتى اجيب مرتب مهندس حديث التخرج في اي شركة باختصار مكسبتش اي حاجة ودخلت الجيش في 2009 وانا رحت الضرائب وقفلت وسلمت البطاقة الضريبة وفاكر اني كتبت اقرار وسالت الموظف قالي اكتب اللي انتا عايزه فية وقدمتة وسلمت البطاقة المشكلة اني مش فاكر انا فتحت البطاقة امتى بالضبط وقفلتها امتى وسلمتها بس المده كانت كبيرها سنة واحده , عرفت انة دلوقتي جيلي جواب من الضرائب مقدر فية ضرائب على مزاج اللي كتبها وعملي ضرائب على سنة 2009 وسنة 2010 حوالي 35000 جنية , يعني انا على حسب كلامة كسبت كام ؟ انا مش عارف اعمل اية واروح فين وخايف يتعملي قضية وانزل الاقي علية حكم ووالله الله وحده العالم بالظروف مش عارف ابعت توكيل واقوم محامي وممكن ياخد مني مصاريف اد اية واروح لمين واعمل اية بالضبط
ارجو الافاده منكم يا اخوان حد يفدني هل ممكن انزل مصر والاقي علية حكم غيابي
وفي هذه الحالة ممكن اعمل اي حاجة من هنا اعرف الضرائب اني خارج البلاد واشوف الموضوع ده لما انزل مصر ولو حد يعرف محامي كويس يدلني علية ويعرفني ممكن ياخد كام علما باني غالبا لا امتلك اوراق او مستندات ارجو المساعده وحسبي الله ونعم الوكيل
ملحوظة انا مش هقدر انزل مصر قبل سنة على الاقل

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
استفسار هام للعمل بهيئات عسكريه بصفه مدنيه خارج البلاد eng_765 مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 1 23-07-2012 07:30 PM
طعن بالتزوير وانا خارج مصر tatazezo مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 3 07-05-2012 08:06 AM
ارجو المساعدة انا مسيحية متزوجة من 6 سنين وسافر زوجى خارج البلاد بعد الزفاف ولم ينزل مصر ! hhhlllrrr مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 1 26-09-2010 09:48 PM
ارجو منكم المساعده انا عندي بريد الكتروني على جواب بعض الرسايل العربيه تجيني برموز غريبه جاولت اضبطه برنس555 خطوط عربية - خطوط فوتوشوب - برنامج الكلك 1 30-10-2007 09:04 PM
لي مده وانا ابحث عن هذا البرنامج ..ارجو المساعده.. المبرمج برامج 4 20-03-2004 09:03 PM
26-09-2012, 01:45 AM
gamal gamal غير متصل
محامى ومستشار قانوني
إعجاب: 1,042
تلقى 429 إعجاب على 67 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1333 موضوع

الأمر بسيط يا غالى

ولكن احذر يجب أن تعترض على تقديرات
مصلحة الضرائب فى خلال 30 سوم من تاريخ استلامك
خطاب الضرائب والا يسقط حقك فى الطعن على هذه التقديرات
وهناك نموزج 18 ونموزج 19 وكلاهما له اجراءاته وأخطرهم
على الإطلاق نموزج 19 فأحذر .........

والأمر مهم جدا ولا تتهاون فيه ............

وأسباب الطعن على هذه التقديرات سهلة وميسورة ولكن يجب
أن تتم فى الميعاد .........

ويجب عليك أن توكل محام ليتولى الدفاع عنك فى هذا الأمر .....

السـيد الـجمـل
المحامى
بـالنقض والإدارية والدستورية العليا
30 ش عنتر من ش الإنتاج من ش كريستال عصفور عزبة عثمان شبرا الخيمة
الإستشارات المجانية في المنتدى فقط !!
ت / 18303730 010
المعلومات القانونية في هذا المنتدى ملكية فكرية لبوابة داماس فقط فاعلم

ارجو المساعده جالي جواب من الضرائب وانا خارج البلاد

English