أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

26-08-2012, 08:37 PM
مواطن مصر غير متصل
عضو مشارك
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

سؤال عاجل فى قضية تبديد منقولات

سؤال عاجل قضية تبديد منقولات
يا ريت السادة الأفاضل يصبروا عليا شوية فى قصيتى و يفيدونى انا اتجوزت بالظبط 6 شهور و حصلت خلافات بينى و بين اهل مراتى كعادة كل بيت. المهم اتجهت للخلع و طبعا كسبت القضية و يا ريت الموضوع خلص على كدة لا دول حلفوا انهم يقرفونى لغاية لما يطلعوا عينى. أنا اتجوزت شرعى يعنى فرشت البيت كله من اوله لأخره و هى جت بهدومها فقط و اديتلها مهر بردو و الظاهر دى جريمة فى بلدنا دى لأن لقيت من كام يوم طلعلى حكم حبس غيابى 6 شهور فى قضية تبديد منقولات طبعا انا مش ماضى على قايمة لكن بحكم شغلى انا كنت خارج القاهرة كتير فا كانت فى حاجات بتجيبها هى و بديلها فلوسها و طبعا الفواتير معاها بأسمها و اتحججوا بالمانع الأدبى وأنا اللى أعرفوا ان محكمة الجنايات المفروض بتحكم بوجود عقد كتابى انا رحت لمحامى بس هو لسة جديد لأنى معيش فلوس لمحامى شاطر و قال لى انى حاخد فالغالب براءة يا ترى دة بجد ولا بس بيطمنى. المشكلة التانية انها ممكن تقدم طلب بعد القضية لمحكمة مدنية بالفواتير تطالب فيها المنقولات بردو بحجة المانع الأدبى وانا بسمع من الناس و من اللى بقراه ان الست كلمتها فوق اى حد و دايما بيتحكملها سواء ظالمة ام مظلومة. انا اسف انى طولت بس انا مخنوق جدا و فعلا معيش فلوس اروح لمحامى كويس حتى قضية الخلع مجبتش محامى لأنى اعارف انى لا يمكن اكسبها و هما عارفين كدة عشان كدة عملوا قضية التبديد و يا ريت تجوبونى اجابة صريحة بدون اطمئنان مش عايز اتعشم و بعدين اصدم و شكرا.

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
طلبت حل دعوى تبديد منقولات بطريقة ودية رغم عرضى تسليم منقولات الزوجية nelwehady مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 3 07-02-2016 10:13 PM
قضية تبديد منقولات مع العلم اني في خارج مصر اخدت حكم غيابي وتعويض احمد محمد عبد الله مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 51 22-01-2016 07:39 PM
قضية تبديد منقولات M yousf مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 2 15-11-2015 04:00 PM
قضية خلع ، وقضية تبديد منقولات. ضحية مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 2 13-09-2015 06:07 PM
قضية تبديد منقولات مع العلم ان المنقولات كلها بحوزتى فى شقة الزوجية ibrahimmohamed مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 1 08-12-2013 01:51 AM
27-08-2012, 02:03 PM
مواطن مصر غير متصل
عضو مشارك
أرجو من ااسادة الأفاضل الرد.

28-08-2012, 03:27 AM
gamal gamal غير متصل
محامى ومستشار قانوني
إعجاب: 1,042
تلقى 429 إعجاب على 67 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1333 موضوع
عليكم السلام

من المهم الاطلاع على كيفية صدور حكم ضدك بدون قائمة منقولات !!!

لأن الحكام الجنائية لا بد فيها من وجود قائمة ....
وبدون القائمة لا يصدر حكم جنائى ....................
تاكد من القضية أولا ..................

السـيد الـجمـل
المحامى
بـالنقض والإدارية والدستورية العليا
30 ش عنتر من ش الإنتاج من ش كريستال عصفور عزبة عثمان شبرا الخيمة
الإستشارات المجانية في المنتدى فقط !!
ت / 18303730 010
المعلومات القانونية في هذا المنتدى ملكية فكرية لبوابة داماس فقط فاعلم

28-08-2012, 11:28 PM
مواطن مصر غير متصل
عضو مشارك
شكرا للرد انا فعلا اخذت براءة كب بالنسبة لمحكمة الأسرة عشان حصل ذى ما توقعت و طالبونى بالمنقولات مدنى بموجب الفواتير.

سؤال عاجل فى قضية تبديد منقولات

English