أستغفر الله العظيم ,, اللهم لك الحمد

العودة   منتديات داماس > برامج الكمبيوتر والانترنت > إدارة الشبكات و حلول ومشاكل الشبكات

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

19-04-2012, 01:20 PM
VirusPHP غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة

اريد حلا للتحكم فى ملحقات شبكة اخرى

للتحكم ملحقات
أولا انا اعمل بشركة عبارة عن فرعين وعندى مشكلة
عندنا فرعين والسيرفر فى فرع وانا فى فرع
وانا شغال فى الشركة ادارة موارد بشرية
وطبعا عندنا فنجر برينت لتسجيل بصمة دخول وخروج
ندخل فى الموضوع عشان مطولش عليكم
انا المفروض انى بسحب الريكورد بتاع العمال من تلت ساعات (فنجر برينت)
عندى منهم فى الفرع اللى انا فيه ساعتين والفرع التانى بعيد عنى
ومفيش صلة وصل بين الشبكة هنا وهناك
عشان اسحب بيانات الساعة التالتة لازم يكون مانويل
بمعنى انى لازم استنى حد فى الادارة فى الفرع التانى يسحبلى ريكورد الساعة
ويبعتهولى على الميل وابتدى انا انزلة مانويل فى التكست اللى بيصدرهولى برنامج Bio-Office الخاص بريكورد الساعات
طبعا بدخل على السيرفر ب Log me in او Team veiwer عشان اسجل دا كله على السيستم
انا كل مشكلتى فى الساعة التالته هى فى نفس الشبكة اللى فيها السيرفر وطبعا انا اقدر اتحكم فى الجهاز بس مقدرش اتحكم فى ملحقات الشبكة زى الساعه (الفنجر برينت) بمعنى اصح انى لما هعمل داون لود للريكورد فى
Bio-Office مش هيجيبلى غير عمال المصنع عندى بس انا بدور على طريقة اقدر اسحب الساعة التالتة على البرنامج عندى لان ده هيسهل عليا كتير فى النظر لاوقات دخول وخروج وسهر العمال
غير لما بعمله مانويل بيكون صعب كتير وبيحصل فيه مشاكل وبيضيعلى سهرات عمال لانه بعد 12ص بتظهر بصمة العامل فى اليوم التالى
ياريت حل ولو اردتم توضيح اكتر للموضوع ممكن ارفع صور لبرنامج ال Bio-Office وايه اللى انا طالبة بالتحديد .
وجزاكم الله خيرا للتحكم ملحقات

صور لتوضيح المشكلة

للتحكم ملحقات

للتحكم ملحقات

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
من فضلكم اريد ملحقات كورس English For You عامر على الصعيدى تعليم اللغات, كورسات وبرامج وكتب تعليم اللغات 2 19-09-2015 09:54 PM
كيفية بناء شبكة حاسب جديده للتحكم باستخدام المتدربين للاجهزة بنت شيوخ إدارة الشبكات و حلول ومشاكل الشبكات 10 02-11-2010 10:37 PM
اريد ملف لبرنامج كلك 2010 اريد رفعو مره اخري Mohamed Khaled خطوط عربية - خطوط فوتوشوب - برنامج الكلك 1 19-09-2010 10:23 PM
آسطوآنة [ ملحقات وبرامج التثبيت الصامت والكلاسيكي ] ملحقات وأدوات وبرامج فيـ 70 MB !! Ahmed-Under برامج 27 14-09-2010 11:44 AM
افضل برنامج لعمل اتصال بين جهازك وجهاز في شبكة اخري قي اي مكان ولعب العاب network hamada_king أرشيف المواضيع المخالفة والمحذوفات 0 07-07-2009 10:35 AM

19-04-2012, 04:06 PM
VirusPHP غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

virusphp's Album

21-04-2012, 10:40 PM
mzar720 غير متصل
عضوية الشرف
إعجاب: 1,634
تلقى 398 إعجاب على 51 مشاركة
تلقى دعوات الى: 2 موضوع
لازم خط ربط داتا بينك و بين الفرع عشان تقدر تضيف الساعة التالتة عندك فى البرنامج الرئيسي
فيه نقطة كمان عاوز اعرفها , هو انت لما تدخل على السيرفر بتاع المصنع (الفرع التالت ليك) طبعا المفروض انك منزل برنامج البصمة عليه و تقدر بالتالي تسحب البصمة منه و بيناتها و بتبعتها لنفسك
مثلا عندي حوالي 15 فرع للشركة اللى شغال فيها و فى كل فرع بصمة , البرنامج الرئيسي مخصص ليه سيرفر و منزل عليه برنامج البصمة و منه بسحب البصمة من كل الافرع لانها مربوطة بشبكة داتا

دخـــــول متقطع
ربي اشرح لي صدري و يسر لي امري

( اللهم أصلح لي ديني الذي هو عصمة أمري, و أصلح لى دنياي التي فيها معاشي, و أصلح لى آخرتي التى فيها معادي, و اجعل الحياة زيادة فى كل خيــر, و اجعل الموت راحة لى من كل شــر )

اريد حلا للتحكم فى ملحقات شبكة اخرى