أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > الطب البشري - العلاج بالأدوية و الأعشاب الطبية

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

18-01-2011, 05:28 AM
ahmed basha1 غير متصل
عضو ذهبي
إعجاب: 103
تلقى 48 إعجاب على 13 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

كيفية التخلص من االمخاط ///البلغم/////؟

كيفية التخلص االمخاط ///البلغم/////؟

كيفية التخلص االمخاط ///البلغم/////؟ وبركاته
انا عايز دكتور متخصص فى قسم / اذن وانف وحنجرة // عشان يرد على طلبى دا اانا شاب عندى 19 سنة
وطلبى عايز اتخلص من البلغم او المخاط لانى زهقت قووووى منه وكمان المخاط الى عندى دا لمؤخزة لما باجى مثلا اسططعم ريقى او اشرب شاى بحس بعفونة فى فاتحات انفى الداخلية وبحس انى ببلعها العفونة اقصد وبصراحة بتبقى وحشة جدا انا كنت بحسب دا فى حاجه فى زورى اكتشفت ان هى من البلغم مش عارف اتخلص من ازاى كل ما اروح لدكتور يقولى المخاط هيروح لوحدة وانا من شهر 5 الى فات دا عانيت من كرشة نفس وحساسية التهابات فى الجويب الانفية والحمد لله خفيت عن الاول لما علجتها بس المخاط هو الى عندى لسا مرة اصحى من النوم القى بلغم زايد عندى كتير وايام ميكنش البلغم دا عندى **************************************** **************************************** ****
وبردك طلب اخر انا بردك فى ايام بعد تعبى كنت حسيت ان اعصاب لسانى او مش عارف بالظبط اية الى كان فى فمى
ان حاسس ان لسامى بيرجع ورا او بيتحرك مع انى لسانى مش بيتحرك بس اانا حاسس ان لسانى زى ما يكون اعصابى مش مسريحة فية ولما كنت باجى ابلع ريقى لازم بعد ما ابلع ريقى اطلع لمؤخذة لسانى للامام لانى كنت بحس انى لسانى بيرجع لورة خالص مش عارف دا من اية بقة بس الحمد لله بردك خف شوية مش دايما بحس بكد ا وبردك زورى فى مكان بالظبط الحنجرة لما اجى اضم رقبتى يعنى اخلى ذقنى يلمس فى رقبتى بحس ان انا بخنق نفسى
وحاسس ان حجات زايدة فية كدا مش عارف لية ودلوفتى بردك الحمد لله خف شوية بس *****/////
لما باجى اا نا وانا على جنبى سواء الشمال او اليمين على مخدة علية عادى زى ما الناس بتنام بلاقى زورى بحس ان هو بيتخنق ولاز م اقوم اقعد عشان استريح من كدا مش عارف بردك دا سسببة اية فى دكتور قلى دا كلة بسسب الحاسسية الى عندك بس الحساسية تعمل دا كلة ولسة لحد الان بعانى من لما باجى اانام على جانبى على مخدة عالية
على جنبى بحس ان زروى الحنجرة بخنقها مش عارف لية فا يا ريت حد يقولى اعمل اية عشان استريح اولا من البلغ دا او المخاط وبردك اهم حاجه الخنقة الى فى زورى دا يا رت دكتور يرد عليها انا العب دا او ل نوبة يجيلى التعب دا كله من بعد ما جالى كرشة النفس دى وانا غنيت من تعب كتير قوووووى بس تعب الحنجرة دا هو الى عندى بردك صحيح لما باجى اشرب او اكل حجات او اشرب سوائل دايما بنسبة كبيرة قوووى بشرق *****
وشكرا

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
كيفية التخلص من هذا الفيرس عزت محمد برامج الحماية 3 14-07-2011 06:13 PM
كيفية التخلص من رسالة mahmood70 صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 5 08-01-2011 01:36 PM
كيفية التخلص من ديب فريز ؟؟؟ WIGAN برامج 5 14-06-2007 04:54 PM
كيفية التخلص من الرسالة الترحيبية لمايكروسوفت الوفاء للوطن صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 7 13-06-2005 08:31 PM
كيفية التخلص من بارتشن دون برامج مساعده؟ Berwari برامج 2 15-06-2004 12:26 AM
08-04-2011, 03:18 AM
hassan vista 07 غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 0
تلقى 14 إعجاب على 3 مشاركة

بتمنى من ربنا أنه يشفيك إن شاء الله وتكون بأفضل حال عطول
وبطل تنام على مخده عالية وحاول كده سوري منك (تنف تحت الحنفية علطول بي مش جامد أوي عشان متتعبش)
وإن شاء الله مرة فمرة راح تكون كويس

08-04-2011, 02:19 PM
khaled99 غير متصل
عضوية الشرف
إعجاب: 3,609
تلقى 1,726 إعجاب على 624 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1132 موضوع

أخى الله يشفيك ويعافيك
استعمل لبان الدكر " الكندر " منقوع فى ماء ساخن وان شاء الله بينفعك كتير
مرة أخرى شفاك الله

ادعوا لأخوانكم
فهم فى أمس الحاجة اليكم

11-04-2011, 11:15 PM
Dr Dana غير متصل
عضوية الشرف
إعجاب: 79
تلقى 372 إعجاب على 162 مشاركة

و رحمة الله و بركاته
طبعا ممكن تكون الحساسية هى المسبب الاساسي لكل هذه الاعراض خاصه انها احياانا تكون شديدة و احيانا تزول
اولا يحب ان تتناول علاج للحساسيه و لكن مشكلته ان علاج الحساسيه يب ان يستمر لمدة طويلة مع التاكد من عدم وجود اى مانع لتناوله عليك مثل ارتفاع ضغط الدم مثلا
بالنسبة للاختناق الذى يحدث لك فيجب عليك الذهاب لطبيب الانف و الاذن مرة اخرى لفحص انفك و زورك لان ممكن تكون الحساسية تسببت فى وجود ما يشبه اللحميه فى انفك من الداخل لذلك يجب الفحص
ادعو الله لك بالشفاء العاجل

كيفية التخلص من االمخاط ///البلغم/////؟

English