أستغفر الله العظيم ,, اللهم لك الحمد

العودة   منتديات داماس > برامج الكمبيوتر والانترنت > صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

14-01-2011, 09:13 PM
sonicasa غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة

مشكله ارجو الحل السريع ظهور صفحه GRUB4DOS

مشكله السريع GRUB4DOS ورحمه الله وبركاته

انا محتاج جدا للمساعده وارجوا من الله ثم منكم الحل

انا كنت مصطب نسخه وندوز عاديه جدا بس ظهر خطأ فيها اسمه nsis error
وكان مخلينى مش عارف اخش على النت ولا اصطب اى برنامج جديد ويعتبر كان موقفلى الجهاز كله فقولت اغير النسخه
وانا مش عندى سى دى
فبصطب من على الفلاشه عادى خالص بقالى سنه بعمل كدا بس المره ديه طلعتلى صفحه غريبه عند عمل ريستارت للجهاز علشان يقرا الافلاشه
اسم الصفحه ديه GRUB4DOS 0.4.4
ومكتوب WINDOWS XP/2000/2003 SETUP-FIRST AND SECOND PARTS
مش عارف اعمل ايه بس انا لقيته بيعد تحت علشان يعمل BOOT فقولت اسيبه راح خلص ودخل على صفحه التثطيب العاديه قولت الحمد لله كويس اخترت البرتشن اللى عايز انزل عليه النسخه وعملتله فورمات وبعدين عمل كوبى للملفات وقالى هيرستر علشان يكمل التثطيب ولما رستر رجعت الصفحه تانى بتاعه GRUB4DOS 0.4.4
قولت اسبها برده بس المره ديه العد بيخلص ويعمل ريسترت وترجع تانى وتعد تانى وتعمل ريستارت مش عارف ايه الحل ولا عارف انزل نسخه وليه اصلا عمل كدا ؟؟؟؟؟؟
ارجو المساعده

وشكرا لداماس

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
ارجو الحل والرد السريع لمشكله بتسطيب وندز xp msss_msss جديد عالم الويندوز, اسئلة وحلول واستفسارات ودروس وشروحات الويندوز 7 27-08-2015 05:22 PM
مشكله فى ويندوز 8.1 ارجو الحل DX2010 جديد عالم الويندوز, اسئلة وحلول واستفسارات ودروس وشروحات الويندوز 3 24-12-2013 02:01 AM
ظهور مشكله بعد تنصيب 8.1 انتربرايز ارجو المساعده muhee جديد عالم الويندوز, اسئلة وحلول واستفسارات ودروس وشروحات الويندوز 6 23-10-2013 02:55 PM
ظهور خطاء عند تبويت نظام الماك علا جهاز pc جميع المواصفات متطابقة ارجو الحل أسير الغيرة أنظمة و برامج الماكنتوش Mac OS & Apps 2 14-06-2013 07:32 PM
مشكله بسيطه Internet Explorer بالصور ارجو الرد السريع taherallam صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 7 23-10-2009 07:58 AM

14-01-2011, 09:18 PM
Dreams غير متصل
مؤسس وإداري
إعجاب: 7,657
تلقى 7,188 إعجاب على 539 مشاركة
تلقى دعوات الى: 3381 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى عدم اعجاب واحد على مشاركة واحدة

يبدو انك فقط بعض الملفات الذى هى مدمجه فى الفلاش وعليك باعاده بناء النسخه من جديد على الفلاش

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك ولعظيم سلطانك

دليل المواقع الاسلاميه

Quran

tv Quran

DamasGate
------------------------------

{فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ}
Dreams' Boot
الاصدار الاول
الاصدار الثانى
الاصدار الثالث
الاصدار الرابع