أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده



العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > صور - طرائف - الغاز - مسابقات - تسالي - مرح - نكت - فوازير


مواضيع مميزة  


آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة


29-12-2010, 02:14 AM
قمرالشام غير متصل
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 206891
تاريخ التسجيل: Jan 2009
المشاركات: 7,011
إعجاب: 1,299
تلقى 3,511 إعجاب على 936 مشاركة
تلقى دعوات الى: 2 موضوع
    #16  

02:14 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moseba 
أول ما قرأته تذكرت نكته تقول
مرة واحد مصرى يسأل واحد لبنانى ويقوله عامل إيه فى حياتك
فقال اللبنانى: الصبح سايق هامر وبالليل عايش مع قمر وأنت عامل إيه؟
فقال المصرى: بالصبح سايق تريلا وباليل عايش مع غوريلا.....
هههههههه


أما ده ففكرنى بمثل مصرى بيقول
"ضرب الحبيب زى أكل الزبيب"


هههههههههههههه
وده هو صح الصح


ميسووووووووو
هو إنت إسمك إيه
ده إنت
آه إفتكرت إنت مصيبه





29-12-2010, 02:29 AM
Eng_Ahmed غير متصل
عضوية الشرف
رقم العضوية: 336251
تاريخ التسجيل: Jun 2010
الإقامة: مصر
المشاركات: 1,835
إعجاب: 837
تلقى 601 إعجاب على 197 مشاركة
تلقى دعوات الى: 372 موضوع
    #17  

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moseba 
أول ما قرأته تذكرت نكته تقول
مرة واحد مصرى يسأل واحد لبنانى ويقوله عامل إيه فى حياتك
فقال اللبنانى: الصبح سايق هامر وبالليل عايش مع قمر وأنت عامل إيه؟
فقال المصرى: بالصبح سايق تريلا وباليل عايش مع غوريلا.....
هههههههه



حلو المثل ده اوي ياميسوووووووووو ههههههههههههههههههههههههههههههه


**أمثال مصرية**


في الشارع عروسة وفى البيت جاموسة


اللي ما تعرفش ترقص تقول الأرض عوجة



هو حرام برده تقولوا المثل ده على نفسكو يعني



تفكرتُ في حشري ويوم قيامتي*** فريدا وحيدا بعد عزٍ ومنْعةٍ
تفكرت في طول الحساب وعرْضه ***ولكن رجائي فيك ربي وخالقي
وإصباح خدي في المقابر ثاويا ***رهينا بجُرمي والتراب وساديا
وذُل مقامي حين أُعطى كتابيا ***بأنك تعفو يا إلهي خطائيا

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
صلاحُ أمرك للأخلاق مرْجعُه *** فقوم النفس بالأخلاق تسْتقم

29-12-2010, 02:31 AM
moseba غير متصل
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 164154
تاريخ التسجيل: Sep 2008
الإقامة: DamasGate
المشاركات: 5,149
إعجاب: 1,525
تلقى 977 إعجاب على 185 مشاركة
تلقى دعوات الى: 7 موضوع
    #18  

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قمرالشام 
ميسووووووووو
هو إنت إسمك إيه
ده إنت
آه إفتكرت إنت مصيبه

ده أنا يا أم أنس
مصيبة
محمد مصطفى سعيد الرفاعى
لو نسيتى أفكرك بأيام العصابة



29-12-2010, 02:33 AM
Eng_Ahmed غير متصل
عضوية الشرف
رقم العضوية: 336251
تاريخ التسجيل: Jun 2010
الإقامة: مصر
المشاركات: 1,835
إعجاب: 837
تلقى 601 إعجاب على 197 مشاركة
تلقى دعوات الى: 372 موضوع
    #19  

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moseba 

ده أنا يا أم أنس
مصيبة
محمد مصطفى سعيد الرفاعى
لو نسيتى أفكرك بأيام العصابة

ايه ده ياميسو هو انتوا كنتوا عملين عصابة كمان

29-12-2010, 02:40 AM
waleder غير متصل
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 57509
تاريخ التسجيل: Oct 2006
المشاركات: 5,116
إعجاب: 2,907
تلقى 726 إعجاب على 103 مشاركة
تلقى دعوات الى: 91 موضوع
    #20  

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moseba 

ده أنا يا أم أنس
مصيبة
محمد مصطفى سعيد الرفاعى
لو نسيتى أفكرك بأيام العصابة




ليه كده
بكره هيعتقلوك
ضاع مصيبه



29-12-2010, 02:45 AM
قمرالشام غير متصل
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 206891
تاريخ التسجيل: Jan 2009
المشاركات: 7,011
إعجاب: 1,299
تلقى 3,511 إعجاب على 936 مشاركة
تلقى دعوات الى: 2 موضوع
    #21  

أنا ما نسيت إيام العصابه
وخصوصا الزعيم بتاعكم ده كان جنااااااااااااان
بالمناسبه لو هو لسا الزعيم بتاعكم أنا هستسلم فورا
بس يظهر إنتو نسيتو مين إلي انتصر بالآخر

29-12-2010, 02:49 AM
Eng_Ahmed غير متصل
عضوية الشرف
رقم العضوية: 336251
تاريخ التسجيل: Jun 2010
الإقامة: مصر
المشاركات: 1,835
إعجاب: 837
تلقى 601 إعجاب على 197 مشاركة
تلقى دعوات الى: 372 موضوع
    #22  

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleder 



ليه كده
بكره هيعتقلوك
ضاع مصيبه

يعتقلوا مين ميسووو وانا موجود ابدا قائد حركة الكفاح الرجالية انا المحامي الخاص بيه ومحدش يقدر يعتقله في وجودي

29-12-2010, 02:49 AM
Eng_Ahmed غير متصل
عضوية الشرف
رقم العضوية: 336251
تاريخ التسجيل: Jun 2010
الإقامة: مصر
المشاركات: 1,835
إعجاب: 837
تلقى 601 إعجاب على 197 مشاركة
تلقى دعوات الى: 372 موضوع
    #23  

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قمرالشام 
أنا ما نسيت إيام العصابه
وخصوصا الزعيم بتاعكم ده كان جنااااااااااااان
بالمناسبه لو هو لسا الزعيم بتاعكم أنا هستسلم فورا
بس يظهر إنتو نسيتو مين إلي انتصر بالآخر
مين الزعيم ده

29-12-2010, 02:56 AM
moseba غير متصل
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 164154
تاريخ التسجيل: Sep 2008
الإقامة: DamasGate
المشاركات: 5,149
إعجاب: 1,525
تلقى 977 إعجاب على 185 مشاركة
تلقى دعوات الى: 7 موضوع
    #24  

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد الخصوصي 
ايه ده ياميسو هو انتوا كنتوا عملين عصابة كمان
يااااااااااااااااااااه
دى كانت أيام يا عم أحمد
العصابة الدماسيية
بس كانت ضد المشرفيين والإدارة وكان متزعمها الأخ محمود قبل ما يكون مشرف
هو و that's me
كانت أياااااااااااااام
بس إنتهت من زماااااااااااااااااااااااااااااان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleder 



ليه كده
بكره هيعتقلوك
ضاع مصيبه

ولا بيهمنا يا أستاذ رمضان
أخوك يفوت فى الحديد
مكوتى وقصديرى فى أيدى
ووالإلتحام أقصد اللحام شغاااااااااااااااااااااااااااال


29-12-2010, 03:06 AM
moseba غير متصل
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 164154
تاريخ التسجيل: Sep 2008
الإقامة: DamasGate
المشاركات: 5,149
إعجاب: 1,525
تلقى 977 إعجاب على 185 مشاركة
تلقى دعوات الى: 7 موضوع
    #26  

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد الخصوصي 
مين الزعيم ده
ده كان أخر الزعماء فى العصابة بعد ما إنتصرنا والحمد لله
ودى صورته

فى هذا الموضوع
هاتعمل إيه لو..................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

29-12-2010, 03:09 AM
moseba غير متصل
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 164154
تاريخ التسجيل: Sep 2008
الإقامة: DamasGate
المشاركات: 5,149
إعجاب: 1,525
تلقى 977 إعجاب على 185 مشاركة
تلقى دعوات الى: 7 موضوع
    #27  

وخلاص بكده نوكل أحمد الخصوصى المحام الخاص تبعى وتبع الرابطة
ولسه لما نشوف أخونا ومشرفنا محمود هل هيكون المحامى الخاص بالرابطة كما كان أيام العصابة أم سيتقاعد عن مهام المحاماة


29-12-2010, 04:28 AM
الجازية غير متصل
عضوية الشرف
رقم العضوية: 140028
تاريخ التسجيل: Jul 2008
الإقامة: العالم العربي
المشاركات: 5,802
إعجاب: 1,430
تلقى 2,461 إعجاب على 435 مشاركة
تلقى دعوات الى: 137 موضوع
    #28  

حرام والله هالامثال اغلبها لرجال

وفي مثل عندنا بيقول

لا تصدق الرجال إذا حكى ضد المرأة




"أَمشي على هَدْيِ البصيرة، رُبّما
أُعطي الحكايةَ سيرةً شخصيَّةً. فالمفرداتُ
تسُوسُني وأسُوسُها. أنا شكلها
وهي التجلِّي الحُرُّ. لكنْ قيل ما سأقول.
يسبقني غدٌ ماضٍ.

تُنسَى، كأنِّكَ لم تكن
خبراً، ولا أَثراً... وتُنْسى"

29-12-2010, 05:25 AM
قمرالشام غير متصل
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 206891
تاريخ التسجيل: Jan 2009
المشاركات: 7,011
إعجاب: 1,299
تلقى 3,511 إعجاب على 936 مشاركة
تلقى دعوات الى: 2 موضوع
    #29  

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الجازية 
حرام والله هالامثال اغلبها لرجال

وفي مثل عندنا بيقول

لا تصدق الرجال إذا حكى ضد المرأة

سيبيهم يحكو
دول بيفشو قهرهم وبس

 


أمثال عن المرأه

English

Powered by vBulletin® Version
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
The owner and operator of the site is not responsible for the availability of, or any content provided.
Topics that are written in the site reflect the opinion of the author.
جميع ما يُطرح من مواضيع ومشاركات تعبر عن رأي كاتبها ولا تعبر عن رأي مالك الموقع أو الإدارة بأي حال من الأحوال.