استغفر الله العظيم

العودة   منتديات داماس > اسطوانة الويندوز الخاصة > المرحلة الاولى : إنشاء نسخة مصدرية معدلة

24-10-2010, 07:44 AM
medo_etman غير متصل
عضو جديد
دُعي الى: 0 موضوع
المرحلة الاولى : إنشاء نسخة مصدرية معدلة

ايكونات سطح المكتب بتختفي بعد التسطيب ألحقوني علشان أتخنقت

ايكونات المكتب بتختفي التسطيب

أنا عملت ويندوز sp3 بتحديثات لغايه شهر 10 -2010
بعد النسخه متتسطب الأيكونات بتبقي موجوده علي سطح المكتب عادي
my computer
my document
recycle bin
وطبعا انا محدد الحكاية دي من برنامج nlite
المهم مجرد بقي مأضغط كليك شمال لي سطح المكتب كل الأيكونات تختفي ميظهرش الا
internet explorer بس هو إللي ميختفيش أعمل ايه بقي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وسؤال تاني معلش بيكتبلي أسم النسخه علي سطح المكتب تحت
windoes xp version sp3 وكده
أنا بببرنامج nlite مش محدد خيار أنه يعمل كده أعمل ايه بقي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
ايقونات سطح المكتب مش بتظهر بعد التصطيب مباشره الابعد لما اظهرها cmpo المنتدى العام لتصميم الأسطوانة 3 07-02-2011 11:41 AM
تحياتى للجميع عايز ادمج اسطوانة برامج مع الويندوز تنزل على سطح المكتب بعد التسطيب مصطفى عبدو المرحلة الثالثة : إضافة البرامج و الدرايفرات وبعض ملفات الميديا أو الخلفيات 6 06-01-2011 01:35 PM
اريد ان تظهر ايكونات سطح المكتب الاساسيه دون اختيار classic start menu عمر رزق المرحلة الاولى : إنشاء نسخة مصدرية معدلة 5 15-09-2009 04:26 AM
يريت حد يدلنا على مواقع ايكونات ومواقع ايكونات خاصة بالبرامج ayman2002227 المرحلة الثانية : العمليات التجميليه على النسخة 6 02-09-2008 11:28 PM
تغيير شكل الخط تحت ايكونات سطح المكتب رافت منصور صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 2 23-06-2007 10:39 PM

24-10-2010, 08:15 PM
gmbm غير متصل
عضو جديد

و بخصوص السؤال الثاني هذا حسب راي لانه النسخة اصلية كانت عندي في نسخة xp sata خاصة بجهازي لا اعرف كيف نحذفها

25-10-2010, 12:57 AM
medo_etman غير متصل
عضو جديد

شكرا لردك يا غالي
بس أنا محدد الأيكونات show من البرنامج يعني يظهرهم وبيظهروا فعلا بعد التسطيب يدوبك أضغط كليك علي سطح المكتب او ريفريش كل الأيكونات تتشال بقي ما عدا الأنترنت اكسبلورر

حوار اسم النسخه بردوا من البرنامج في اختيار علشان يظهر الكلام انا مش محدده يعني المفروض متظهرش

ياريت الحل يا جماعه

25-10-2010, 09:16 AM
العنترى غير متصل
عضو فعال

اخى الكريم معنى وجود الفيرجن على سطح المكتب يعنى ان النسخه تم العبث بها من قبل وهذا الخيار كان محدد بالفعل ..

المهم هو يوجد طريقتين الأولى مسح جميع الملفات تحت اسم LAST SESSION الموجوده بالإسطوانه والقايم بكل الخيارات بالأن لايت من جديد لعل وعسى..

الحل الثانى العمل على نسخه جديده لم يعبث بها.

26-10-2010, 11:55 AM
medo_etman غير متصل
عضو جديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العنترى 
اخى الكريم معنى وجود الفيرجن على سطح المكتب يعنى ان النسخه تم العبث بها من قبل وهذا الخيار كان محدد بالفعل ..

المهم هو يوجد طريقتين الأولى مسح جميع الملفات تحت اسم LAST SESSION الموجوده بالإسطوانه والقايم بكل الخيارات بالأن لايت من جديد لعل وعسى..

الحل الثانى العمل على نسخه جديده لم يعبث بها.
شكرا لردك يا غالي
حاشتغل علي نسخه خام وخلاص

rss  rss 2.0  html   xml  sitemap