أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > اعلانات تجارية > الاقسام التجارية > شركات الاستيراد والتصدير والشركات الصينية

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

17-07-2010, 04:00 PM
king of hack غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

وكيلك في الصين YOYBUY -نفسك تشتري حاجات من الصين خايف ان يحدث عمليه نصب عليك حلك الوحيد

وكيلك في الصين YOYBUY -نفسك تشتري حاجات من الصين خايف ان يحدث عمليه نصب عليك حلك الوحيد
انا دورت كتير علي الانترنت ودخلت منتديات عربي واجنبي كثيره عايز اعرف ازاي اشتري اشياء من الصين

www.taobao.com دخلت موقع صيني اسمه
ebayالموقع ده تحفه من اكبر مواقع التسويق في الصين زي
حاجاتهم هناك رخيصه جدا جدا جدا وكل ماتتخيله طبعا صينين هم الاساس دلوقتي
طبعا احنا عندنا مشكله اننا مش بنثق ساعات بتحويل اموال للراجل اللي بيبعلك لانه ممكن ياخد الفلوس ويختفي وتروح فلوسك وطبعا هتكره النت واللي اخترعوه وهتقول ان كله نصب في نصب
بس لو في حد بيشتريلك ويتاكد من الموصفات اللي انتا عايزها منه من منتج معين ويغلفهالك في الاخر علشان مش تنكسر او تبوظ اكيد ده احسن وامن وبالطبع انتا لما بتشتري اصناف وبضاعه من كذا بائع في الموقع هل كل بائع هيبعتلك البضاعه لبلدك بالطبع ده هيكون خراب بيوت وثانيا في الموقع ده مش هينفع اساسا تشتري منه لانه مش بيبيع
yuanغير للصينين والمقيمين في الصين بس وتعاملهم جوه الموقع بالين الصيني
فالبطبع دي ميزه كمان انه بيشتريلك كل البضاعة اللي انتا عايزه من اكثر من بائع ويحفظوها عندهم حتي يكتمل وصول كل البضائع ثم يقيسون وزنها ويخبروك بتكاليف الشحن للبلدك واهني وسليه شحن اضمن واسرع وارخص انهم خبراء بذلك
انا شخصيا اتعاملت معهم كثيرا في شراء منتجات الكترونيه كثيره حيث انني اعمل في مجال صيانة الكمبيوتر فبالطبع يوجود في الصين مستلزمات صيانه واجهزه اختبار فظيعه فابلطبع كنت اول واحد في مصر يمتلك مثل هذه الاجهزه وباقل التكاليف مثال جهاز يقيس الاشاره في الماذربورد الجهاز ده سائلت في النخيلي وبره لقيته خير الله ماجعله خير ب 8000 جنيه مصر طبعا انا ساعتها كرهت الصيانه واللي بيشتغلوها لما دخلت المواقع وبحثت عن الجديد دائما لقيت نفس الجهاز ب 1550 ين يعني مايعادل مصري 1300 لان الين عندهم بمايعادل .80 ثامنون قرش يعني ارخص مليون الف مره من عندنا انا اساسا فكرت جديا اني اجيب مهما اصرف خدمات وشحن واللذي منه اكيد اوفر
وشويه كده وربنا يكرمني بمبلغ محترم اروح جايبلي شويه طبعا الكميه هنا هتوفر معاك اكتر ليه لان مصاريف الشحن والتحويل واللزي منه هتتقسم علي عدد البضاعه اللي انتا جايبها ياعني لو جبت حاجه ب 1000 وصرفت عليها 200 هتكون هيه ب 1200 بس لو جيبت حاجات ب 3000 وصرفت 300 هتكون وقفت عليك 1100 يعني كل ماتعلي بعدد البضاعه هيكون تكلفتها ارخص
انا في مره من المرات كنت بشتري قبل راس السنه انا مش بشغل دماغي بمواعيد طبعا ااكثر العاملين بالكمبيوتر ليس لهم علاقه بالزمن وانا رئيسهم فعملت الطلبيه وتمام وحولت والناس اشترت الباضعه واتحولت لمصر واستلمتها بفتح الكرتونه لقيتهم مغليفنها تمام ميه ميه وباعتلني هديه وكارت معايده وعمالولي تخفيض وبعتولي هديه مش محسوبه يعني كان يوم تظبيط طبعا كان نفسي ايام السنه كلها تكون قريبه من راس السنه يعني الناس دي بتظبط ومحترمين ومنين مدخلت مواقع لم اجد ولو مره واحده شكوي فيهم بل انهم مدعمين وموثوق فيهم من اكثر من موقع مشهور وخش علي جوجل واتاكد
اناا بنقلكم خبرتي في الموضوع ده لان الفتره اللي جايه مفيش سفر للصين وانزل وادور علشان اشوف ارخص الاسعار خلاص زمن التعب انتها انتا في عصر الانترنت ونتا في بيتكم تعمل الطلبيه وتجيلك لحد البيت ونتا باشا ولا تقلق من جمارك ولا يحزنون الناس دول واصلين وموثوق فيهم والجمارك وشركات الشحن الدوليه عارفين ان الموقع ده لا يمكن ان يشتري اشياء مخالفه للقانون الدولي فحط في بطنك بطيخه هولندي واشتري من الصين وعلي البركه والف مبروك علي اول طلبيه ليك وخلاص انتا كده عاديت بقيت مستورد بدون بطاقه استيراد وتصدير ودعولي
هسيبك شويه عن كيفيه عمل الشركه بترتيب وازاي تسجل عندهم وازاي تعمل طلبيه وايه المراحل اللي انتا هتمر بيها

م€€
إن YOYBUY الشركة التي تتخصص في تقديم خدمات وكيل الشراء، وهي أسست في2007، وتساعد المستخدمين وراء البحار على شراء المنتجات المختلفة من مواقع الانترنت الصينية. هدفنا المساعدة على شرائكم بدون بذل الوقت الطويل. لا تقلق على المشاكل اللغوية ومشكلات الشحن والدفع. إن YOYBUY فريق فائق يتخصص في خدمات وكيل الشراء. لا تتردد في بدء رحلتك للشراء الدولي!
<<إلى أسواق الترشيح على الانترنت
الثاني، الشبكة تاوباو

www.taobao.com
الشبكة تاوباو مماثلة مع السبكة EBAY، الشبكة EBAY أكبر موقع التسويق على الانترنت في العالم، بينما الشبكة تاوباو أكبر المواقع B2C و C2C في الصين. أسعار المنتجات على الشبكة تاوباو أرخص مما على الشبكة EBAY وIOFFER بكثير وأنواعها أكثر. حتى 2009/7، قد زاد عدد المستخدمين المسجلين على 145 مليونا، وبلغ مبلغ الصفقة 80.9 مليار يوان في النصف الأول من 2009. الثالث، دليل الاستخدام للشبكة تاوباو
كيفية اختيار المنتجات من الشبكة تاوباو بسيطة جدا.
الأول، افتح

http://www.taobao.com
الثاني، ادخل اسم المنتج الذي تود الشراء، ثم انقر على البحث.

الثالث، اختر المنتج الذي يعجبك وانقر على عرض معلوماته التفاصيلة.

حذف صور مخلة بالاداب

الرابع، نسخة ارتباط موقع المنتجات المختارة ووضعه في النص، وكتابة حجمه ولونه. بعد التسجيل في موقعنا، املأ الارتباط، الكمية، المجم واللون، ثم ارسل المعلومات لنا. سنقدم لك السعر الدقيق على مشاهدته في أقرب وقت ممكن. ( في ما يلي دليل استخدام موقعنا )

حذف صور مخلة بالاداب

الرابع، دليل استخدام YOYBUY
عملية الخدمة YOYBUY بسيطة جداالأول، افتح

www.yoybuy.comلتسجيل رقم YOYBUY ، واملأ معلوماتك الشخصية بالتفاصيل (خصوصا عنوانك ورقم هاتفك )-

الثاني، إلى

www.taobao.comأو الأسواق الأخرى على الانترنت لاختيار المنتجات التي تعجبك
الثالث، الدخول إلى

www.yoybuy.com/yoybuy_er.ASPلملء الترتيب، نسخة ولصق ارتباط موقع المنتجات المختارة. واملأ الكمية واللون والحجم والخ. ( اذا اشتريت الملابس، من الأفضل أن تقدم قياسك )

الرابع، في أثناء يوم بعد رسالة ترتيبك إلينا، سيتصل بك موظفYOYBUY لتأكيد الدفع، وطلب منك الدفعة الأولى ( تكلفة المنتجات والشحن المحلي داخل الصين ورسوم الخدمات ).
الخامس، YOYBUY سوف يتم شراء المنتجات المختارة لك في حالة تأكيد دفعك.
السادس، بعد نقل كل المنتجات المختارة من الباعة المعيين إلينا ، نقيس الوزن اذا كان لا يوجد أي مشكلة في الكمية والجودة. ثم نخبرك الوزن الدقيق وتكلفة الشحن الدولي، وطلب منك الدفعة الثانية ( تكلفة الشحن الدولي واختلاف الأسعار للمنتجات ).
السابع، سوف نرتب لك شحن الحزمة في حالة تأكيد دفعك الثاني، وسنقدم لك رقم الشحن لتتمكن من متابعتها على الانترنت.

والموقع بيديك خصم 50% من شركه الشحن الدوليه ems

http://www.ems.com.cn/serviceguide/e...biao-zhun.html
ده سعرهم الطبيعي طبعا للشركه خصم

http://www.yoybuy.com/shipping.asp
بعد تنفيذ تحويل الاموال وشراء الطلبيه سوف يتم وزن الطلبيه لك وسوف ينصحوك باي شركه شحن الافضل والاسرع والاوفر ونتا لك الاختيار
الوزن في شركات الشحن بيتحسب ب 500 جرام يعني نصف كيلو وكل نصف كيلو زياده بيكون ليه حساب
مثال 227.5 يوان ده اول نص كيلو وكل نص كيلو زياده ب60 يوان مايعادل مصري لو كيلو 287.5 يوان
يكون بالمصري 230 جنيه
م€€
م€€

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
ملابس من الصين,الات من الصين,احذية من الصين,حقائب من الصين لؤلؤة الصين الدولية فساتين الزفاف وفساتين السهرة والالبسة والاقمشة والأزياء 1 11-02-2016 07:48 AM
الات من الصين,احذية من الصين,حقائب من الصين ,تقليد ماركات من الصين china2arab شركات الاستيراد والتصدير والشركات الصينية 1 20-08-2011 06:35 PM
ستوكات من الصين,استوكات من الصين , للراغبين زيارة الصين,و الاستيراد لؤلؤة الصين الدولية شركات الاستيراد والتصدير والشركات الصينية 33 31-01-2011 12:48 PM
السيراميك من الصين,ورق الجدران من الصين ,ارضيات من الصين china2arab شركات الاستيراد والتصدير والشركات الصينية 0 31-05-2010 05:10 PM
ملابس نسائية من الصين ,الات من الصين,احذية من الصين,حقائب من الصين لؤلؤة الصين الدولية فساتين الزفاف وفساتين السهرة والالبسة والاقمشة والأزياء 0 24-04-2010 08:59 PM
17-07-2010, 05:40 PM
أسامة يوسف غير متصل
عضو ذهبي
إعجاب: 229
تلقى 75 إعجاب على 15 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1 موضوع
يا سلام يا ريت بقى تلحقني بالترجمة الهندي علشان انا الصيني بتاعي مكسر

18-07-2010, 02:07 PM
ma7m0ud غير متصل
الوسـام الماسـي
إعجاب: 1,986
تلقى 579 إعجاب على 122 مشاركة
تلقى دعوات الى: 2654 موضوع
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أسامة يوسف 
يا سلام يا ريت بقى تلحقني بالترجمة الهندي علشان انا الصيني بتاعي مكسر
الموضوع كبير قوووى هههههههههه تقبل مرورى

18-07-2010, 02:27 PM
Green Diamond غير متصل
عضـو
إعجاب: 100
تلقى 41 إعجاب على 15 مشاركة
موضوع جميل
تسلم إيدك وبارك الله فيك

25-07-2010, 06:14 AM
king of hack غير متصل
عضو جديد
شكرا لكم و اي حد فيكم عايز يستفسر عن شئ انا موجود

26-07-2010, 04:10 AM
مهندس أحمد غير متصل
عضو محترف
تلقى 2 إعجاب على 2 مشاركة
كم المدة من تاريخ الشراء حتى الاستلام؟

بنفع تصل لغزة :)

لازم عن طريق الانفاق أكيد

30-07-2010, 08:17 PM
محمد فاروق رشاد غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 52
تلقى دعوات الى: 8 موضوع

للاسف انا زرت الموقع من قبل ولكن احاول دعم المنتج العربى حتى لاتغلق مصانعنا ونصبح صالات عرض لدول العالم
حتى اجد لى ولك عملا" منتج
وماذا بعد الغزو السلمى للصين ماذا سوف يفعلون بنا بعد نفاذ نفطا الذى وهبنا الاحترام المؤقت الغير مكتمل

14-08-2010, 08:47 PM
king of hack غير متصل
عضو جديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهندس أحمد 
كم المدة من تاريخ الشراء حتى الاستلام؟

بنفع تصل لغزة :)

لازم عن طريق الانفاق أكيد
اسف لتاخري في الاجابه لكثره انشغالي
بالنسبه للموقع يدعم جميع انحاء العالم والمده للشراء وحتي الاستلام تكون مابين 15 يوم حد اقي 30 يوم ده في حاله تاخر الباعه في ارسال البضائع للشركه

07-07-2014, 02:48 AM
Jihan1 غير متصل
عضو جديد
جزاك الله خير على الموضوع الاكثر من راىع ممكن يااخ تساعديني بانك ترسلي ايملك عشان بستفسر منك استفسار اكون لك شاكره لو ساعدتني

10-09-2014, 10:10 AM
عاشق الحرفين غير متصل
عضو جديد
ورحمه الله وبركاته

ممكن تتواصل معاي على الايميل ahmed_com77@hotmail.com

English