أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > المنتدى الاسلامي

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

16-06-2010, 03:33 PM
my_king_2010 غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 4
تلقى 12 إعجاب على 7 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

أخي بيهددنا انه هيموت نفسوا لو مجوز وحده وهو دلوقتى عاصى امى وعاصى ابى

اخى فى الجامعة ومتدين جدا وصاحب ولد اخلاقة مش كويسة خلاه يتعرف على واحدة وهى اخلاقها مش كويسة ولعبت عليه خليته يتمسك بيها لدرجة قال والدى ((انا مبيحبش حد يقول عليها كلام وحش)) وهو دلوقتى بيهددنا انه هيموت نفسوا لو مجوزهاش وهو دلوقتى عاصى امى وعاصى ابى واخواتى البنات علشانها ماما مش موافقة عليها اطلاقا واحنا عيلة متدينة جدا انجدونى فما الحل وشكرا لاهتمامكم ارجوكم ان تردو على

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
أينَ بغدادُ عنّا؟! سناء منتدى الشعر العربي والخواطر والنثر 5 28-09-2014 06:36 PM
هرب من الخدمه 8-2011 لو سلم نفسوا هيتحاكم ازاى احمد عمارر مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 1 11-07-2013 12:47 PM
موقع لتحميل صور المسنجر المتحركة Winks وحده وحده حسب اختيارك snake_2010 برامج 4 03-08-2007 12:31 PM
اول اصدار لدوس Prince of Persia قسوم العاب كمبيوتر PC Games 7 22-02-2007 12:56 AM
Tiny Firewall : أينَ المُنَافِسُون ؟ Abu Taha برامج الحماية 29 07-09-2004 02:26 PM
16-06-2010, 07:43 PM
bejo غير متصل
عضو محترف
إعجاب: 55
تلقى 69 إعجاب على 23 مشاركة
ممكن تدخلوا طرف تانى فى الموضوع - واحد قريب لكم ويكون اخوك ما بيكرهوش - ويقعد معاه بدون مايحسسه انكم متفقين معاه ويحاول يتقرب منه ويصاحبه كويس عشان يعرف كويس الناس دى اثرت على اخوك ازاى وبعد كده يحاول يشده بالبطئ للصلاة والدين ويعرفه ان رفض الوالدين مبنى على حبهم ليه وان اللى اختارها لاتناسب دينه ولا اخلاقه ... طبعا مع عدم تدخل اى حد منكم فى الموضوع واخد الموضوع بسياسة ..

والله المستعان - ( لاتنسوا الدعاء المتواصل له - لانه فى محنة وربنا يفكها عنه ) ...

الله المستعان

17-06-2010, 01:42 PM
احب الخير غير متصل
عضوية الشرف
إعجاب: 8,249
تلقى 416 إعجاب على 87 مشاركة
تلقى دعوات الى: 484 موضوع
.. وبعد

شكر الله لكم اخي الحبيب ثقتكم باخوانكم

لكن هكذا امور لا تبحث عن حل لها في المنتديات ( يكتب فيها كل من اراد بخبرة او بدون خبرة )

وعندها قد يضر الانسان وهو يحسب انه مصلح ..

واحببت ان اضيف الا يوجد شخص ( شيخ - امام مسجد - مصلح اجتماعي - قريب ذو نفوذ باعائلة ... الخ )

قريب منكم يستطيع ان يتدخل بهدوء ويلملم شتات الموضوع بعيد عن تدخل اطراف خارجية قد تضر بدخولها ..

واعيد كلام اخي الحبيب bejo

( لاتنسوا الدعاء المتواصل له - لانه فى محنة وربنا يفكها عنه )
قد يكون في حالة خارج ارادته ( احتمال - عمل سحر او شيء من هذا القبيل ) توقع مني وليس تأكيد

وفقنا الله واياكم لصالح الاعمال والاقوال ..

19-06-2010, 03:33 PM
يوسفباشا غير متصل
عضو مميز
إعجاب: 88
تلقى 61 إعجاب على 33 مشاركة
طبعا انا الحقيقه لان اتدخل برايى فى الموضوع لانه عسى ان يفسد القضيه لذلك لان املك الا ان اقول : اللهم اهده يا رب العالمين هو وشباب المسلمين اجمعين ورده الى دينك ردا جميلا ووفقك الله اخى الكريم واعانك عليه اللهم امين

فضل ......... وليس امر............

صلى على نبى الرحمه

28-06-2010, 01:13 AM
my_king_2010 غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 4
تلقى 12 إعجاب على 7 مشاركة
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يوسفباشا 
طبعا انا الحقيقه لان اتدخل برايى فى الموضوع لانه عسى ان يفسد القضيه لذلك لان املك الا ان اقول : اللهم اهده يا رب العالمين هو وشباب المسلمين اجمعين ورده الى دينك ردا جميلا ووفقك الله اخى الكريم واعانك عليه اللهم امين
اولا اشكرك كل من رد على الموضوع وافدنا لكن نحن نريد اراء لنرى الحل المناسب له ونشوف ايه اللى هيحصل ارجو منك ان تقول رايك وعلى العلم نحن ذهبنا الى شيخ ولم يجدى شئ والشيخ يعمل بالقرأن وارجو منكم الارء فقط لا غير ولكم اجرا عظيم سلام فى امان الله

أخي بيهددنا انه هيموت نفسوا لو مجوز وحده وهو دلوقتى عاصى امى وعاصى ابى

English