أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > المنتدى الاسلامي

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

04-03-2010, 03:43 PM
مساعده غير متصل
موقوف
إعجاب: 11
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

الرجاء المساعده من المشايخ والدكاتره (باللع عليك ادخل وساعد)

بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على محمج صلى الله عليه وسلم
طبعا الموضوع اللى انا عايز حضراتكم فيه مهم واكيد كل اللى هيعرفه هيقول ده متكرر لا ابد
اولا:قبل الاقتراحات اخوانى ارجوا ان اللى ميعرفش ميفتيش فتوى ياخد بيها الذنب طبعا الموضوع عباره عن مجموعه من الاسئله عن العاده الملعونع وهى العاده السريه :
السوال الاول :هل العاده السريه حرام؟ولو حرام هل تعتبر من الكبائر؟
السوال الثانى:هل الاضرار بتاعتها اللى بنسمع عنها حقيقيه ولا لا؟
السوال الثالث:ده اهم سوال اللى فعلا هيكون الموضوع متيز بسببه ان كانت الاضرار التى يقال عنها حقيقه (ضعف الذاكره الام الظهر المفاصل ...........)كيف يمكن علاج هذه الاضرار؟وكيف يمكن تعويض التلف الذى تسببه تلك العاده ؟وكيف يمكن تعوي النقص؟وتعويض المنى؟ انا عارف ان اهم اجابه هة ترك العاده نفسها لكن احنا عايزين نعرف غذاء مثلا او ممارسه رياضه او....او......... وهكذا .
انا بشكر كل واحد هيحاول معانا بس رجاء اللى يجاوب يكون متاكد لانى الاجابات ديه انا هاقولها للناس كتير بيمارسوها فا مش عايزين ناخد ذنب عليها واسال الله العلى العيم ان ينفعنا ويهدينا ويهدى شباب الاسلام والمسلمين .وفعلا بجد انا بقيت بحس ان منتدى داماس ده حتى منى. والرجاء المساعده المشايخ والدكاتره (باللع ورحمه الله وبركاته وارجوا لو كان فى اجابات ان يثبت هذا الموضوع

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
لو بتحب مصر بجد ادخل بالله عليك محمد البدرى أرشيف المواضيع المخالفة والمحذوفات 6 21-11-2009 03:55 AM
إلى كل من له غيره على الإسلام و المسلمين _._ ادخل بالله عليك الموضوع مش محتاج تفكير عاشق البلانكو ا أرشيف المواضيع المخالفة والمحذوفات 0 09-10-2009 11:11 AM
تم التعديل .. قصة حصلت مع الحبيب المصطفى عليه صلوات الله وسلامه .. بالله عليك ادخل aboahmedsy المنتدى الاسلامي 11 05-05-2008 10:04 PM
04-03-2010, 04:22 PM
أبو أدهم غير متصل
الوسـام الماسـي
إعجاب: 880
تلقى 1,951 إعجاب على 721 مشاركة
تلقى دعوات الى: 123 موضوع
لا حول ولا قوة إلا بالله!

الله عز وجل يهدي شباب المسلمين ويحفظهم من كل سوء.

الأضرار كثيرة سواء في الدين أو في الدنيا، ويمكنك أن تكتب في جوجل عبارة : "أضرار العادة السرية" لتعلم خطورة هذا الأمر.
وأنا كتبت هذه العبارة الآن فخرج لي 318000 نتيجة!

هذا الرابط منها أعتقد أنه يكفي:

http://quran.maktoob.com/vb/quran2035/

الرجاء المساعده من المشايخ والدكاتره (باللع عليك ادخل وساعد)

English