أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > المنتدى العام

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

25-11-2009, 10:06 AM
sasa717 غير متصل
عضو مشارك
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع

انتوا فهمتوا غلط

انتوا فهمتوا

انا حبيت بس اقول انا انكم فهمتوا الموضوع غلط وياريت نركز في كلامنا وتعرفوا ليه الي بيحصل ده

بس اول حاجه ياريت ما تملش وتكمل الموضوع لحد اخره انتوا فهمتوا

اولا الموضوع مش موضوع ان المصريين زعلانين عشان الكورة وعشان كأس العالم

أكرر أكرر
الزعل مش عشان كأس العام والكوره , تتحرق الكورة لو هتعمل بين الاخوة كده

الموضع وياريت كل الي هنا يفهمه صح هو كالتالي .
ان المصريين مش زعلانين علي الكورة اولاً لأن اللعب لازم حد يكسب وحد يخسر وياما كسبنا وياما خسرنا

ياريت بقي نركز في الكلام الجاي عشان تعرفوا ايه الي وصل الموضوع لكده
الي خلي ده يحصل هو كالتالي :

- بعد انتهاء الماتش بين مصر والجزائر وتم والحمد لله فوز الجزائر (طبعا الحمد لله علي كل شئ) حصل كالتالي .
- قام جمهور الجزائر مع انه فائز بالجري وراء المشجعين المصريين بالسلاح الابيض وضرب المصريين سواء كانوا رجال اوسيدات بدون اي اسباب ومش عارف ليه عملوا كده ؟؟؟؟

- مما أدي الي هروب المصريين وفزعهم وأضر اخواننا السودانيين الي اخفاء المصريين داخل بيوتهم لان الجمهور الجزائري كان بالشوارع يبحثون عن اي مصري ليقومون بضربه , ومش عارف ليه عملوا كده ؟؟؟؟

- قاموا الجزائريين بتكسير جميع الاتوبيسات المصرية والمصريين بداخلها قاموا بتكسر الزجاج كله بالطوب الكبير مما ادي الي حدوث الكثير من الاصابات بين المشجعين المصريين ومش عارف ليه عملوا كده ؟؟؟؟

- قاموا بتدمير وتكسير جميع المصالح المصرية في الجزائر مثل شركة أوراسكوم وشركة مصر للطيران واي شركة مصرية علي ارض الجزائر (مع العلم ان شركة اوراسكوم يشتغل فيها اكثر من 4000 جزائري نعم اكرر 4000 وكانت الراعي الرسمي لمنخب الجزائر لأكثر من 5 سنين ) , ومع العلم ان هذه الشركات في حماية الحكومة الجزائرية ولم تتدخل لحماية الممتلكات المصرية او المواطنيين المصريين بل جعلتهم يفعلون ماشائوا, ومش عارف ليه عملوا كده ؟؟؟؟

- قاموا بأرهاب وضرب اي مواطن مصري في الجزائر بل والمضحك في الامر ان الجزائريين في الخارج قاموا بالاعتداء علي اي مواطن مصري معهم , ومش عارف ليه عملوا كده ؟؟؟؟

- قاموا بحرق علم مصر(بلدي الحبيب) وداسوا عليه بأقدامهم وسيارتهم مع اننا اخوه , كما لو اننا اعدائهم , ومش عارف ليه عملوا كده ؟؟؟؟

- كل مواطن مصري في الجزائر تم الاعتداء عليه بالضرب ولم تحميه الحكومة بل تركته ,ومش عارف ليه عملوا كده ؟؟؟؟

- قبل الماتش تم اخراج عدد من المساجين الجزائريين وبعضهم مسجل خطر وارسالهم الي السودان لضرب الجمهور المصري , ومش عارف ليه عملوا كده ؟؟؟؟

- في حين ان سفارة الجزائر قامت بحمايتها الحكومة المصرية بكل قوتها من غضب الشعب المصري . وهذا لم تفعله حكومة الجزائر مع الممتلكات المصرية , ومش عارف ليه عملوا كده ؟؟؟؟

عرفتوا ليه بقي الشعب المصري غاضب ومثار من الشعب الجزائري مش عشان الكورة وكأس العالم يتحرق كأس العالم الي يخلي دولتين يحصل بينهم كده

فياريت بقي نفهم اسباب غضب الشعب المصري كويس ومش كل حد مش فاهم يطلع ويقول الكورة , كان ممكن الماتش ينتهي عادي جدا لو لم يفعل الجمهور الجزائري هذا . انه اهان اخوه المصري وجري وراه بالسلاح

ملحوظه . قبل كتابة رد ادخل علي اليوتيوب وابحث عن ماذا فعل جمهور الجزائر بالجمهور المصري وستري بنفسك ما اتحدث عنه

وياريت ماحدش يفهم ان موضوع الغضب عشان كورة وكاس العالمانتوا فهمتواانتوا فهمتواانتوا فهمتوا

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
اوتوا بايلوت برنامج النشر التلقائي على الفيس جنة الرحمن شركات التسويق 0 01-02-2015 06:26 PM
ياجماعه انتوا مش بتردوا عليا ليه دنا محتاسه على الاخر hemy مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 2 02-07-2011 08:02 PM
هوا انتوا هنا .. البــــاســـل صور - طرائف - الغاز - مسابقات - تسالي - مرح - نكت - فوازير 15 29-02-2004 01:08 PM
25-11-2009, 07:17 PM
khaledabofaid غير متصل
عضو محترف
تلقى 275 إعجاب على 130 مشاركة
أخى الحبيب

كل عام و أنت بكل خير

و كل عام و كل الجزائريين بكل خير

و يارب يأتى علينا العيد القادم لنكون فعلا قد حققنا وحدة إسلامية التى نجح فيها بلاد أوربا و فشلنا بالرغم من أننا شعوب عربية أصلها واحد و نخوتها متأصلة فى العروق

اللهم آمين يارب العالمين

أنا لا أدعى أننى من المتبعين لكرة القدم و صدقنى لو مباراة كرة القدم عند باب بيتى لما نزلت لإشاهدها ليس تصغيرا لشأن من يذهبون للمباريات أستغفر الله و لكن لأنى أرى أن هناك أمورا أهم كثير من كرة القدم علينا الإنشغال بها بكل ما أُوتينا من قوة و عقل

أخى الحبيب

المشكلة بدأت عندما نسى الشعبين أننا إخوة

و أن الإخوة قد يتشاجران

و لكن أن تصل المشاجرة الى الحد الذى يشابه ما حدث بين قابيل و هابيل فهذا أمر مرفوض تماما و علينا إزالة أسبابه فورا

و إن لم نستطع أن نتغلب على الأسباب علينا مغادرة السا حة فورا

و أنا أوجه كلامى لكل مصرى و لكل جزائرى أيضا

و الكل يعرف أن إعلامنا كعرب إعلام موجه من الطراز الأول

إذ كيف يجتمع إعلامى بلدين على التراشق البغيض فى أيام العيد

أى مجرد صدفة ؟؟ لا أعتقد تماما

إذا هناك من الأمور ما سيتضح ربما فى وقت لاحق

و سُيلقى بالمتسبب فى هذه الأزمة فى مزبلة التاريخ

لهذا أنا ارى لأن نكف ألسنتنا عن تأجيج هذه الفتنة

و أن يقول كل منا كلمة تهدئ النفوس و تنزع الأحقاد

أعرف ان كلامى هذع لن يلقى القبول من الغالبية و لكنه الموجود فى صدرى فعلا

اللهم ردنا الى دينك مردا جميلا

اللهم ثبتنا على الحق البين

و شكرا لك أخى الفاضل على دعوتك لى لزيارة موضوعك

و كل عام و أنت بكل خير

25-11-2009, 08:58 PM
عبدالالاه نور غير متصل
موقوف
إعجاب: 544
تلقى 43 إعجاب على 36 مشاركة
تلقى دعوات الى: 2 موضوع

"يا أيها الذين آمنوا اذا جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا ...."
و قال أيضا" لولا اذ سمعتموه ظن المؤمنون و المؤمنات بأنفسهم خيرا و قالوا هذا افك مبين ......"
"اذ تلقونه بألسنتكم و تقولون بأفواهكم ما ليس لكم به علم و تحسبونه هينا و هو عند الله عظيم ولولا اذ سمعتموه قلتم ما يكون لنا أن نتكلم بهذا سبحانك هذا بهتان عظيم"

صدق الله العظيم
أكذوبة روجت فأكدت فانتشرت فصدقت و عليها الحرب أعلنت و أعين الناس عميت و الحقيقة طمست..........: 677:: eye:

25-11-2009, 09:58 PM
sasa717 غير متصل
عضو مشارك
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
شكرا لكل من قام بالرد
وكل عام وانتم بخير
وردي علي الاستاذ / عبدالالاه نور قلته في الموضوع بس الظاهر هو الي مش عاوز يشوف

ملحوظه . قبل كتابة رد ادخل علي اليوتيوب وابحث عن ماذا فعل جمهور الجزائر بالجمهور المصري وستري بنفسك ما اتحدث عنه

علي العموم انا لايمكن اروج عن الفتن لان الفتنه اشد من القتل وانا اعلم هذا جيدا وعلي العموم انا فعلا بحب شعب الجزائر والوطن العربي كله ولا اقصد فتنه اطلاقا لان كلا الشعبين محترمين ومن فعل ذلك قله ولايدل علي الكثره
علي العموم عيد سعيد علا الامة العربيه كلها ويارب ابعد عننا الفتن وهحاول انا عن نفسي كشخص عربي انسي ما جري واهدي من روعي واهدي من الاخرين لكي ننسي وتعو الحياة لطبيعتها واتمني ان يسود الحب الوطن العربي كله ولا نخسر بعض بسبب كورة وهذا الكلام موجه لكلا الشعبين الجزائري اولا ثم المصري

25-11-2009, 10:38 PM
khaledabofaid غير متصل
عضو محترف
تلقى 275 إعجاب على 130 مشاركة
يا إخوان كل عام و انتم بكل خير

تعالوا بتبادل تهنئة العيد

25-11-2009, 11:03 PM
IBN_ALLAM غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 51
تلقى 61 إعجاب على 36 مشاركة

اخى عبد الالاه
انت هو من يروج الى الفتن
وانا اعتقد انك جزائرى
وانت تريد ان تنسى الغدر والحقد والغل الذى تكونونه لنا فى مصر (( ام الدنيا ))
لماذا كل هذا
احنا عملنا فيكم ايه غلط
انتوا نسيتوا مين هيا مصر
انتوا نسيتوا عبد الناصر
ده حتى الكلب لا ينسى الجميل
ما بالكم انتم
انتوا بعد اما غلبتوا بالرعب والتهديد والحظ
تقوموا تضربوا .........
احنا اللى عملناكم اسم ودلوله
احنا اللى شركتنا بتاكلوا عيش
تقوموا تحرقوها وتسرقوا كل اللى فيها
وحتى شعار مصر للطيران تحرقوا كلمه مصر
ايه اللى مصر عملته
ماتش يخليكم مولعين مننا كده ليه ؟؟؟؟؟؟
انتم اصلا .......
احنا كان ممكن نبعت الجمهور بتاعنا وانتم كنتم هتهربوا لو فكرتم بس تتكلم قدامه غلط
كان ممكن يحتل الجزائر مش هيستخبى
وكان ممكن برده اننا نبعت اى شويه صعايده من على الحدود كانوا ادبكوا فى السودان يا همج
بس الحمد لله اننا مش زيكم احنا شعب منظم بنتكلم بادب وبناخد حقنا بادب برده
بس للاسف اللى راح هم الصفوة فى مصر تقوموا تضربوهم
بس والله انا متاكد انكم شعب جبان وهمج
انكم لو عارفين ان اللى رايح هم مشجعين على حق
كنتم استخبيتم وهربتم
بدل ما تبعتوا الجيش والرعاع والمساجين ومنتخب الصياع بتاعكم
ان شاء الله هنشوف هتعملوا ايه فى كاس العالم
ابقوا قابلونى فى فرنسا

26-11-2009, 09:28 AM
قمرالشام غير متصل
الوسـام الماسـي
إعجاب: 1,299