أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده



العودة   منتديات داماس > انظمة التشغيل والاوفيس > أنظمة و برامج الماك MacOSX & Apps


مواضيع مميزة  


آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة


22-10-2009, 08:28 PM
VALANDINO غير متصل
عضـو
رقم العضوية: 304381
تاريخ التسجيل: Aug 2009
الإقامة: فى عالم البحار
المشاركات: 778
إعجاب: 1
تلقى 404 إعجاب على 238 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #1  

NEWSFACTOR: Snow Leopard Gets Ready To Pounce on Windows 7 معلومة جديدة بخصوص ويندوز


Apple, Inc. is getting ready to cash in on the complexity of upgrading to Microsoft's Windows 7. Without Windows Vista to kick around in its ads, Apple will note the many steps Windows XP users will have to take and suggest a new Mac as a solution. While Apple's Mac is gaining households, Microsoft's Windows 7 is getting good reviews.

Businesses, schools and individuals are gearing up for the Oct. 22 launch of Microsoft Relevant Products/Services's new operating system, Windows 7. While Microsoft prepares for the rollout and users prepare for changes, Apple is preparing to cash in.

Apple has been mocking Microsoft's Vista operating system in marketing campaigns for more than a year in its Mac-versus-PC advertisements. Now with the anticipated rollout of Windows 7, Apple is planning to boost marketing to slam its rival's new operating system while pushing Mac OS X Snow Leopard.

Apple plans to use the challenging process of upgrading to Windows 7 as ammunition. In order for Windows XP users to upgrade to Windows 7, they must first back up all their files and settings to external media, reformat their PC, reinstall all applications and backed-up files, and reconfigure settings.

Executives at Cupertino, Calif.-based Apple hope PC users will want to avoid that process and instead make the switch to a Mac, Philip Schiller, Apple's senior vice president of worldwide product marketing, told Business Week.

Apple has already started by introducing programs to help users move from PCs to Macs. People who pay $99 for Apple's One to One training program can bring in their PCs and have all their files transferred to Macs.

Disadvantages and Advantages for Apple

Apple has seen an increase in the number of households using Macs, according to a NPD Group report, which will be an advantage for the company. Approximately 12 percent of all U.S. computer-owning households have an Apple computer, up from nine percent in 2008, according to NPD.

Apple was also able to tap into complaints of bad performance by Vista users.

Windows 7, however, has been touted by both Microsoft and early adopters as a strong and efficient operating system, which puts Apple at a disadvantage. And while Apple has increased the number of Macs in households, Microsoft still remains strong because, of the 12 percent of households with Macs, nearly 85 percent also own a Windows-based PC.

"It's going to be a challenge for Apple, once they do not have Vista to kick around anymore," said Michael Silver, a Gartner analyst. "It is going to be hard for them to capitalize on this launch, but they still have more products of desire, and image of simplicity, and a good integration story."

"Apple's marketing of Snow Leopard will surely but slowly continue to raise the presence of Snow Leopard," said Joel Bomgar, CEO of Bomgar, an IT consulting firm. "But there's no denying that we still live in a Windows world, so we expect Apple to continue to steadily increase the adoption of Snow Leopard, but not change drastically overnight."

Others, however, believe Apple's marketing against Windows 7 will have a positive impact on sales of Macs and other Apple products.

"I think it will (have a positive impact)," said Michael Gartenberg, an Interpret analyst. "Especially as consumers begin to understand the implication of what it takes to upgrade to Windows 7. Anytime you push someone off of a platform, you open up other opportunities."

Economy A Plus

Microsoft is still trying to improve its image, and the complexity of the upgrade will hurt Microsoft's Windows 7 rollout. The current state of the economy, however, will work to Microsoft's advantage, say analysts.

Purchasing a Mac is more expensive than purchasing a Windows 7-based PC. Thirty-six percent of Apple computer owners reported household incomes greater than $100,000, compared to 21 percent of all consumers, according to Stephen Baker, a NPD Group analyst. The soft economy may make computer users pay for the Windows upgrade or buy a new, less expensive PC.

While price is part of the decision process, Gartenberg said it's not always the deciding factor.

"We talk about price-specific issues, but the truth is price is not particularly the factor that drives everything," Gartenberg said. "It is about value as much as it is about prices, and Apple will push the value card."

التفاح ، وشركة تستعد للاستفادة من تعقيد الترقية إلى مايكروسوفت ويندوز 7. بدون ويندوز فيستا حولها ركلة في إعلاناتها ، وسوف أبل نلاحظ العديد من الخطوات مستخدمي ويندوز إكس بي ويجب أن تأخذ وتوحي ماك الجديدة باعتبارها حلا. في حين أن أبل ماك تكتسب الأسر ، مايكروسوفت ويندوز 7 هو الحصول على مراجعات جيدة.

المتاجر والمدارس والأفراد الذين يستعدون لاطلاق أكتوبر 22 من مايكروسوفت المنتجات ذات الصلة / خدمات 'ق نظام التشغيل الجديد ويندوز 7). بينما تستعد مايكروسوفت لمستخدمي التمهيدية والاستعداد لإجراء تغييرات ، آبل تستعد لالنقدية فيها.

التفاح تم الاستهزاء مايكروسوفت نظام التشغيل ويندوز فيستا في حملات التسويق لأكثر من سنة في ماك - مقابل إعلانات كمبيوتر. الآن مع بدء تشغيل ويندوز 7 من المتوقع ، وتخطط أبل لدعم التسويق لانتقاد منافستها لنظام التشغيل الجديد ، بينما يدفع ماكنتوش سنو ليوبارد.

التفاح خطط لاستخدام هذه العملية الصعبة المتمثلة في الترقية إلى ويندوز 7 وذخيرة. وذلك لمستخدمي ويندوز إكس بي للترقية إلى ويندوز 7 ، يجب عليهم أولا احتياطية لكافة الملفات الخاصة بهم وضبط وسائل الاعلام الخارجية ، وإعادة أجهزة الكمبيوتر الخاصة بهم ، إعادة تثبيت كافة التطبيقات والملفات احتياطيا ، وتكوين إعدادات.

المديرين التنفيذيين في كوبرتينو في ولاية كاليفورنيا ومقرها أمل أبل مستخدمي الكمبيوتر الشخصي وسوف ترغب في تجنب تلك العملية ، وبدلا من ذلك جعل التحول إلى ماك ، فيليب شيلر ، أبل نائب الرئيس للتسويق المنتج في جميع أنحاء العالم ، وقال بيزنس ويك.

التفاح قد بدأت بالفعل من خلال تقديم برامج لمساعدة المستخدمين على الانتقال من أجهزة الكمبيوتر إلى أجهزة ماكينتوش. الناس الذين يدفعون 99 دولارا لشركة آبل واحد لأحد يمكن أن يحقق البرنامج التدريبي في أجهزة الكمبيوتر الخاصة بهم وعلى جميع ملفاتها نقلها إلى أجهزة ماكينتوش.

عيوب ومزايا لشركة آبل

التفاح شهدت زيادة في عدد الأسر التي تستخدم أجهزة ماكينتوش ، وفقا لتقرير مجموعة الحزب الوطني الديمقراطي ، والتي ستكون ميزة للشركة. ما يقرب من 12 في المئة من جميع الكمبيوتر الامريكية امتلاك الأسر التي تملك جهاز كمبيوتر أبل ، صعودا من تسعة في المئة في عام 2008 ، وفقا لمدير المشروع الوطني.

التفاح كانت أيضا قادرة على الاستفادة من الشكاوى من سوء الأداء من قبل مستخدمي ويندوز فيستا.

ويندوز 7 ، ومع ذلك ، قد توصف من قبل كل من مايكروسوفت وأوائل الشركات التي تبنته باعتباره قوية وذات كفاءة نظام التشغيل ، الأمر الذي يضع أبل في وضع غير مؤات. وبينما أبل قد زادت من عدد أجهزة ماكينتوش في الأسر ، ومايكروسوفت لا تزال قوية ، لأن 12 في المئة من الأسر التي لديها أجهزة ماكينتوش ، ما يقرب من 85 في المئة كما تمتلك ويندوز يعتمد على كمبيوتر شخصي.

واضاف "سيكون تحديا لأبل ، ومرة انهم لا يملكون فيستا حولها ركلة بعد الآن" ، قال مايكل سيلفر ، المحلل في مؤسسة جارتنر. "إنه سيكون من الصعب بالنسبة لهم للاستفادة من هذه الانطلاقة ، ولكن لا يزال لديهم رغبة في المزيد من المنتجات ، وصورة من البساطة ، والتكامل قصة جيدة".

"آبل تسويق سنو ليوبارد ببطء ولكن بالتأكيد سوف تستمر في زيادة وجود سنو ليوبارد" ، قال جويل Bomgar ، الرئيس التنفيذي لBomgar ، وهي شركة استشارات تكنولوجيا المعلومات. واضاف "لكن ليس هناك إنكار أننا لا نزال نعيش في عالم ويندوز ، ولذا فإننا نتوقع أبل على مواصلة زيادة مطردة في اعتماد سنو ليوبارد ، ولكن لا تغيير جذريا بين عشية وضحاها."

الآخرين ، ومع ذلك ، نعتقد أبل ضد تسويق ويندوز 7 سوف يكون لها أثر إيجابي على مبيعات منتجات أبل ماكنتوش وغيرها.

"اعتقد انه سيكون (يكون لها أثر إيجابي) ،" قال مايكل غارتنبرغ ، المحلل تفسير. "وبخاصة كمستهلكين البدء في فهم الآثار المترتبة على ما يتطلبه الامر للترقية إلى ويندوز 7. أرجو منك دفع شخص قبالة منصة ، يمكنك فتح فرص أخرى."

الاقتصاد وبلاس

مايكروسوفت لا تزال تحاول تحسين صورتها ، وتعقد عملية الترقية سيضر مايكروسوفت ويندوز 7 التمهيدية. الحالة الراهنة للاقتصاد ، ومع ذلك ، سوف تعمل على الاستفادة من مايكروسوفت ، كما يقول المحللون.

شراء ماك هي أكثر تكلفة من شراء ويندوز 7 يعتمد على كمبيوتر شخصي. ست وثلاثين في المئة من شركة آبل كمبيوتر عن أصحاب دخل الأسر أكثر من 100،000 دولار ، مقارنة ب 21 في المئة من جميع المستهلكين ، وفقا لستيفن بيكر ، والحزب الوطني الديمقراطي المحلل في المجموعة. الاقتصاد الناعمة قد تجعل مستخدمي الكمبيوتر دفع لترقية ويندوز أو شراء جديدة ، وأجهزة الكمبيوتر أقل تكلفة.

في حين أن السعر هو جزء من عملية اتخاذ القرار ، غارتنبرغ قالت انها ليست دائما عاملا حاسما.

وقال "اننا نتحدث عن الأسعار قضايا محددة ، ولكن الحقيقة هي الأسعار لا سيما للعامل الذي يدفع كل شيء ،" حد قوله. واضافت "حان قيمة بقدر ما هو حول الأسعار ، وأبل سوف يدفع قيمة البطاقة."


روابط بديلة هنا
Mac OS X Snow Leopard 10.6.8 - AMD/Intel





المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
Mac Box Set - Snow Leopard Mac OS X 10.6 Snow Leopard, ILife 09, IWork 09 leminhtuan أنظمة و برامج الماك MacOSX & Apps 0 06-05-2011 09:22 PM
Mac OSX Snow Leopard 10 6 - Intel leminhtuan أنظمة و برامج الماك MacOSX & Apps 3 29-04-2011 05:55 PM
برنامج رائع لتحويل شكل ويندوز 7 الى ماك Mac Snow Leopard aymnahmd أنظمة و برامج الماك MacOSX & Apps 12 22-01-2011 10:46 AM
Snow Leopard for Windows 7 ahmed_2amc أنظمة و برامج الماك MacOSX & Apps 5 12-06-2010 06:06 PM
Mac OS X 10.6 Snow Leopard Upgrade DVD VALANDINO أنظمة و برامج الماك MacOSX & Apps 0 19-09-2009 08:31 PM
22-10-2009, 10:19 PM
almada غير متصل
عضو مميز
رقم العضوية: 65204
تاريخ التسجيل: Feb 2007
المشاركات: 200
إعجاب: 2
تلقى 4 إعجاب على 2 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #2  
؟؟؟؟؟


 


NEWSFACTOR: Snow Leopard Gets Ready To Pounce on Windows 7 معلومة جديدة بخصوص ويندوز

English

Powered by vBulletin® Version
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
The owner and operator of the site is not responsible for the availability of, or any content provided.
Topics that are written in the site reflect the opinion of the author.
جميع ما يُطرح من مواضيع ومشاركات تعبر عن رأي كاتبها ولا تعبر عن رأي مالك الموقع أو الإدارة بأي حال من الأحوال.