أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده



العودة   منتديات داماس > المنتديات العامة > مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ


مواضيع مميزة  


آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة


30-06-2010, 03:06 PM
رمضان برايز غير متصل
عضو جديد
رقم العضوية: 339634
تاريخ التسجيل: Jun 2010
المشاركات: 1
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #16  

03:06 PM

أنا حاليا فى الجيش المصرى لم يمضى من دخولى الخدمه سوى ثلاثة أشهر فقط أنا بالمناسبه دفعة شهر أبريل 2010 بس أنا أنوى الهروب من الجيش لعدة أسباب أولا المعامله و قلة الادب و الرميه فى الصحراء و الوقوف طول النهار فى عز الشمس و بعدين انا مش واخد على انى اقعد فى مكان بعيد فى الصحراء لفترات طويله لانى كنت حر فى الملكيه .
ما هو الحكم فى حالة القبض عليا إذا عملت غياب خارج الوحده بدون تصريح غياب قانونى و ما هو حكمى لو اعتبرت هربان و لم اقدم نفسى للمحاكمه العسكريه و ماهو الحكم فى اذا حالة ما تقدمت بنفسى للمحاكمه العسكريه بعد سن الثلاثين؟




02-07-2010, 01:56 AM
المسيرى غير متصل
عضو فعال
رقم العضوية: 337992
تاريخ التسجيل: Jun 2010
الإقامة: القاهرة
المشاركات: 132
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #17  
يا كابتن/برايز اللى ممكن اقولوا ليك وهذه كلمة لوجه الله متحولش تهرب وكمل جيشك وخلصه لان بعد كده هتقول ياريت كنت كملت ومتبقاش تحت رحمة القوانين ممكن تبقى فى صالحك وممكن تبقى ضدك ولو اتمسكت واتحكمت واخدت حكم بالسجن لا قدر الله يبقى تقضى مدتك احسن من بهدلت السجن وعلى فكرة اللى بيكلمك هرب من 10سنين ومش هتحس باللى بكلم فيه بس المثل قال اسال مجرب المسيرى


02-07-2010, 01:58 AM
المسيرى غير متصل
عضو فعال
رقم العضوية: 337992
تاريخ التسجيل: Jun 2010
الإقامة: القاهرة
المشاركات: 132
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
    #18  
مساء الخير على مستشارنا الغالى وعلى كل المنتدى

 


ما هو حكم الهروب من الجيش

English

Powered by vBulletin® Version
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
The owner and operator of the site is not responsible for the availability of, or any content provided.
Topics that are written in the site reflect the opinion of the author.
جميع ما يُطرح من مواضيع ومشاركات تعبر عن رأي كاتبها ولا تعبر عن رأي مالك الموقع أو الإدارة بأي حال من الأحوال.