أستغفر الله العظيم ,, اللهم لك الحمد

العودة   منتديات داماس > برامج الكمبيوتر والانترنت > صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

13-08-2009, 12:03 PM
احمد عاشورالشاعر غير متصل
عضو مميز
إعجاب: 41
تلقى 31 إعجاب على 15 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة

كارت دش مساعدة

مساعدة

انا اعانى من بطئ فى سرعة النت اللى عندى وفكرت انى
اجيب كارت دش ومن خلاله ادخل على النت بدون dsl
او انتر نت موديم فهل عشان الطريقة دى تكمل المطلبات
ايه يعنى مثلا
لازم رسيفر مع الكارت ولا كارت بس ولا رسيفر وكارت وطبق
والكارت سعره كام ارجوا بتوضيح استخدامه من احدى الاعضاء
فى هذا المنتدى ...............

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
مساعدة في تعريف كارت صوت IDT على Win 10 Abdel-Rahman صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 1 09-10-2015 10:36 AM
مساعدة في اختيار كارت فيجا XP_Moustafa صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 3 08-01-2012 12:14 AM
مساعدة بخصوص تعريف كارت صوت creative for win 7 64 bit ابو ربيع المصرى تعريفات الكمبيوتر - ديسكتوب ولابتوب Drivers for Desktop & Laptop win & mac 12 11-04-2010 03:15 AM
طلب مساعدة بخصوص كارت dvr المشاغب الصغير برامج 0 10-03-2010 01:29 PM
مساعدة فى تعريف كارت ati matrix51279 تعريفات الكمبيوتر - ديسكتوب ولابتوب Drivers for Desktop & Laptop win & mac 0 28-06-2007 12:19 AM

16-08-2009, 12:52 AM
el.arby غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة

اخى بطئ النت ربما يكون ان المشتركين كثر والسرعة صغيرة او انكم كلكم داخلين
داون لود علشان كده فى بطئ او ان يكون واحد عامل نت كت انصحك تحمل برنامج anti arabاوanti cut
ثانيا انا مش فاهم ايه قصدك انك عايز تشترى كرت دش علشان يبقى النت اسرع
فاعلن ياخى ان كرت الدش مش بيوصل النت سواء مودم او نتلان(laan-modem-wirless)فان كرت الدش مابيوصلش اى وصلة خاصة بالنت
ولكن ان كان قصدك خدمة نت واير ليس فايضا كرت الدش ماينفعش
وزى ماقولتلك شوق السرعة عندكم كام وشوف الداخلين معاك واللى بيحملوا فى نفس الوقت او انك تعمل ريستارت للراوتر او ممكن تكون النسخة الخاصة بيك محملة ملفات ريجيسير حفظ كتيرة فغيرها او ادخل فى وقت تكون لوحدك او شوف ربما يكون احد عامل نت كت وواخذ السرعة كلها لصالحه
وان كنت تريد شراء كرت دش علشان تتفرج على الدش من خلال الكمبيوتر فيمكنك ذالك ما عليك الا ان اجيب سلك الدش الواصل من الطبق وتوصله ولا يلزمه ريسيفر لانه بيشتغل مكان الريسيفر وبيتوصل بالكمبيوتر لمشاهدة القنوات وسعره رخيص جد حتى ان فى جديد فقد ب70جنيه وفى ب200جنيه وهناك نوعيات مثل
الtv boxويلزمه ايضا وصلة الارسال من الطبق ويمكن توصيله على الشاشة الكمبيوتر وسعره ايضا رخيص وبيتوص فى الكمبيوتر عن طريقusb
وربنا يوفقك

كارت دش مساعدة