أستغفر الله العظيم ... سبحان الله وبحمده

العودة   منتديات داماس > اسطوانة الويندوز الخاصة > المنتدى العام لتصميم الأسطوانة > Unattended Windows Seven , Eight And Vista ويندوز 7 -8 و ويندوز فيستا

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

25-07-2009, 01:15 AM
elnono غير متصل
عضو ماسـي
إعجاب: 260
تلقى 30 إعجاب على 21 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
01:15 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed012 

اخى الحبيب من وجه نظرى هاذه مضيعه للوقت وهاذه الاصدار ما هو الى تجربه على الجهاز االوهمى كم قال الاخ الكريم mzar720 وليس للجهاز الحقيقى يمكنك تحميل اى نسخه من المعروضين فى البوابه وهاذه افضل شى ومضمون
بارلله فيك اخى الحبيب محمود

طيب لو تعرف رابط مباشر من ميكروسوفت للاى نسخه للفيسيتا وياريت لو sp2

من ميكروسوفت للاسباب عده او علشان اضمن ان النسخه ماتلعبش فيها لان حتى النسخ اللى فى المنتدى ممكن تكون منقوله من موقع تانى وتم التعديل فيها علشان كده عايز نسخه اصليه ومايهمنيش لو كانت تجريبيه

25-07-2009, 01:21 AM
elnono غير متصل
عضو ماسـي
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يسعد صباحك 

حياك الله اخي الحبيب ..

زي ماقلك حبيبنا محمود بالضبط ..
وحتى تتعرف على الموضوع بشكل عام
راجع هالشرح

شرح تنصيب ويندوز7 على نفس البارتشن الموجود به أى ويندوز آخر .. بدون عمل قسم مستقل فقط ملف VHD

هذه فيستا وهذا ويندوز 7 ولكن المضمون واحد ^_*
بارك الله فيك

وانا فعلا دخلت على الرابط اللى تفضلت وكتبتهولى واستفدت منه جدا واستفدت انى عرفت الميزه اللى موجوده فى السفن

طيب لى سوال وطلب ماعلش هاتعبكم معى

انا كنت نزلت ويندوز 7 اول ماطرحته ميكروسوفت هل دلوقتى فيه اصداات احدث نزلت على المقع

وبالنسبه للفيسيتا ممكن رابط مباشر من ميكروسوفت لتحميله لان السفن لاتزال به بعض المشاكل فى العمل لدى فقررت ان اتركه لحين صدور الاصدار الرسمى له مش التجريبى

07-08-2009, 08:50 AM
mzar720 غير متصل
عضوية الشرف
إعجاب: 1,631
تلقى 398 إعجاب على 51 مشاركة
تلقى دعوات الى: 7 موضوع
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elnono 
ولا يهمك على التاخر انا استنيت الرد وبعدين نمت بعد وماصحتيش الا 12 بالليل

وانا بالفعل نزل كتب عن البرامج الافراضيه وهاتعلم شغلها ازاى وبعد ماخلص هاتخلص من النسخه دى والامر لله لانى كنت منزلها فى الاساس علشان احرقها على اسطوانه

طيب مافيش اى طريقه ممكن اثبتها فعلا على الهارد ولا اخرها شغل افتراضى وبس للتجارب

وبارك الله فيك على لمساعده
شغل افتراضى فقط للتجارب , خليها مش هتتخسر شي
و بعدين فيه برنامج اقوى من برنامج مايكروسفت و هى برنامج VMware-workstation برنامج رهيب هتستفيد منه فىالتدريب على شغل الشبكات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elnono 
بارلله فيك اخى الحبيب محمود

طيب لو تعرف رابط مباشر من ميكروسوفت للاى نسخه للفيسيتا وياريت لو sp2

من ميكروسوفت للاسباب عده او علشان اضمن ان النسخه ماتلعبش فيها لان حتى النسخ اللى فى المنتدى ممكن تكون منقوله من موقع تانى وتم التعديل فيها علشان كده عايز نسخه اصليه ومايهمنيش لو كانت تجريبيه
لا صعب مفيش , بالنسبة لى اغلب النسخ اللى بعتمد عليها محملها من البوابة و اخرها نسخة الفستا سيرفس باك 2 مملها من موضوع ايمن

دخـــــول متقطع
ربي اشرح لي صدري و يسر لي امري

( اللهم أصلح لي ديني الذي هو عصمة أمري, و أصلح لى دنياي التي فيها معاشي, و أصلح لى آخرتي التى فيها معادي, و اجعل الحياة زيادة فى كل خيــر, و اجعل الموت راحة لى من كل شــر )

16-08-2009, 01:30 AM
elnono غير متصل
عضو ماسـي
بارك الله فيك اخى الكريم

كيفيه فك ضغط ونسخ الفيسيتا

English