أستغفر الله العظيم ,, اللهم لك الحمد

العودة   منتديات داماس > برامج الكمبيوتر والانترنت > إدارة الشبكات و حلول ومشاكل الشبكات

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

21-07-2009, 12:10 PM
mustafafh غير متصل
عضو مشارك
إعجاب: 7
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة

مشكلة صاحب انترنت كافيه

مشكلة انترنت كافيه..... لدي مركز انترنت مربوطة بشبكة داخلية عادية من غير سيرفر حقيقي يعني مربوطة مع برنامج easycafe فقط بس المشكلة عندي هي طريقة تحديد الداونلود والآب لود لكل جهاز حتى أريح الزبون وأرتاح من برامج تسريع التحميل التي يقوم بعض الزبائن بأستخدامها
علماً ان كل الاجهزة تعمل بنظام windows xp ولاأريد استخدام غيره لو تكرمتم ببرنامج كامل

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
مشكلة في برنامج الهاند كافيه الاصدار الجديد سيد تيجر برامج 3 18-06-2013 02:05 AM
إذا كنت صاحب شركة أو مدرسة أو مكتبة أو مقهى انترنت فعليك باقتناء هذا البرنامج magiddoo برامج 3 28-05-2010 01:01 PM
مشكلة صاحب انترنت كافيه رقم 2 mustafafh إدارة الشبكات و حلول ومشاكل الشبكات 1 21-07-2009 11:51 PM
طلب برنامج لإدارة مقهي انترنت اي برنامج ما عدا الايزي كافيه hamzaali برامج 0 31-05-2005 10:51 AM
تجهيز أفضل نت كافيه و بأرخص الأسعار >>مهم لمن يريد فتح نت كافيه<< warez صيانة الكمبيوتر وحلول الحاسب الألي - هاردوير 12 25-04-2005 11:59 AM

28-08-2009, 01:58 AM
djaniroo غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
اخي استعمل برنامج banduidth manager لتقسيم سرعة الانترنت بالتساوي

من مواضيعي:
- ممكن تمبلت حول ....

04-09-2009, 03:54 AM
hema1978 غير متصل
عضو جديد
هقولك حل حلو وسهل خالص احنا شركه متخصصه في مجال عمل السرفرات بكل انواعها وانا انصحك بسيرفر ميكروتك وليه فوائد كتير اوي

بلاخص لو انت مخرج وصلات بره النت كافيه

انا هقولك الفوائد المهمه وفي فوائد كتير بس علشان مطولش عليك

اولا ... ممكن يكون لكل جهاز اسم وبسورد يعني محدش يقدر يدخل نت الا لما تديلو اسم وباسورد وتقدر تبرط الاسم والباسورد بماك ادرس الجهاز يعني لو اتنطط محدش هيقدر يدخل بلاسم والباسورد غير الجهاز الي حددتو

ثانيا وده الاهم .... تقدر تحدد الاب لود والدون لود لكل مستخدم من 64 كيلو بايت لحد 2ميجا وممكن تخليها اوبن يعني يعمل علي السرعه كلها وده حلو علشان تقفل بيها برامج التسريع الدون لود وبرامج التورنت وغيرو قطعت البرامج دي وسنينه الي خرابه الدنيا

ثالثا وده الاهم بردو .... محدش يقدر يقطع النت عن اي حد حتي لو وقف علي شعر راسو واتنطط وعمل الي متعملش باي برنامج وكمان بيمنع انتشار الفيروسات بين الاجهزه لان فيه فيرول جامد

لو حابب تعمل الحكايه دي ممكن تكلمنا واحنا نجيلك لو انت في اي مكان في مصر كلها وكل الي يهمنا قبل ما نسيبك ونمشي انك تكون مبسوط والموضوع يكون سهل عليك وتاكل عيش وربنا يرزقك

انا لو حابب تعملو كلمنا ونتفق انشاء الله وانا اسف لو كنت طولت عليك

07-09-2009, 05:48 AM
hema1978 غير متصل
عضو جديد
ابعتلي رساله علي الخلص او الانبوكس فيها رقم موبيلك وانا اكلمك

مشكلة صاحب انترنت كافيه