أستغفر الله العظيم ,, اللهم لك الحمد

العودة   منتديات داماس > الفيديو والمونتاج > برامج تحرير الفيديو وتحويل الصيغ وبرامج الصوتيات والملتيميديا

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

12-06-2009, 02:27 PM
Abo_Fisal غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 57
تلقى 52 إعجاب على 11 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة

أبغى آخذ لقطة ببرنامج Media Player Classic

ببرنامج Media Player Classic

كيفكم شباب

انا أبغى آخذ لقطة ببرنامج Media Player Classic

اروح لفايل

ثم

أو

كل ما حاولت تطلع لي هذي الرسالة

أبغى تطلع لي مثل هذي الصورة

وبعد الحفظ .. تطلع بـ هـ الشكل

[اذا اعجبك موضوعي لاتسنى دعوتك لولدي بالصلاح]

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
Media Player Classic - HomeCinema saleh73 برامج تحرير الفيديو وتحويل الصيغ وبرامج الصوتيات والملتيميديا 4 06-10-2012 03:41 PM
مشكلة ببرنامج Media Player Classic ياسر الخير برامج تحرير الفيديو وتحويل الصيغ وبرامج الصوتيات والملتيميديا 2 27-09-2011 11:42 AM
شـرح طريقة التقاط الصور من الأفلام ببرنامج الميديـا كلاسيـك Media Player Classic Ahmed-Under برامج تحرير الفيديو وتحويل الصيغ وبرامج الصوتيات والملتيميديا 34 21-08-2010 12:06 PM
اريد برنامج Media Player Classic ابن بنغازي برامج تحرير الفيديو وتحويل الصيغ وبرامج الصوتيات والملتيميديا 6 11-03-2009 03:27 PM
Media Player Classic v6.4.9.0 nasry المرحلة الثالثة : إضافة البرامج و الدرايفرات وبعض ملفات الميديا أو الخلفيات 0 14-03-2007 08:18 AM

12-06-2009, 03:41 PM
SuFIaN غير متصل
عضو مميز
إعجاب: 1
تلقى 95 إعجاب على 24 مشاركة
جرب الطريقة التالية وان لم تفلح ضع رابط تحميل البرنامج كي اقوم بتحميله ومعرفة طريقة حل المشكلة

نفتح ال media player classic ونختار قائمه view ومنها نختار options زى الصوره

حتظهر لنا الويندو دى

حنختار منها output المظلله بالازرق حنشتغل فى الجزء المظلل بالاحمر اللى هو directshow video زى فى الصوره دى

ونختار اول اختيار اللى هو System Default وندوس OK بس كده المشكله اتحلت جرب وباذن الله تشتغل ميه ميه انا عن نفسى جربت وفعلا المشكله اتحلت عندى.

دلوقتى حشرح ازاى تقدر تاخد thumbnails لأى فيديو موجود عندك طبعا ببرنامج media player classic للى ميعرفش الطريقه :

افتح اى فيديو عندك طبعا ب media player classic واعمله pause او stop اللى يريحك وبعد كده نختار قائمه file ومنها نختار save thumbnail زى فى الصوره

حتظهرلك الويندو دى

الكلام المظلل بالاحمر ده علشان تختار منها عدد الصور اللى فى الصف rows وعدد الصور اللى فى العمود columns والكلام اللى تحت المظلل ده علشان تختار عرض الصوره عايز تسيبه عايز تغيره انت حر وبعد كده نعمل save وطبعا لو عايز تختار مكان تانى تحفظ فيه الصوره انت حر بعد كده سيب البرنامج يلقط الصور يعنى بتاع ثوانى كده وخلاص بقى عندك صوره thumbnail زى دى بالظبط

12-06-2009, 08:57 PM
Abo_Fisal غير متصل
عضو فعال
إعجاب: 57
تلقى 52 إعجاب على 11 مشاركة
الله يجزاكم خير يا شباب

شاكر ومقدر حبايبي

أبغى آخذ لقطة ببرنامج Media Player Classic