أستغفر الله العظيم ,, اللهم لك الحمد



العودة   منتديات داماس > البوابه الهندسية > التطبيقات الهندسية


مواضيع مميزة  


آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة


10-11-2008, 06:01 AM
mohamedzebak غير متصل
عضوية الشرف
رقم العضوية: 31703
تاريخ التسجيل: Jan 2006
الإقامة: Alexandria
المشاركات: 4,719
إعجاب: 1,259
تلقى 1,076 إعجاب على 201 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #1  

ساب 12 القسم الهندسي


Sap2000 v12
ساب 12القسم الهندسي


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimwael 
يا جماعه : حد بقى يحل مشكله ساب 11 و ؤسه اللى مش شغالين فى الاسطوانه
و علشان خاطر كريم و الغاليين نقول الموضوع ببساطة
جربت تنصب الساب و عمل معاك مشاكل الحل بسيط
الغلابة عاملين ساب بالخلطة السرية علي طريقة ماكدونالدز
ونقول ان المفاجأة الاصدارة ساب 12 مش 11 كمان
الروابط رابيد شير خمس روابط سريع سريع


http://rapidshare.com/files/14897812...d_12.part1.rar


http://rapidshare.com/files/14898528...d_12.part2.rar


http://rapidshare.com/files/14899182...d_12.part3.rar


http://rapidshare.com/files/14899771...d_12.part4.rar


http://rapidshare.com/files/14899904...d_12.part5.rar

روابط بديلة بنفس التقسيم من الاخوة اياد و ايمن القسم الهندسي القسم الهندسي
خالص شكري و تحياتي للاتنين
وربنا يخلي قواعد الدعم النووي من قسم البرامج القسم الهندسي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iayd 
جزاك الله خير مشرفنا الحبيب محمد


روابط بنفس التقسيمات ... تم الرفع بمساعدة الاخ الحبيب ايمن Ayman



الاول




الثاني




الثالث




الرابع





الخامس



تنزلهم يا جميل من غير باسورد
وبعدين تمشي علي الكتالوج يعني تحطه علي الأرض و تعدي عليه خمس مرات القسم الهندسيالقسم الهندسي
فك الضغط والويندوز تمام و مفيش ساب متنصب
اضغط ايقونة الساب و انتظر حوالي 5 دقايق حسب امكانيات الجهاز
طبعا مش هتشوف حاجةالقسم الهندسي
بس العفريت هينط علي الديسك توب بأيقونة الساب القسم الهندسي
تمام عمي كده بقي في ساب في الجهاز القسم الهندسي
يبقي فاضل لك تضغط فولدر الباتش و برضه مش هتشوف حاجةالقسم الهندسيالقسم الهندسي
شغل الساب 12 من الأيقونة علي الديسك توب القسم الهندسي
و علي رأي المثل معلقة كاتشاب و هوووووووووووو ولعها القسم الهندسي القسم الهندسي القسم الهندسي





¨¨¨™-¦-™¨¨¨عزيزة يا مصرما تهوني فداكي الولد و الوليد ¨¨¨™-¦-™¨¨¨
"ولنبْلُونكُمْ بشيْءٍ من الْخوف والْجُوع ونقْصٍ من الأموال والأنفُس والثمرات وبشر الصابرين (155)الذين إذا أصابتْهُم مُصيبة
قالُواْ إنا لله وإنـا إليْه راجعون (156)"
صدق الله العظيم
لكل غياب إياب هنا ديارنا وعائدون .......

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
تكريم الأعضاء المجتهدين في القسم الهندسي ( أوسمة و نقاط ) Dorid التطبيقات الهندسية 23 16-12-2008 12:44 AM
أجمل ترحيب بانضمام أخونا محمد الملقب بـنصير الغلابة الإشراف على القسم الهندسي Dorid التطبيقات الهندسية 27 14-06-2008 09:32 PM

10-11-2008, 06:15 AM
semo1 غير متصل
مشرف التطبيقات الهندسية
رقم العضوية: 8124
تاريخ التسجيل: Apr 2004
المشاركات: 7,379
إعجاب: 387
تلقى 605 إعجاب على 291 مشاركة
تلقى دعوات الى: 467 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #2  
صاروخ نووي من العيار الثقيل


كالعادة مميز يا باشا



تحياتي


كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فانٍ . وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلالِ وَالإكْرَامِ
-----------------------
S E M O
-----------------------

10-11-2008, 06:24 AM
mohamedzebak غير متصل
عضوية الشرف
رقم العضوية: 31703
تاريخ التسجيل: Jan 2006
الإقامة: Alexandria
المشاركات: 4,719
إعجاب: 1,259
تلقى 1,076 إعجاب على 201 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #3  
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة semo1 
صاروخ نووي من العيار الثقيل


كالعادة مميز يا باشا



تحياتي
تسلم مشرفنا الحبيب
قاعدة صواريخ الغلابة دخلت الخدمة مرة تانية
و هنقول اننا علي مشارف مرحلة جديدة
الغلابة وصلوا لمرحلة التصنيع المحلي و الاكتفاء الذاتي
يعني كل اللي جاي هيبقي صورايخ ميد ان داماس جيت فقط

حصرية عربية عالمية جديدة تضاف لقائمة انجازات الغلابة في الطريق
وصلنا لمرحلة التجارب النهائية و عن قريب يتم الرفع

10-11-2008, 09:47 AM
al-baghdady غير متصل
عضو مشارك
رقم العضوية: 181264
تاريخ التسجيل: Nov 2008
المشاركات: 30
إعجاب: 0
تلقى 5 شكر على مشاركة واحدة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #4  
مشكورين والله ... الحاجات دي تفرحني كثير
بس ممكن ساب نسخة 12.01 لان نسخة 12 فيها خلل باعتراف الشركة
والخلل ده يخص فقط التحليل الديناميكي باستخدام ايجن
اللي يستعمل ساب مع الستاتيك مفيش مشاكل ولا خوف
وياريت لو تعطونا الحلول مع موقع رابيدشير
نحن لسه غلابة وجداد واكيد انتو حليتو الموضوع ده من زمان


10-11-2008, 09:47 AM
محمد محمد راجي غير متصل
عضو جديد
رقم العضوية: 96340
تاريخ التسجيل: Aug 2007
المشاركات: 20
إعجاب: 26
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #5  
جزاك الله كل خير و صحة و توفيق و هدى

10-11-2008, 10:53 AM
eng_ama2005 غير متصل
الوسـام الماسـي
رقم العضوية: 51481
تاريخ التسجيل: Aug 2006
الإقامة: cairo
المشاركات: 2,673
إعجاب: 365
تلقى 622 إعجاب على 286 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #6  
ممكن اطلب البرنامج ديليفري لو سمحت وياريت تتوصي بالكاتشب
مشاركه رائعه اخي محمد


10-11-2008, 01:18 PM
محمد السيد محمد غير متصل
عضو محترف
رقم العضوية: 147520
تاريخ التسجيل: Jul 2008
المشاركات: 424
إعجاب: 458
تلقى 3 إعجاب على 3 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #7  
وياترى لما أشغل البرنامج ،
يطلع لي العفريت ده ويقول لي ،
شبيك لبيك تطلب إيه

10-11-2008, 05:13 PM
medo_2006456 غير متصل
مهندس مدني
رقم العضوية: 155395
تاريخ التسجيل: Aug 2008
الإقامة: مصر
المشاركات: 988
إعجاب: 580
تلقى 165 إعجاب على 45 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #9  
ايه الجمال ده
بجد مع محمد الزئبق مش هتقدر تغمض عينيك
انت كده شوقتنا الاصداره الخامسه


10-11-2008, 06:37 PM
moss2000 متصل
عضو ماسـي
رقم العضوية: 108378
تاريخ التسجيل: Mar 2008
المشاركات: 1,164
إعجاب: 363
تلقى 225 إعجاب على 44 مشاركة
تلقى دعوات الى: 1 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 3
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #10  
جزاك الله خيرا اخى الحبيب محمد
البارودى


10-11-2008, 11:30 PM
ahmedel_shafie غير متصل
Civil Engineer - Planner
رقم العضوية: 98862
تاريخ التسجيل: Sep 2007
الإقامة: Form Alex , Live KSA
المشاركات: 164
إعجاب: 27
تلقى 101 إعجاب على 8 مشاركة
تلقى دعوات الى: 4 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #11  
ايه الجمال ده يا برنس

تسلم على الموضوع اللى اكتر من ممتاز



11-11-2008, 02:32 AM
المهندس بهجاوي غير متصل
عضو فعال
رقم العضوية: 183356
تاريخ التسجيل: Nov 2008
المشاركات: 148
إعجاب: 0
تلقى 2 شكر على مشاركة واحدة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #12  
الف الــــــف شكر يا غالـــي
دمتم منورين


11-11-2008, 05:13 AM
mohamedzebak غير متصل
عضوية الشرف
رقم العضوية: 31703
تاريخ التسجيل: Jan 2006
الإقامة: Alexandria
المشاركات: 4,719
إعجاب: 1,259
تلقى 1,076 إعجاب على 201 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #13  
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة al-baghdady 
مشكورين والله ... الحاجات دي تفرحني كثير
بس ممكن ساب نسخة 12.01 لان نسخة 12 فيها خلل باعتراف الشركة
والخلل ده يخص فقط التحليل الديناميكي باستخدام ايجن
اللي يستعمل ساب مع الستاتيك مفيش مشاكل ولا خوف
وياريت لو تعطونا الحلول مع موقع رابيدشير
نحن لسه غلابة وجداد واكيد انتو حليتو الموضوع ده من زمان
والله ما تابعت لسه ما يتعلق بالخلل في النسخة ظروف انشغال بقي
بس علي العموم نشوف النسخة 12.1 وربنا كريم
موضوع الرابيد شير ماله حل غير الصبر يا حساب بريميم اي حلول عدا هذا تعتبر فشل
ولو المودم جنبك اسمع مني بعد كل ملف تحمله اعمل ريستارت لو كانت الخط ديناميك و ريح بالك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد محمد راجي 
جزاك الله كل خير و صحة و توفيق و هدى
تسلم حبيب قلبي علي المرور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_ama2005 
ممكن اطلب البرنامج ديليفري لو سمحت وياريت تتوصي بالكاتشب
مشاركه رائعه اخي محمد
عايز ديلفيري كمان اصبر اخلص سوق البروتابل اللي هيتفتح و خدهم بيعة واحدة


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد السيد محمد 
وياترى لما أشغل البرنامج ،

يطلع لي العفريت ده ويقول لي ،

شبيك لبيك تطلب إيه


الجدع ده داخل علي طمع
تطلب ايه انته شكلك شوفت فيلم مصباح علاء الدين قبل ما تدخل البوابة
بس نسيت
ان العفريت غير اسمه لعلاء مبارك و شركاه يعني هتدفع كام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo_2006456 
ايه الجمال ده
بجد مع محمد الزئبق مش هتقدر تغمض عينيك
انت كده شوقتنا الاصداره الخامسه
كله في الطريق و الصبر للتجارب و اخونا ايهاب يستلم الطرد و يراجع المواصفات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moss2000 
جزاك الله خيرا اخى الحبيب محمد
البارودى
تسلم يا درش و ليك عندي المفاجأة اياها بس اخلص الوقت معايا مزنوق شوية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedel_shafie 
ايه الجمال ده يا برنس

تسلم على الموضوع اللى اكتر من ممتاز
تسلم حبيب قلبي نورت الموضوع


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المهندس بهجاوي 
الف الــــــف شكر يا غالـــي

دمتم منورين


الشكر لله حبيب قلبي و منور البوابة بجد

11-11-2008, 05:18 AM
mohamedzebak غير متصل
عضوية الشرف
رقم العضوية: 31703
تاريخ التسجيل: Jan 2006
الإقامة: Alexandria
المشاركات: 4,719
إعجاب: 1,259
تلقى 1,076 إعجاب على 201 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #14  
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iayd 
جزاك الله خير مشرفنا الحبيب محمد


روابط بنفس التقسيمات ... تم الرفع بمساعدة الاخ الحبيب ايمن Ayman



الاول




الثاني




الثالث




الرابع





الخامس




بجد بجد اياد و ايمن شعلة نشاط ربنا يجازيهم الخير
خالص تحيات عضو الغلابة للجهد الرائع منكم

11-11-2008, 02:38 PM
المهندس بهجاوي غير متصل
عضو فعال
رقم العضوية: 183356
تاريخ التسجيل: Nov 2008
المشاركات: 148
إعجاب: 0
تلقى 2 شكر على مشاركة واحدة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة
    #15  
هل يوجـــد شرح وافي و شــامل لهذا البرنامج الجميــل
هنا في بوابة دامــس

لانه وبكـل صراحة شروحـات الاعضاء هنا رائعة و رائعة جـدا

حياكــم الله

 


ساب 12 القسم الهندسي


Powered by vBulletin® Version
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
The owner and operator of the site is not responsible for the availability of, or any content provided.
Topics that are written in the site reflect the opinion of the author.
جميع ما يُطرح من مواضيع ومشاركات تعبر عن رأي كاتبها ولا تعبر عن رأي مالك الموقع أو الإدارة بأي حال من الأحوال.