أستغفر الله العظيم ,, اللهم لك الحمد

العودة   منتديات داماس > برامج الكمبيوتر والانترنت > إدارة الشبكات و حلول ومشاكل الشبكات

مواضيع مميزة  

آخر عشرة مواضيع المواضيع النشطة

06-10-2008, 01:16 PM
MaxJan غير متصل
عضو جديد
إعجاب: 0
تلقى 0 إعجاب على 0 مشاركة
تلقى دعوات الى: 0 موضوع
مواضيع لم تعجبه: 0
تلقى 0 عدم اعجاب على 0 مشاركة

مشكلة معقدة جدا ولا اجد لها حلا افيدوني يا أهل الخبرة

مشكلة معقدة افيدوني الخبرة

عندي مشكلة برجاء من اهل الخبرة ايجاد حل لها

انا عامل عندي في البيت شبكة سلكية دي اس ال راوتر وسويتش

وبتعامل مع شركات ومواقع لا تتعرف علي المستخدم باسم المستخدم وباسوورد ولكن تتعرف علية با الاي بي بتاع جهازه وهي دي بقي المشكلة

انا عايز يكون ليا علي كل شركة كذا مستخدم يعني محتاج كذة اي بي وانا عندي كمبيوتر واحد بس في البيت

فقررت اني اجر من شركة لينك عدد 8 اي بي

يعني شركة واحدة وكمبيوتر واحد وسويتش وراوتر و 8 اي بي

المطلوب ازاي اقدر اتنقل بينهم كل يوم بحرية وبسرعة وبدون ما يدخل حد من باقي افراد الشبكة بيهم وبدون ما اقطع عنهم النت

لو الحل محتاج اي نوع من الاجهزة تاني ارجو الافادة للعلم

والله المستعان

شكرا جزيلا

مشكلة معقدة افيدوني الخبرة

المواضيع المشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
استفسار عن مشكلة معقدة في التهرب الخدمة العسكرية MrSam مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 4 17-05-2013 10:25 AM
مشكلة عائلية معقدة syriatel المنتدى العام 4 28-08-2010 10:49 PM
مشكلة معقدة جدا تحدث معى عند التعديل على النسخ السيرفس باك نجم المحلة المرحلة الاولى : إنشاء نسخة مصدرية معدلة 6 07-10-2009 11:32 PM
رجاء افيدونى في حالة تأجيل جيش معقدة استاذ جمال انت عندك الحل لا تبخل عليا dahi_dahi مُسْتَشارُكَ القّانُونيْ 13 01-04-2009 11:36 AM
مشكلة بسيطة لكم معقدة لى لانى اول مرة احمل تورنت ayman1204 تبادل الملفات: تـورنت 0 20-04-2008 06:19 PM

مشكلة معقدة جدا ولا اجد لها حلا افيدوني يا أهل الخبرة