الحالة
موضوع مغلق

emadhamdy2002

عضو مميز
انا لا اعرف شىء عن الشبكات واشتركت مع الشركة و ف انتظار دخول الخدمة المهم كيف اوصل جهازين بهذه الشبكة وهل ساحتاج الى سويتش بجانب الروتر ام كفاية الروتى ياريت حد يشرح لى بالتفصيل او الفكرة العامة فقط والمتطلبات ولو حد يعرف سعر سويتش وماركة حلوة ياريت يقول لى باصغر خانات ممكنة

sadiki999

AIO.MAKER
إن كان جهازين فقط فلا داعي لسويتش ولا للروتر فقط الموديم وكابل الريزو وتقوم بإنشاء شبكة عادية

emadhamdy2002

عضو مميز
الف شكر لك اخى الكريم لردك الجميل

midoel-hakem

عضو مشارك
انت مش محتاج غير كابل كروس اوفر وكرتين نت ورك و ركبهم و تلاقى العمليه اشتغلت ميه ميه

here

موقوف
اخي انتضر المحترفيين ليس الامر كارتين شبكة و كابل كروس اوفر فقط... ستحتاج لي بعظ الاعداد على الجهازين كدالك توريد استعمل الموديم هدا يعني لن تدخل على النت الا ان كان الجهاز اللدي متبت فيه الموديم شغال :) ابحث هنا و هناك و لا تعتمد على اي احد!

here

موقوف

اقتباس من: emadhamdy2002
انا لا اعرف شىء عن الشبكات واشتركت مع الشركة و ف انتظار دخول الخدمة المهم كيف اوصل جهازين بهذه الشبكة وهل ساحتاج الى سويتش بجانب الروتر ام كفاية الروتى ياريت حد يشرح لى بالتفصيل او الفكرة العامة فقط والمتطلبات ولو حد يعرف سعر سويتش وماركة حلوة ياريت يقول لى باصغر خانات ممكنة
http://www.damasgate.com/vb/showthread.php?t=55801
ادخل هنا و اتمنى من اللدين لا يستطيعون مساعدة الاعضاء حتى بربط لا يدخلو عندهم يكفي تكبر;)
سلام عليكم.

الحالة
موضوع مغلق

أعلى