محمدحيرم

عضو جديد
الإعجابات
0

اليوم 7-6-2015 كان عندى محاكمة عسكريه للتخلف عن التجنيد كنا حوالى 90واحد والقاضى بيسال واحد واحد عن سبب تخلفك وشغلك وبعد كده بيقولك اتفضل وبعد ما يخلص الموجودين ينادوا على كل واحد وياخد الايصال اللى فية الغرامة كل الموجودين خدوا غرامات مفيش حبس خالص والغرامة بدات من 3500الى 5000 وانا خدت غرامة 4200 ويديك الوصل تروح تدفع بيه
انا حبيت انقل التجربه للمنتدى لانى استفدت منه وحبيت اطمئن الناس اللى عندها محاكمة اهم حاجة ان مفيش حبس
والحمد لله​

batman856

عضو جديد
الإعجابات
0
الف مبروك علي انهاء امورك وبالتوفيق انشاء الله
لكن انا عندي استفسار عن سنك بالتحديد كام
وباي تاريخ بدئت الاجراءات عشان اعرف اقدر ابداء واخلص في كام يوم بالظبط لانني خارج البلاد واريد ان انهي اجراءات التجنيد واسافر تاني
وشكرا علي سعه صدرك وتاني مرة الف مبروك

Mahmoud Morsy

عضو مشارك
الإعجابات
1
اخي بات مان, انهاء الأجراءات للمتخلفين عن التجنيد بيبدأ من بعد سن ال 30 ويوم, وموضوع المدة مش هيبقي دقيق ابدا لأن كل منطقة تجنيد بتختلف عن المناطق التانية بس 90% كلهم بياخدوا من 3 اسابيع ال شهر ونص كحد اقصي بس لازم تكون متأكد ان ورقك كامل وتبدأ الاجراءات من اول يوم تنزل فيه مصر.
انا كنت في نفس موقفك تابع الزقازيق وخلصته في شهر بالظبط والحمد لله, نزلت مصر الجمعة بدات كل المشاوير يوم السبت الساعة 6 الصبح واقف قدام المصالح (تجديد البطاقة لو منتهية او مش مصدرة اصلا والفيش الجنائي اهم حاجتين تخلصهم اسرع ما يمكن).

محمود مرسي

batman856

عضو جديد
الإعجابات
0
تسلم اخي الكريم محمود مرسي علي التوضيح وجزاك الله كل خير

طارق عبدالعال

عضو جديد
الإعجابات
0
طب ماكانيش فى هاربين معك

أعلى